Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako pienituloisen edes tehdä töitä (verrattuna tukien saajat)

Vierailija
16.02.2012 |

Tätä olen usein miettinyt, kun tuttavapiirissä on näitä sossupummeja, jotka vain makoilevat kotona ja tuet juoksevat.

Itse saan käteen kuukaudessa n. 1400e. Tästä maksan kaikki lainat ym. kulut. Monesti jo palkkapäivänä tili on lähes tyhjä, vaikka asun ihan suht halvassa kaksiossa.

Eräs pummituttuni on jo kymmenisen vuotta ollut kotona lapsiensa kera. Asuvat uudessa hienossa rivitalokolmiossa vuokralla. Asumisuki, elatustuki, työttömyysrahat jne. joilla kuulemma pärjäävät mainiosti, kun vielä sossu auttaa. Joka toinen kuukausi uusivat sisustustaan seinämaaleista huonekaluihin ja baareissa on varaa käydä viikoittain sekä uusia vaatteita ostella jatkuvasti.

Kyllä vähän ihmetyttää!!

Ja mietityttää pitäisikö tässä vain itsekin muuttaa vuokralle ja jäädä sossun elätettäväksi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinään eivät riitä kattamaan lapsen menoja kuukaudessa,joten miten ne lapsilisät aina liitetään tuloihin? Kyllähän lapset kuluttaakin,ja kasvaessaan enemmän ja enemmän.

Vierailija
22/27 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinään eivät riitä kattamaan lapsen menoja kuukaudessa,joten miten ne lapsilisät aina liitetään tuloihin? Kyllähän lapset kuluttaakin,ja kasvaessaan enemmän ja enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä palkkatyössäni hoitajana. Ei haluakaan mennä töihin.

Vierailija
24/27 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani lorvailijat on tahmeita ajatuksiltaan, heillä on pienet sosiaaliset piirit ja se jatkuva avustuksien hakukin käy työstä loppujen lopuksi. Ja se muiden ihmisten halveksunta nolottaisi jos sossuilisin.

En kadehdi "helppoa elämää"

Vierailija
25/27 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tienaa asiantuntijatyössä 2700e käteen (bruttona 4900e), ja arvaa paljonko hän on tehnyt TÖITÄ tuon palkan eteen lainoista puhumattakaan? Sitten joku kouluttamaton 1100e/kk tienaava saa niin paljon tukia että yltää melkein samaan. Kohtuullista?"

minä saan toimeentulotukea, koska olen työtön, mutta koulutukseltani olen maisteri ja arvostettu asiantuntija omalla alallani, jolla ei valitettavasti ei ole olemassa kuukausipalkkaista kokopäivätyötä.

Vierailija
26/27 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kaveri osaa todellakin noin hyvin käyttää rahaa. Kun kerran toimeentulominimistä pystyy ostelemaan uusia vaatteita jatkuvasti, uusii huonekalua ja maaleja (maalit toki eivät hirveästi maksa) joka toinen kuukausi. Lisäksi varaa käydä baareissa (joskin sielläkin voi ottaa vain mehun/veden)

Vierailija
27/27 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kaveri osaa todellakin noin hyvin käyttää rahaa. Kun kerran toimeentulominimistä pystyy ostelemaan uusia vaatteita jatkuvasti, uusii huonekalua ja maaleja (maalit toki eivät hirveästi maksa) joka toinen kuukausi. Lisäksi varaa käydä baareissa (joskin sielläkin voi ottaa vain mehun/veden)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän