Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytän peilissä paljon kauniimmalta kuin valokuvassa,

Vierailija
17.02.2012 |

kumpi on lähempänä muiden näkemää totuutta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä läheisesi näyttävät sinusta valokuvissa verrattuna livenäkymään? Monet varmasti näyttävät paremmilta livenä kuin valokuvissa, mutta eihän se näkymä ihan toiselta planeetalta kuitenkaan niissäkään ole. Peilin edessä on yleensä parempi valaistus, itse osaa ottaa imartelevan ilmeen, kiinnittää huomiota vain hyviin kohtiin, mutta toisaalta toiset on oikeastikin fotogeenisempiä kuin toiset.

Vierailija
2/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se valokuva taitaa kertoa totuuden;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkimman kuvan itestäs saat videokuvalla vaikka siinäkin on vähän vääristymää. Valokuvat on vaan yhdestä pienestä hetkestä ja tietyt piirteet voi siinä korostua tai kadota lähes kokonaan. Peilistä sä taas näät itses täysin eri kulmasta kun kukaan muu.

Vierailija
4/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä läskiä ei nimittäin tahdo nähdä peilistä.

Toisaalta tiedän useita ihmisiä, jotka eivät juuri koskaan onnistu valokuvissa mutta ovat todella kauniita luonnossa.

Vierailija
5/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva näyttää, kuinka hyvin sovit valokuvamalliksi tai TV-esiintyjäksi. Peili kertoo, miltä näytät miehen silmissä, kun olet hänen edessään. Ne ovat eri asioita. Kumpi muuten on sinulle tärkeämpää?

Vierailija
6/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans miettinyt miksi esim. facebookiin on niin vaikeaa saada siedettävää profiilikuvaa otettua itse vaikka peilissä näyttäisi hyvältä. :D Onneksi kuitenkin itse näytän usein ihan hyvältä muiden ottamissa valokuvissa. Jos itse poseeraan kameralle lopputulos on kauhea, vanhan ja kurppaisen näköinen. :D

Vierailija
7/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä se valokuva taitaa kertoa totuuden;)

on kaikkein epäluotettavimpia. Tosiaan jotkut on hyvin säkenöiviä kuvissa ja livenä taas huomattavasti arkisemman näköisiä, tietysti toimii myös toisin päin. Yhdestä ainoasta kuvasta on monesti hyvin vaikea saada toden mukaista kuvaa ihmisen ulkonäöstä, olettaen tietysti että et kyseistä ihmistä tunne ja ole siis nähnyt livenä ja osaa sen takia hahmottaa.

Vierailija
8/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirteet on eduksi kuvissa; usein ihmiset, joilla on voimakkaat piirteet, on kuvissa hyvän näköisiä, kun taas ihmiset, joilla on pienet piirteet (kuten pieni nenä ja leuka) näyttävät enemmän tai vähemmän menninkäisiltä. Ei kuva ihan koko totuutta kerro. :)

Vierailija
9/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tavallaan väärinpäin peilikuvaan verrattuna. Oikeimman lopputuloksen ulkonäöstäsi toisten silmin saat, kun otat itsestäsi valokuvan peilin kautta.

Kokeile, yllätyt lopputuloksesta.

Vierailija
10/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piirteet on eduksi kuvissa; usein ihmiset, joilla on voimakkaat piirteet, on kuvissa hyvän näköisiä, kun taas ihmiset, joilla on pienet piirteet (kuten pieni nenä ja leuka) näyttävät enemmän tai vähemmän menninkäisiltä

Mulla on voimakkaat piirteet, ja valokuvissa oikeasti vielä voimakkaammat. Varsinkin kännykkäkameralla otetut lähikuvat :O Ihan kaameeta. Pidänkin esim fb:ssä kuvaa mielummin kauniista lapsesta tai vaikka kukkasesta :)

Musta pienet piirteet on kauniita. Haluaisin pyöreän naaman ja pienet piirteet.

