Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kyläilet vauvan kanssa vauvattomassa perheessä,

Vierailija
18.02.2012 |

minne laitat käytetyt vaipat? Silloin kun meillä viimeksi on ollut vaippaikäisiä, vein yleensä vaipat mennessäni piharoskikseen. Meillä käy kuitenkin nykyään silloin tällöin kylässä pari vaippaikäisten perhettä, jotka jättävät vaippansa meille roskikseen, eikä mihin tahansa, vaan aina samaan, vierasvessan roskiin, jota emme yleensä itse käytä, ja jota ei päivittäin normaalisti tyhjennetä, kun ei sinne mitään tule. Sitten näitten vauvaperheiden jäljiltä löytää siivouspäivänä ihania hajupommeja, kun on taas käyty vaippa kätkemässä.

Meillä on siis kaksi muuta vessaa, joita oma perhe säännöllisesti käyttää. Ja kyse ei ole yövieraista, vaan ihan päiväsaikaan parin tunnin kyläilyistä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri toimii meillä niin, että kysyy, voiko laittaa vaipan roskiin. yleensä se on niin täynnä, että on melkein samantien menossa uloskin :)

Vierailija
2/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että roskis on roskia varten ja laittaisin vaipan sinne.

En myöskään emäntänä olettaisi, että vieraat osaavat tulle miettineeksi, kuinka usein meillä tyhjennetään joku roskis. Tsekkaisin roskikset vauvavieraiden lähdettyä, en vaatisi että pitää kiikuttaa pihan perälle mennessään.

Olen niitä ihmisiä jotka kutsuvat vieraat vilpittömästi ja iloisin mielin, en suhtaudu heihin taakkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita, enkä vaadi ketään viemään vaippojaan minnekään. Ihmettelen vain itse, miksi jotkut jättävät vaipan syrjäiseen roskikseen, itse en tekisi noin.

ap

Vierailija
4/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti vauvavieraita, keskimäärin joka päivä joku vauvan kanssa meillä (olen itse kotiäiti).

KAIKKI kysyvät, mihin vaipan voi jättää. Kukaan ei omatoimisesti vain vie vaippaa johonkin roskikseen. En itsekään kehtaisi.

Vierailija
5/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin voi laittaa. Yleensä annan leipäpussin (jos kakkavaippa), johon voi vaipan pistää ja pussi sitten keittiön roskiin. Pissavaipat suoraan roskiin. En todella odota, että vieraat alkavat käytettyjä vaippoja kotiin kantamaan. Joka päivä viedään roska ulos, joten ei siinä vaipat kauaa ehdi kaapissa haisemaan.

Vierailija
6/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiön roskikseen ja kakkavaipan kasinkertaisessa muovipussissa keittiön roskikseen, jos se on tyhjähkö, ja sellaisenaan kiinni käärittynä keittiön roskikseen, jos sitä lähdetään juuri viemään ulos.

Kylässä teen pissavaipalle samoin ja kakkavaipasta joko kysyn tai laitaan pussiin omaan hoitolaukkuun.

Vierailija
7/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdoton ajatus mennä vauvaperheen lähdettyä sinne vierasvessaan ja kiikuttaa se pommi pihalle. Älä enää ikinä kutsu kotiisi tuollaisia moukkia vieraaksi. Mitä ihmiset oikeen tekee nykyään...laittaa roskat roskikseen...ZIIISUS!

Ootko ikinä ajatellut, että sen vierasvessan roskiksen voi ottaa pois, jos ei halua että sitä käytetään?

Vierailija
8/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyllä aina kysyn, voiko vaipat panna roskiin, jos oon kylässä, jossa ei itsellä ole vaippaikäistä. ei kai tuo nyt voi mikään tabu olla niin, ettet voisi vierastasi pyytää panemaan kakkavaippaa vaikka erilliseen muovipussiin ulko-oven ulkopuolelle tai muuhun vastaavaan paikkaan, josta se on näppärä viedä roskiin.

Vierailija
9/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita, enkä vaadi ketään viemään vaippojaan minnekään. Ihmettelen vain itse, miksi jotkut jättävät vaipan syrjäiseen roskikseen, itse en tekisi noin. ap

on pihan roskapönttö. Sinne laitetaan kaikki roskat pussitettuna. Jos siellä on joku yksittäinen kakkavaippa, jonka teippi siellä tyhjennysmyllerryksessä aukeaa, niin onpa "kiva", kun ne kakat liiskaantuu roskiksen seinään.

Jos teidän vessan roskikseen ei saa laittaa, niin älä pidä siellä roskista. Meillä roskikset on käyttöä varten. Ei harrasteta mitään koristeroskiksia.

