Tajutkaa, että asiat voivat olla jotain ihan muuta kuin oletatte!!!!
Ketjuista poimittuja:
-yksi aloittaja ihmetteli, miten äidit jaksavatkin itse sairastuessaan raahata lapset päiväkotiin. Hirveä homma pakata lapset PULKKAAN ja vetää sinne. Kuka sanoo, että kaikki suomalaiset lapset viedään pulkalla päiväkotiin?!?
-yhdessä ketjussa kehotettiin aloittajaa menemään yksityiselle päivystykseen, sinne kun pääsee aina iltaisin ja ei maksa kuin 50e, jonka ei luulisi kenenkään budjettia kaatavan. Koko Suomessahan on olemassa kaiken kattava yksityinen lääkäreiden iltapäivystys ja kaikilla meillä on aina se 50e ylimääräistä. Mulla esim just nyt ei olisi sitä edes tilillä.
-ja yksi aloittaja ihmetteli miten on ihan älytöntä pukea Burberryn takki ja housut paikalliseen Siwaan lapselle. Juu eivät voi olla menossa tai tulossa jostain, vaan ihan Siwassa käyntiä varten on pukeuduttu merkkikuteisiin.
-Eräänä päivänä täältä sai lukea, kuinka perhe oli lapsineen kaupassa ostaneet vain siideriä ja eivät mitään lapselle / lapsille ja sitä avaaja taivasteli. Juu niitä ruokaostoksiahan ei ole välttämättä tehty jossain muualla ja perhe ostaa aina VAIN siideriä kaupasta. Lapsi elää pyhällä hengellä.
HEI HERÄTKÄÄ nyt ihmiset!! Onko täällä todellakin näin suppea-aivoista sakkia?!
Kommentit (25)
Hitsi kun en tiennytkään, että monen sadan kilometrin päässä stadista ei ole yksityisellä iltapäivystystä. Mä oon vaan tyhmänä mennyt sinne, vaikkei sitä edes ole.. Mitähän ne lääkärit siellä teki? Huoh.
Viitannee siis niihin henkilöihin, joiden oletetaan viettävän tällä palstalla huomattavasti aikaa ja olevan jotenkin vähälahjaisia.
Mutta siis kaikki puhuu täällä aina jostain AV-MAMMOISTA! Mitä se av siinä oikein tarkoittaa??? Oon pitään miettiny mitä se tarkottaa, mutta en keksi...
joka kirjoittelee tänne. Yleensä ajatellaan, että AV-mamma on vähän tyhmemmän puoleinen vannoutunut kotiäiti, joka ei muuta teekään kun kasvata lapsia. Omassa lapsuudessani AV-mammat olisivat olleet niitä tätejä hiekkalaatikon reunalla, jotka eivät mistään muusta puhuneetkaan kuin mitä menee lapsen toisesta päästä sisään ja mitä tulee toisesta ulos :D
Todellisuudessa palstalaiset ovat aika heterogeenista porukkaa. Löytyy kotiäitejä, uraäitejä, ihmisiä jotka eivät ole äitejä ollenkaan tai ovat jopa miehiä. Joukossa on enemmän ja vähemmä koulutettuja ihmisiä, toiset ovat hyvin ansaitsevia, jotkut persaukisia. Uskovaisiakin taitaa olla melko hyvä edustus, nimittäin lestadiolaisia olen bongaillut täältä aika usein... ja joitakin mamujakin.
Mutta hauska hahmo musta se av-mamma kaikkine stereotypioineen. Siitä saisi mainion tyypin vaikka johonkin sarjakuvaan tai sketsiin.
Mutta siis kaikki puhuu täällä aina jostain AV-MAMMOISTA! Mitä se av siinä oikein tarkoittaa??? Oon pitään miettiny mitä se tarkottaa, mutta en keksi...
joka kirjoittelee tänne. Yleensä ajatellaan, että AV-mamma on vähän tyhmemmän puoleinen vannoutunut kotiäiti, joka ei muuta teekään kun kasvata lapsia. Omassa lapsuudessani AV-mammat olisivat olleet niitä tätejä hiekkalaatikon reunalla, jotka eivät mistään muusta puhuneetkaan kuin mitä menee lapsen toisesta päästä sisään ja mitä tulee toisesta ulos :D
Todellisuudessa palstalaiset ovat aika heterogeenista porukkaa. Löytyy kotiäitejä, uraäitejä, ihmisiä jotka eivät ole äitejä ollenkaan tai ovat jopa miehiä. Joukossa on enemmän ja vähemmä koulutettuja ihmisiä, toiset ovat hyvin ansaitsevia, jotkut persaukisia. Uskovaisiakin taitaa olla melko hyvä edustus, nimittäin lestadiolaisia olen bongaillut täältä aika usein... ja joitakin mamujakin.
