Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asia, joka harmittaa muuten ihanassa miehessäni on

Vierailija
18.02.2012 |

auttamisinto!

Muut ihmiset tietävät, että mieheni auttaa mielellään joten pyytävät helposti apua. Ja mieheni todella harvoin kieltäytyy. Ihan mukavaa sinänsä, sillä mies itse nauttii auttamisesta ja minustakin on mukavaa, kun hän on avulias. Mutta.. sitten itse saan pyörittää kotitouhuja yksin. Meillä on 5v ja 2v.

Tänä vuonna on ollut seuraavanlaisissa auttamishommissa iltaisin tai viikonloppuisin:

naapurin autotallin remontti. Siihen meni noin 7-8 iltaa (1-4 tuntia kerrallaan) ja lisäksi yksi lauantai kokonaan klo 10-18.

Kaverin auton korjaus, siihen meni yksi koko sunnuntai (toisella paikkakunnalla).

Kaverin auton vienti huoltoon ja sieltä hakeminen, toisella paikkakunnalla, yksi ilta.

Kaverin auttaminen muutossa, yksi ilta ja yksi viikonloppu kokonaan.

Anopin mattojen tamppaus, kaksi kertaa. Ajomatkaa 70km. Siellä tosin oltiin mukana ja autoin anoppia siivouksessa.

Kaverin kuskaaminen kauppaan, yksi lauantaiaamupäivä.

Siskon auttaminen veroasioissa, yksi sunnuntai.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole miehelle valitellut asiasta vaikka nyt alkaa harmittaa, kun kotona kaikki jää minun vastuulleni ja en pääse esim. lähtemään itse mihinkään. Samoin kotipikkuremppahommat jäävät tekemättä, kun mies ei ehdi tai jaksa. Auttamisten jälkeen on tietysti väsynyt ja viikonloppuaamuisin nukkuu siksi.

ap

Vierailija
2/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muutama, joilta pyydetään apua, mutta maksetaan siitä sitten. Meiltä ei kukaan pyydä apua, mutta johtunee siitä, että on neljä lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme tarvitse apua useinkaan. Tai no, muuttoon 6v sitten saimme apua kyllä. Lastenhoitoapua tarvitsisimme silloin tällöin mutta sitä ei kukaan ole tarjonnut vaan palkkaamme hoitajan.

Nuo miehen auttamiset ovat palkatta tapahtuvia ja nauttii siitä kyllä itse. On tapa tavata kavereita ja sukua samalla jotain tehden. Minä vaan välillä koen sen vuoksi jääväni aika yksin lasten kanssa.

ap

Vierailija
4/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräisiköhän se sun mies jos sä kysyisit jotakuta tuttavaa, sukulaista tai ihan maksaisit jollekulle että tulisivat auttamaan sua vaikka niissä teidän kodin pikku remppahommissa tai lastenhoidossa? Kun oma mies ei kerran muiden auttamiselta ehdi huolehtimaan omasta kodistaan ja perheestään.

Englannissa asuessani kuulin monesti siellä sellaisen fraasin että 'Keep your own doorstep clean', eli jotenkin sinnepäin että hoida ensin omat asiasi ennekuin alat huolehtimaan muiden asioista.

Ehkäpä voisit alkaa täyttää kalenteria omilla menoilla jotta kun miehelle tulee jotain, voit vedota siihen että ehdit varata ensin. Tai ihan vaikka suoraan vaatia tiettyä määrää tunteja itsellesi joka viikko. Voisi toimiakin jos mies on noin muuten reilu. Ehkei ole tullut ajatelleeksi, tai sitten on vaan itsekäs luonne.

Tuommoiset avuliaat aatut auttavat vain siksi että siitä tulee itselle hyvä olo, joten sellaisen voisi rinnastaa ihan suoraan vaikka harrastamiseen. Eihän harrastuksiakaan voi olla niin paljon että perhe kärsii.

Vierailija
5/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina joskus ensin että onko meillä jotain sovittuna esim. lauantaille. Yleensä ei ole, koska en osaa suunnitella etukäteen, kun mies niin harvoin on kotona (harrastaa myös urheilua auttamisten lisäksi, ja joskus joutuu töihin illalla tai viikonloppuna).

Kovin itsekäs hän ei mielestäni ole, pitää kyllä tavallaan hyvää huolta meistä. Käy kaupassa jne ja osallistuu kotihommiin, kun on kotona. On vain niin harvoin...

ap

Vierailija
6/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska se sua korpee, niin sun täytyy puhua siitä ja vähän säädellä.

Vierailija
7/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamisinto!

Muut ihmiset tietävät, että mieheni auttaa mielellään joten pyytävät helposti apua. Ja mieheni todella harvoin kieltäytyy. Ihan mukavaa sinänsä, sillä mies itse nauttii auttamisesta ja minustakin on mukavaa, kun hän on avulias. Mutta.. sitten itse saan pyörittää kotitouhuja yksin. Meillä on 5v ja 2v.

Tänä vuonna on ollut seuraavanlaisissa auttamishommissa iltaisin tai viikonloppuisin:

naapurin autotallin remontti. Siihen meni noin 7-8 iltaa (1-4 tuntia kerrallaan) ja lisäksi yksi lauantai kokonaan klo 10-18.

Kaverin auton korjaus, siihen meni yksi koko sunnuntai (toisella paikkakunnalla).

Kaverin auton vienti huoltoon ja sieltä hakeminen, toisella paikkakunnalla, yksi ilta.

Kaverin auttaminen muutossa, yksi ilta ja yksi viikonloppu kokonaan.

Anopin mattojen tamppaus, kaksi kertaa. Ajomatkaa 70km. Siellä tosin oltiin mukana ja autoin anoppia siivouksessa.

Kaverin kuskaaminen kauppaan, yksi lauantaiaamupäivä.

Siskon auttaminen veroasioissa, yksi sunnuntai.

Vierailija
8/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mennä auttamaan vaikka joka päivä, mutta rahaa, vaikka vähänkin on otettava. No, hänen auttamiset sellaisis mistä monet saa ihan muutenkin palkkaa.

Vierailija
9/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... lähti muuttoamme seuraavana päivänä kaverille raksahommiin. Mä purin yksin kaikki lainalaatikot.

Vierailija
10/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee taas auttamispyyntoja, laita lapset sen mukana perheeseen, jota autetaan. He saavat huolehtia lapsista sen ajan kun mies paiskii heille toita. Sano miehelle suoraan etta auttamishommiensa takia sulle kaatuu ylimaaraista tyota niskaan etka ehdi tehda muuta, tarkeampaa, joten tuo on nyt uusi kaytanto. Kun mies tulee autettavien kotiin, sanoo niille ettei ole lapsenvahtia, katotko vahan noiden lasten peraan silla valin kun autan teita. Onhan se selvaa etta kiltteydesta saa maksaa, avun tarvitsijat eivat viitsi koskaan opetella itse tekemaan mitaan kun apua on aina tarjolla.

Vierailija
11/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltä miksei se viihdy kotona.

Vierailija
12/12 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksei tästä asiasta voisi puhua miehen kanssa.