Vierailija
11/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy siihen, että omasta mielestä näyttää aina oudolta valokuvissa on se, että peiliä katsoessa näkee oman peilikuvansa. Siis vasemman puolen vasemmalla ja oikean oikealla. Kun katsot valokuvaa, vasen puoli on oikealla ja oikea vasemmalla. Koettakaa vaikka ottaa kuva kasvoistanne ja jollain kuvaohjelmalla kääntäkää se peilikuvaksi. Kummasti näyttää se tuttu peilikuva kivemmalta Ja kääntäen, jos otat peilistä itsestäsi kuvan, ja joku joka tuntee jo naamasi, näkee sitten kasvosi vinona ja kummallisena.

Vierailija
12/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän kuvissa kamalalta, koska nenä näyttää kohtuuttoman suurelta. Luonnossa kuitenkin ok, ja pidän itseäni kauniina ja moni muukin on kehunut ulkonäköäni. Kuvissa epäonnistun silti lähes aina, näytän jotenkin rähjäiseltä ja olemattomalta. Myös kulmani (luonnostaan tummat) haalenevat kuvissa olemattomiin ja meikinhäivätkin häviävät, en ymmärrä.

Vierailija
13/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on toinen toistaan kauniinpia naisia, mutta silti vain kourallinen heistä näyttää valokuvissa kauniilta. Kyse on siis kuvauksellisuudesta. Mun mieskin näyttää ihan hassulta kuvissa, vaikka on luonnossa hyvän näköinen mies. Sama oikeastaan itsessä ja lapsissammekin. Ei olla mallikuva-ainesta:)

Vierailija
14/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva kertoo totuuden, peilaillessasi vedät automaattisesti vatsaa sisään, kohotat kulmiasi, nostat leukaasi jne.

Vierailija
15/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi et lihottaahan televisiokin 5kg, mites kuvien kanssa...?

Valokuva kertoo totuuden, peilaillessasi vedät automaattisesti vatsaa sisään, kohotat kulmiasi, nostat leukaasi jne.

Vierailija
16/24 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla se, etten osaa olla luontevasti kameran edessä :/

Vierailija
17/24 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jostain, että ihminen on tottunut näkemään itsensä peilin kautta ns. käänteisenä ja nähdessään valokuvan ihminen näkee itsensä vähän niinkuin oikeinpäin ja niinkuin muut näkevät sinut eikä ole tottunut.

Jos muokkaa kuvan jossa naama on samannäköinen kuin peilissä näet itsesi, otat normaalin valokuvan ja näytät sen jollekkin ystävällesi. Ystävä todennäköisesti tunnistaa ja näkee oikean kuvan viehättävämpänä ja muokatun outona.

Kukaan tuskin ymmärtää mitä mä höpisen :D

Vierailija
18/24 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Peilissä oon ihan ok, mutta valokuvissa näytän lähinnä suohirviöltä. Pohdiskelin tätä itsekin joskus ja tulin siihen tulokseen, että kyllä se valokuva valitettavasti kertoo totuuden. Peilikuvassaan ihminen ei näytä siltä, miltä todellisuudessa näyttää, lisäksi itseään katsoo eri tavalla kuin muut. :(

Vierailija
19/24 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ainakin näyttää kuvissa ihan eri pojalta kuin luonnossa. Kyllä kuva voi vääristää.

Vierailija
20/24 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilikuva on hyvinkin erilainen. Mulla itsellä on epäsymmetriset kasvot ja tarkoittaa sitä, että peilikuva on erilainen ja minun mielestäni parempi. Valokuva on kuitenkin se millaisena muut näkee. Mulla mies purskahtaa nauruun, kun sattuu peilikuvani näkemään. Olen ihan oudon näköinen hänen mielestään. Suu on vino väärään suuntaan, kun on tottunut näkeen toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi