Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 5cm nestekysta, gynekologi oli varma että ihan hyvänlaatuinen???!

Vierailija
03.12.2024 |

Mutta voiko tuo olla jotenkin pahaa laatua? Ei otettu edes verikokeita? Oli täynnä nestettä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nestekystat ole koskaan pahanlaatuisia. Luota nyt vaan siihen gynekologiin.

Vierailija
2/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nestekystat ole koskaan pahanlaatuisia. Luota nyt vaan siihen gynekologiin.

Kiitos mutta onko noi kovin yleisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mutta onko noi kovin yleisiä?

Ovat yleisiä.

Vierailija
4/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle jatkotutkimuksiin, jos haluat selvittää sitä lisää. Kukaan täällä ei voi tietää, onko se vaarallinen

Vierailija
5/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiselle jatkotutkimuksiin, jos haluat selvittää sitä lisää. Kukaan täällä ei voi tietää, onko se vaarallinen

Haluan kyllä luottaa tuohon gyneen, mutta sairastan ahdistusta niin alkoi pelottaa??

Vierailija
6/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on vaarallinen, sanoi lääkäri minulle ja totesi, että nuo kuivuvat itsekseen pois. Kaksi viikkoa tuon jälkeen päädyin hirvittävissä vatsavaivoissa päivystykseen ja ultrassa näkyi läpimitaltana 12 cm kysta, josta todettiin, että pitänee leikata pois. Valitettavasti kysta puhkesi ennen kuin pääsin leikkaukseen ja niin molemmat munatorvet tukkeutuivat ja minusta tuli "sairauden tai vamman seurauksena lapseton".

Että suhtautuisin aina pienellä varovaisuudella vaarattomiinkin kystiin.

IVF-hoitoon ei julkiselle päästy, jono oli 2 vuoden mittainen ja niin mentiin yksityiselle. Lapsilla on nyt ikää 6 v.

Vierailija
7/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on vaarallinen, sanoi lääkäri minulle ja totesi, että nuo kuivuvat itsekseen pois. Kaksi viikkoa tuon jälkeen päädyin hirvittävissä vatsavaivoissa päivystykseen ja ultrassa näkyi läpimitaltana 12 cm kysta, josta todettiin, että pitänee leikata pois. Valitettavasti kysta puhkesi ennen kuin pääsin leikkaukseen ja niin molemmat munatorvet tukkeutuivat ja minusta tuli "sairauden tai vamman seurauksena lapseton".

Että suhtautuisin aina pienellä varovaisuudella vaarattomiinkin kystiin.

IVF-hoitoon ei julkiselle päästy, jono oli 2 vuoden mittainen ja niin mentiin yksityiselle. Lapsilla on nyt ikää 6 v.

12cm?!! Jessus!!

Vierailija
8/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli n.15 cm kysta, joka puhkesi, kun sitä leikattiin (tähystyksessä). Se ei ollut vaivannut minua ollenkaan, mutta esti todennäköisesti raskaaksi tulemisen, sillä kärsin sekundaarisesta lapsettomuudesta, kunnes se leikattiin.

Vierailija
9/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku 2-3 cm kysta. Luotan gyneen, että ei ole vaarallinen - hän on liki eläkeikäinen eli virkavuosia eli kokemusta on takana. Minipillereitä "nauttineilla" kystat ovat yleisiä - minullakaan ei ennen kystaa ollut, vasta Minipillerien aloituksen jälkeen tuli. 

Vierailija
10/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toiselle gynekologille.

Ravaa vaikka kymmenellä gynekologilla.

Puhelin käteen ja varaa aika.

Vierailija
11/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joku 2-3 cm kysta. Luotan gyneen, että ei ole vaarallinen - hän on liki eläkeikäinen eli virkavuosia eli kokemusta on takana. Minipillereitä "nauttineilla" kystat ovat yleisiä - minullakaan ei ennen kystaa ollut, vasta Minipillerien aloituksen jälkeen tuli. 

Mulla on käytössä minipillerit. Ap

Vierailija
12/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleisiä. Minulla on tälläkin hetkellä mm. 12 cm kysta, ei niille tehdä mitään. Jos puhkeaa, pitää hakea antibioottikuuri, siitä tulee nimittäin vatsakalvontulehdus, on tapahtunut jo kaksi kertaa minulle.

T. Hki

Vierailija
13/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleisiä. Minulla on tälläkin hetkellä mm. 12 cm kysta, ei niille tehdä mitään. Jos puhkeaa, pitää hakea antibioottikuuri, siitä tulee nimittäin vatsakalvontulehdus, on tapahtunut jo kaksi kertaa minulle.

T. Hki

Otan osaa kysta-siskoille  :-(

Vierailija
14/14 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä kystat on yleisiä ja jos koko keho kuvattaisiin, löytyisi lääkärini mukaan kaikilta kysta jos toinenkin sieltä sun täältä. Minulla aivoissa nestekysta ja oireeton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän