Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajutkaa, että asiat voivat olla jotain ihan muuta kuin oletatte!!!!

Vierailija
17.02.2012 |

Ketjuista poimittuja:

-yksi aloittaja ihmetteli, miten äidit jaksavatkin itse sairastuessaan raahata lapset päiväkotiin. Hirveä homma pakata lapset PULKKAAN ja vetää sinne. Kuka sanoo, että kaikki suomalaiset lapset viedään pulkalla päiväkotiin?!?

-yhdessä ketjussa kehotettiin aloittajaa menemään yksityiselle päivystykseen, sinne kun pääsee aina iltaisin ja ei maksa kuin 50e, jonka ei luulisi kenenkään budjettia kaatavan. Koko Suomessahan on olemassa kaiken kattava yksityinen lääkäreiden iltapäivystys ja kaikilla meillä on aina se 50e ylimääräistä. Mulla esim just nyt ei olisi sitä edes tilillä.

-ja yksi aloittaja ihmetteli miten on ihan älytöntä pukea Burberryn takki ja housut paikalliseen Siwaan lapselle. Juu eivät voi olla menossa tai tulossa jostain, vaan ihan Siwassa käyntiä varten on pukeuduttu merkkikuteisiin.

-Eräänä päivänä täältä sai lukea, kuinka perhe oli lapsineen kaupassa ostaneet vain siideriä ja eivät mitään lapselle / lapsille ja sitä avaaja taivasteli. Juu niitä ruokaostoksiahan ei ole välttämättä tehty jossain muualla ja perhe ostaa aina VAIN siideriä kaupasta. Lapsi elää pyhällä hengellä.

HEI HERÄTKÄÄ nyt ihmiset!! Onko täällä todellakin näin suppea-aivoista sakkia?!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. kysytään nyt vaikka jatkoon, että tiedätkö mitä > -merkki tarkoittaa.

Tämä kysymys osoittaa oman suppean näkemyksesi palstailevista ihmisistä!

Vierailija
22/25 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulkan vetäminen on helpompaa kuin työntää vaunussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulkan vetäminen on helpompaa kuin työntää vaunussa.

Tosin meillä päiväkoti oli samassa talossa ja sinne mentiin 15 sekuntia ihan kävellen. Eskarilainen tiputettiin koululle kun menin töihin.

Vierailija
24/25 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun en tiennytkään, että monen sadan kilometrin päässä stadista ei ole yksityisellä iltapäivystystä. Mä oon vaan tyhmänä mennyt sinne, vaikkei sitä edes ole.. Mitähän ne lääkärit siellä teki? Huoh.

Vierailija
25/25 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis kaikki puhuu täällä aina jostain AV-MAMMOISTA! Mitä se av siinä oikein tarkoittaa??? Oon pitään miettiny mitä se tarkottaa, mutta en keksi...

joka kirjoittelee tänne. Yleensä ajatellaan, että AV-mamma on vähän tyhmemmän puoleinen vannoutunut kotiäiti, joka ei muuta teekään kun kasvata lapsia. Omassa lapsuudessani AV-mammat olisivat olleet niitä tätejä hiekkalaatikon reunalla, jotka eivät mistään muusta puhuneetkaan kuin mitä menee lapsen toisesta päästä sisään ja mitä tulee toisesta ulos :D

Todellisuudessa palstalaiset ovat aika heterogeenista porukkaa. Löytyy kotiäitejä, uraäitejä, ihmisiä jotka eivät ole äitejä ollenkaan tai ovat jopa miehiä. Joukossa on enemmän ja vähemmä koulutettuja ihmisiä, toiset ovat hyvin ansaitsevia, jotkut persaukisia. Uskovaisiakin taitaa olla melko hyvä edustus, nimittäin lestadiolaisia olen bongaillut täältä aika usein... ja joitakin mamujakin.

Mutta hauska hahmo musta se av-mamma kaikkine stereotypioineen. Siitä saisi mainion tyypin vaikka johonkin sarjakuvaan tai sketsiin.

Ahaa... tunnet siis moniakin "av-mammoja",

eli tällä palstalla kirjoittelevia naisia, kun tiedät mitä "yleisesti ajatellaan"! Hienoa jatkoa tälle upean analyyttiselle ketjulle!

Minä ainakin olen aika vähällä tarkastelulla huomannut, että "av-mammoissa" on tosiaankin porukkaa laidasta laitaan, ja hyvin paljon yksinkertaisia, yksinkertaisia ja vielä yksinkertaisempia työssäkäyviä pienten lasten äitejä, joiden järjenjuoksun voimalla lasten kotona hoitamista ei voi ymmärtää mitenkään. Siis kato hei, ai mikä arvomaailma? Mikä se on?

Mutta av-mamma - heitä me olemme kaikki, jotka täällä pyörimme. Ilmeisesti seassa on myös av-pappoja ja av-nuoria.

kun kritiikkisi meni vähän vinoon.

Kirjoitin, että av-mamma -nimitystä käytetään kuvaamaan tietyntyyppistä stereotyyppistä hahmoa. Voisin vielä näin jälkikäteen tarkentaa, että tuo mamma-nimitys (av:n kanssa tai ilman) on aina väheksyvä.

Käytännössä av-mamma hahmona ei ole hirveän osuva kuvaamaan täällä kirjoittelevaa ihmistä, koska todellisuudessa palstalaiset ovat varsin heterogeenistä porukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän