G: Työpaikan järjettömät säästöt, mitä hullua teillä keksitty?
Meillä kiellettiin omien sähkölaitteiden käyttö. Omien radioiden kuuntelu sitten loppui toimistokopperoissamme. Kännykkääkään ei saa ladata, joten sillä ei raaski musaa kuunnella. Nettiyhteyksissä oli jo aeimmin kielletty radion kuuntelu ja videoiden katselu, kun vievät liikaa kaistaa.
Toooooo....ooooosi iso säästö tuo. Mites teillä, mitä veikeitä säästöideoita teidän johto on keksinyt?
Kommentit (51)
tavallisilta tuntityöntekijöiltä ja samalla lisättiin saman verran tunteja esimiesten työvuoroihin. hmm, hölmöläinen leikkaa kankaan toisesta päästä ja ompelee toiseen =D
Kausi-influenssarokotusta ei siten enää tänä syksynä saada työnantajan maksamana. Meitä oli monta kymmentä työntekijää aina rokutusjonossa, joten varmaan on tehonnut vapaamatkustajillekin.
Kyselin juuri, kävikö ihmiset itse ottamassa rokotteen. Tuskin kukaan ainakaan meidän 20-henkisestä kahviporukasta. Saas nähdä, kun flunssa-aalto saapuu. Onkohan isokin säästö?
mut nyt siihen ei muka ole varaa :'(
Meidän printteri vaan on kamalan vanha ja hidas. Aina kun joku printtaa jonkun 20 sivusen jutun, niin sitten seistään siinä printterin vieressä 15 minuuttia odottamassa sitä. Usein juuri itse pomo printtailee kaikenlaista paljon ja seisoo nykyään päivittäin paljon printterin vieressä. Palkka juoksee siitäkin hommasta.
Joudumme itse siivoamaan toimistomme. Yllätys, että johtoporras on kaikkein vastahakoisinta tekemään sitä, kun siivousvuoro osuu kohdalle...
kolme kertaa viikossa.
Yleensä näin se menee.Siivoaja saa sen 8-12e tunnilta niin hyvähän se on siistä säästää...aargh!
Tein itse aikoinani kauan sitten siivoajan hommia vanhainkodissa.Meillä jopa pesuaineet lantrattiin kun piti saada säästöä.Käsineitä annettiin vain tietty määrä kk ja niitä vahdittiin kuinka nopeasti piti vaihtaa uudet.
Kusiset ja paskaset mopit pestiin samassa koneessa asukkaiden pyykkien kanssa ja samaan koneeseen laitettiin MRSA potilaiden huoneista tulleet mopit (tämä käsky ylemmältä taholta,ei meidän idea).Ei kauhean hygienistä mutta siinähän taas säästettiin pari koneellista vettä ja energiaa...ja jopa pesuainetta :D
kaikille omat käsipyyhkeet. Ne pitää itse viedä kotiin pestäväksi tarvittaessa. Aiemmin käytössä oli paperipyyhkeet. Säästäähän se nyt puita.
makuutetaan askarteluvarastossa kartonkeja ja papereita, kun "ei saa ostaa uusia, pitää säästää" eli säilytetään niitä kalliita kartonkeja ja piirrellään lasten kanssa lyijykynällä suttupaperille... Sinisiä kengänsuojapusseja ollaan teipattu kasaan, nippu niitä suojapussejahan maksaa jopa 1,50 e eli ei tietenkään hankita uusia. Huoh, en edes jaksa luetella kaikkea, tuntuu että kohta kielletään vessapaperinkin ostaminen.
Ja päiväkodista terveisiä siis!
ei ole mietitty kokonaisuuden kannalta näitä juttuja ollenkaan. Ei kannata säästää vääristä asioista.
kolme kertaa viikossa.
Yleensä näin se menee.Siivoaja saa sen 8-12e tunnilta niin hyvähän se on siistä säästää...aargh! Tein itse aikoinani kauan sitten siivoajan hommia vanhainkodissa.Meillä jopa pesuaineet lantrattiin kun piti saada säästöä.Käsineitä annettiin vain tietty määrä kk ja niitä vahdittiin kuinka nopeasti piti vaihtaa uudet. Kusiset ja paskaset mopit pestiin samassa koneessa asukkaiden pyykkien kanssa ja samaan koneeseen laitettiin MRSA potilaiden huoneista tulleet mopit (tämä käsky ylemmältä taholta,ei meidän idea).Ei kauhean hygienistä mutta siinähän taas säästettiin pari koneellista vettä ja energiaa...ja jopa pesuainetta :D
toisiaan niiden pesemättömien vessojen takia. Tosin tämähän tapahtui yksityisellä niin itsehän ne vanhukset maksavat hoitokulunsa. Että säästöä tämäkin.
että toki esimiehen tuntipalkka on korkeampi kuin meidän käskytettävien =)
jonka huoneesta käydään hakemassa paperit ennen vessaan menoa. Vessapaperivastaavalle pitää kertoa kummasta hädästä kyse ja saa hätää vastaavan määrän paperia(pissahätä=2 paperia, kakkahätä=3-5 paperia, tarkat ohjeet joista ei jousteta vaikka olisi kuinka kamala ripuli).