Vierailija
10/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen mielelläni laittaisin.

ap

Vierailija
11/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä kuolet siihen, jos teillä päätyy YKSI vaivainen vaippa jonnekin roskikseen. Oot kyllä aika herkkä. Koita karaista ittees.

Vierailija
12/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein käytetyt vaipat kotiin ja pesuun. Parin vauvaperheen kanssa tehtiin sitä, että käytettiin kylässäollessa isäntäperheen vaippoja, yleensä siis harsoja, ja vasta kotiinlähtiessä puettiin taas oma vaippa.

Meillä vieraat jättävät vaipat yleensä kai vessan roskikseen enkä ole nähnyt siinä mitään ongelmaa.

Vierailija
13/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaihtaa siteen siellä vessassasi. Mitä hänen tulee tehdä? Hän käärii sen varmaan paperiin, mutta laittaako hän sen sitten laukkuunsa, huuhtelee alas vessanpöntöstä vai kätkeekö sinne teidän vierasvessan roskikseen? Sieltä sen sitten löydät, kun seuraavan kerran sitä tongit. Järkytys! Parasta poistaa se roskis siis, jos asia on noin vaikea.

Vierailija
14/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hermostuisin siitä, jos joku vieras änkeäisi kakkavaippaa keittiöön. Vessassa on roskis sitä varten, että sitä käytetään. Maalaisjärki sanoo, että sen voi käydä viemässä kun vieraat ovat lähteneet.

Vierailija
15/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne vauvan kanssa vessaan menevät huvinvuoksi, joten aikavarmaan tiedät että roskiksesta löytyy käytetty vaippa. Ongelmasiko siis on se, ettet halua itse viedä vieraidesi vaippaa roskikseen tai huikata vessaan menijöille, että toisivat vaipan mieleiseesi roskikseen.

Nyt on itsetutkiskelun paikka, jos vaikka löytäisit jonkin korjattavan ongelman itsestäsi, etkä vieraistasi.

Itse tapaan kysyä, että mihin roskikseen saa vaipan laittaa, tai jos on kakkavaippa niin käyn viemässä pussissa ulkoroskikseen. Mutta toki jos vessasta löytyy roskis niin kuvittelisin, että sitä saa käyttää.

Vierailija
16/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä ei saa käyttää? Mitä jos vieraalla on kuukautiset? Pitääkö niitä rättejä kuskata ympäri taloa ja kysellä, mihin nämä saa laittaa? Minä ainakin oletan, että roskikseen saa laittaa roskia.

Vierailija
17/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä ei saa käyttää? Mitä jos vieraalla on kuukautiset? Pitääkö niitä rättejä kuskata ympäri taloa ja kysellä, mihin nämä saa laittaa? Minä ainakin oletan, että roskikseen saa laittaa roskia.

osaavat sitten kysellä, minne vaipan saa laittaa. Jos roskis on vieressä, en tosiaan lähtisi roudaamaan roskia sitten keittiöön tms...

Vierailija
18/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku meillä alkaisi pussittamaan vaippaa ja tunkemaan laukkuunsa!

Itse kyselen että voinko laittaa vaipan vessan roskiin tai keittiön?

Meillä on vessassakin roskis mutta siellä on pitkiä aikoja pelkkää vessapaperirullaa joka ei haise ja keittiössä on sitten kaikki joka menee päivittäin ulkoroskikseen.

Tosin, koska kaikki ei kysy minne heittää vaipan niin kurkkaan tottuneesti vessan roskikseen niin siirrän vaipan pois sieltä jos joku sinne erehtyy jotain laittamaan. Ei se ihan heti ala haisemaan tiiviistä roskiksesta ja ikävä ottaa semmonen pois kun vähän on siellä odotellut.. :(

Vierailija
19/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kysyisin, että minne vaipan voi laittaa...

Vierailija
20/27 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä ylipäätään on vierasvessa? Olisiko aika miettiä itse omia käytäntöjään vieraiden kanssa!

Jos teillä on vauvaperhe kylässä ja tarvitsee vaippa vaihtaa, niin mitä teet? Ohjaatko vierasvessaan? Jos ohjaat, niin ihan logiikalla voi päätellä, että sieltä sitten löytyy vaippakin roskiksesta. Ei ole iso homma käydä roskis tyhjentämässä vieraiden jälkeen. Jos et halua vaippaa sinne roskikseen, niin avaa ihmeessä suusi ja kerro asiasta! Ei vieras voi tietää teidän käytäntöjä, varsinkin, jos heidät on nimenomaan vierasvessaan ohjattu!