Kun kyläilet vauvan kanssa vauvattomassa perheessä,
minne laitat käytetyt vaipat? Silloin kun meillä viimeksi on ollut vaippaikäisiä, vein yleensä vaipat mennessäni piharoskikseen. Meillä käy kuitenkin nykyään silloin tällöin kylässä pari vaippaikäisten perhettä, jotka jättävät vaippansa meille roskikseen, eikä mihin tahansa, vaan aina samaan, vierasvessan roskiin, jota emme yleensä itse käytä, ja jota ei päivittäin normaalisti tyhjennetä, kun ei sinne mitään tule. Sitten näitten vauvaperheiden jäljiltä löytää siivouspäivänä ihania hajupommeja, kun on taas käyty vaippa kätkemässä.
Meillä on siis kaksi muuta vessaa, joita oma perhe säännöllisesti käyttää. Ja kyse ei ole yövieraista, vaan ihan päiväsaikaan parin tunnin kyläilyistä.
Kommentit (27)
Jos ap et halua sinne roskikseen roskia, niin sitä kannattaa mun mielestä säilyttää jossain muualla.
Mä laittaisin vaipan juuri vierasvessan roskikseen, kun sellainen mahdollisuus on tarjottu. Mä en myöskään haluaisi vaivata vieraita pyytämällä heitä etsimään roskakatoksia.
Mun on isäntänä aika helppo tyhjentää omat roskikseni. 
ap on silloin ku kaveri vaihtaa sitä vaippaa? Mikset ole tietoinen siitä että kaverisi on vaihtamassa lapsen kakkavaippaa?
Kun näen kaverini vaihtavan vaippaa, kerron mihin sen vaipan voi laittaa!
laittamassa, tai juttelemassa toisten vieraiden kanssa. Meillä käy aika usein useampia perheitä kerralla kylässä.
Mutta ei tämä oikeasti mikään vakava juttu ole, tuossa vaan aamulla vessaa siivotessa taas löysin yhden useamman päivän vaipan, kun olin unohtanut tarkastaa tämän vierasvessan roskiksen, kun meillä sunnuntaina oli viisi perhettä kyläilemässä. Enkä tosiaan ehtinyt kaikkien  vaippatilanteita paimentamaan.
Mutta ei se mitään, jatkan vieraiden kutsumista, ja omassa päässäni ihmettelemistä, ja tottakai yritän muistaa tarkistaa tuonkin roskiksen vieraiden käytyä.
Isossa kodissa minusta kuitenkin parasta on juuri se, että voi kutsua vieraita :)
Ota se roskis pois sieltä vierasvessasta, jos sitä ei saa käyttää?
Itselleni ei kyllä tulisi mieleenkään jättää kakka- tai pissavaippaa kenenkään vessan roskikseen, vaan kysyisin etukäteen isännältä tai emännältä, että voiko sen laittaa esim. keittiön roskikseen.
sinne voi laittaa. Ja kun on yövieraita, niin silloin minusta on ihan luonnollista, että roskaa tulee enemmän, ja roskiksen pussi vaihdetaan. Meillä yövieraita on kuitenkin kohtuullisen usein.
ja mitä hän on sinne laittanut ja milloin? Ei sillä ole taivaan väliä, vaan jos roskis haisee, niin se viedään pihalle. Eikö se ole ihan normaali käytäntö ihan minkä tahansa roskiksen kanssa! Jos roskis haisee, se viedään ulos - ihan sama onko kyseessä keittiön roskis, oman vessan roskis, vierasvessan roskis tai se vaipparoskis siellä vauvaperheessä!
Siis onko joillain ihmisillä oikeasti niin isoja taloja, että heillä on yksi vessa varattuna pelkästään vieraiden käyttöön? Enpä ole koskaan kuullut moisesta. Miksi vieraat eivät voi käyttää samaa wc:tä kuin talon väki?