Vessapaperivastaava ei tietenkään saa mitään korvausta ylimääräisestä suuresta vastuustaan, vaikka käytännössä omat työt häiriintyy jos huoneessa ramppaa kokoajan työkavereita pyytämässä vessapaperia (ja antaa muuten tosi hyvän kuvan asiakkaille, joita huoneessa on melkein koko ajan).
Käytännössä tämä on nyt johtanut siihen, että kaikki tuovat omat paperinsa kotoa, ettei tarvitse käydä selittämässä vessakäyntejään erikseen. Eli joo, kyllä tulee säästöä.
Meillä on muutenkin niin helvetin pihi pomo, että esim kyniä saa 1/vuosi ja jos se kuluu loppuun, sen hukkaa tms. joutuu itse ostaa uuden.
jonka huoneesta käydään hakemassa paperit ennen vessaan menoa. Vessapaperivastaavalle pitää kertoa kummasta hädästä kyse ja saa hätää vastaavan määrän paperia(pissahätä=2 paperia, kakkahätä=3-5 paperia, tarkat ohjeet joista ei jousteta vaikka olisi kuinka kamala ripuli). Vessapaperivastaava ei tietenkään saa mitään korvausta ylimääräisestä suuresta vastuustaan, vaikka käytännössä omat työt häiriintyy jos huoneessa ramppaa kokoajan työkavereita pyytämässä vessapaperia (ja antaa muuten tosi hyvän kuvan asiakkaille, joita huoneessa on melkein koko ajan). Käytännössä tämä on nyt johtanut siihen, että kaikki tuovat omat paperinsa kotoa, ettei tarvitse käydä selittämässä vessakäyntejään erikseen. Eli joo, kyllä tulee säästöä. Meillä on muutenkin niin helvetin pihi pomo, että esim kyniä saa 1/vuosi ja jos se kuluu loppuun, sen hukkaa tms. joutuu itse ostaa uuden.
Onhan? Mikä ihme firma keksii tällästä?
Päivittäin hän nyt sitten käy toisessa toimipisteessä kokouksissa ja Helsingin ruuhkan läpi matka on 1 h yhteen suuntaan. Taksilla menee 15 minuuttia yhteen suuntaan. Pomon tuntipalkka on varmaan kaalliimpi, kuin mitä taksimaksun osuus ja ajansäästö vastaisi. No, siitähän sille maksetaan, että taksissa istuu päivät pitkät.
No, siitähän sille maksetaan, että bussissa ja ratikassa istuu päivät pitkät.
Joudumme itse siivoamaan toimistomme.
rakennustyömaan tarroja vaihtamaan ja puhdistamaan palkattiin isolla rahalla ulkopuolinen yritys.
jonka huoneesta käydään hakemassa paperit ennen vessaan menoa. Vessapaperivastaavalle pitää kertoa kummasta hädästä kyse ja saa hätää vastaavan määrän paperia(pissahätä=2 paperia, kakkahätä=3-5 paperia, tarkat ohjeet joista ei jousteta vaikka olisi kuinka kamala ripuli). Vessapaperivastaava ei tietenkään saa mitään korvausta ylimääräisestä suuresta vastuustaan, vaikka käytännössä omat työt häiriintyy jos huoneessa ramppaa kokoajan työkavereita pyytämässä vessapaperia (ja antaa muuten tosi hyvän kuvan asiakkaille, joita huoneessa on melkein koko ajan). Käytännössä tämä on nyt johtanut siihen, että kaikki tuovat omat paperinsa kotoa, ettei tarvitse käydä selittämässä vessakäyntejään erikseen. Eli joo, kyllä tulee säästöä. Meillä on muutenkin niin helvetin pihi pomo, että esim kyniä saa 1/vuosi ja jos se kuluu loppuun, sen hukkaa tms. joutuu itse ostaa uuden.
Antais edes jokaiselle oman wc-paperirullan joka kuukausi ettei tarvi erikseen palasia pyydellä :D
Antais edes jokaiselle oman wc-paperirullan joka kuukausi ettei tarvi erikseen palasia pyydellä :D
Ja kohta oltais kerjäämässä lisää:)
kolme kertaa viikossa.