Mutta hauska hahmo musta se av-mamma kaikkine stereotypioineen. Siitä saisi mainion tyypin vaikka johonkin sarjakuvaan tai sketsiin.
eli tällä palstalla kirjoittelevia naisia, kun tiedät mitä "yleisesti ajatellaan"! Hienoa jatkoa tälle upean analyyttiselle ketjulle!
Minä ainakin olen aika vähällä tarkastelulla huomannut, että "av-mammoissa" on tosiaankin porukkaa laidasta laitaan, ja hyvin paljon yksinkertaisia, yksinkertaisia ja vielä yksinkertaisempia työssäkäyviä pienten lasten äitejä, joiden järjenjuoksun voimalla lasten kotona hoitamista ei voi ymmärtää mitenkään. Siis kato hei, ai mikä arvomaailma? Mikä se on?
Mutta av-mamma - heitä me olemme kaikki, jotka täällä pyörimme. Ilmeisesti seassa on myös av-pappoja ja av-nuoria.
Tampereella ei lauantaina klo: 18.00 jälkeen pääse ykistyiselle. Ilta on silloin vasta nuori.
Hitsi kun en tiennytkään, että monen sadan kilometrin päässä stadista ei ole yksityisellä iltapäivystystä. Mä oon vaan tyhmänä mennyt sinne, vaikkei sitä edes ole.. Mitähän ne lääkärit siellä teki? Huoh.
Tampereella ei lauantaina klo: 18.00 jälkeen pääse ykistyiselle. Ilta on silloin vasta nuori.
klo 19.00
Sen jälkeen av-mmamma (kuten minä) joutuu oikein kunnalliselle puolelle.
Ja mitä siitä sitten? Hyvin aina saanut hoitoa. Miksi helvatussa maksaisin "ylimääräistä" kun halvemmalla saa yhtä hyvää hoitoa (ja lapsen kunnosta riippuen myös nopeasti).
Terkut muuten yhdelle ihanalle tk-lääkärille =)
lue yksityisten nettisivuja, niin Tampereella näyttäisi päivystävän useampikin paikka ainakin klo 19 saakka.
Ja sitten, kun on oikeesti sairas, niin ei enää 50 eemeliä riitäkään.
Mutta onneks "kehäkolmoslaisilla" on aina ne vakuutukset, jotta voi mennä näyttämään, kun hiukset on takussa, että mitä tehdään.
-ja yksi aloittaja ihmetteli miten on ihan älytöntä pukea Burberryn takki ja housut paikalliseen Siwaan lapselle. Juu eivät voi olla menossa tai tulossa jostain, vaan ihan Siwassa käyntiä varten on pukeuduttu merkkikuteisiin.
Lapsirukalla on vain yksi talvitakki, jota on käytetty joka paikassa. Pakko kai hankkia erikseen Siwa-takki, että uskaltaa lähikauppaan.
tässä lasikuplassa, jossa elän, kaikilla on asiat samalla tavalla.
Onko muka muita tapoja elää, tehdä asioita? Älä naurata. Tai ainakin se on väärin, sairasta, outoa.
Minä olen humalassa ja silti hyvä äiti.
Minä olen humalassa ja silti hyvä äiti.
ja ulkopuoli. Enkä tarkoita kaikkia näillä alueilla maantieteellisesti asuvia, kehäkolmosen sisäpuolella on myös ihan järkevää sakkia.
Faktahan on se, että stadi on ainoa paikka, missä on privaatissa iltapäivystys. Populaatiotiheys.
Onneksi suurin osa ihmisistä ei tuomitse muita pukeutumisen mukaan.
nimim. AINA remppavaatteissa Stockalla, tulot > 70 000 ja silti akateeminen
ps. kysytään nyt vaikka jatkoon, että tiedätkö mitä > -merkki tarkoittaa.
ja ulkopuoli. Enkä tarkoita kaikkia näillä alueilla maantieteellisesti asuvia, kehäkolmosen sisäpuolella on myös ihan järkevää sakkia.
Faktahan on se, että stadi on ainoa paikka, missä on privaatissa iltapäivystys. Populaatiotiheys.
Onneksi suurin osa ihmisistä ei tuomitse muita pukeutumisen mukaan.
nimim. AINA remppavaatteissa Stockalla, tulot > 70 000 ja silti akateeminen
ps. kysytään nyt vaikka jatkoon, että tiedätkö mitä > -merkki tarkoittaa.
nyt tekisi mieli sanoa jotain, mutta taidan jättää sanomatta..
Annan vain vinkin: jos ei asiasta oikeasti tiedä niin kannattaisi ehkä jättää kommentoimatta :)
sielläkin, missä sitä ei ole eli kyse on pelkästä yksittäisestä esimerkistä.