Ärsyttää tällaiset: pidetään telkkari auki kun tulee vieraita
Miksi tietyissä kodeissa ei laiteta telkkaria kiinni kun tulee vieraita?
Vaikka sitä ei kukaan katsoisi, se telkkari pauhaa siinä olohuoneessa, vaikka siinä olisi ihmisiä keskustelemassa.
Kulttuurikodeissa en ole tähän törmännyt, mutta huonotuloisten kodeissa se telkkari tuntuu olevan henki ja elämä.
Kommentit (35)
Lämmittää kivasti. Tosin riitelee vähän noitten arvotaulujen, antiikkihuonekalujen ja pianon kanssa.
Lämmittää kivasti. Tosin riitelee vähän noitten arvotaulujen, antiikkihuonekalujen ja pianon kanssa.
arvotaulut, antiikkihuonekalut sekä piano riitelee keskenään, siksi on pakko pitää telkkua päällä, ei sitä meteliä kestä.
ja sitten pitäisi vielä keskustella. Argh!
Minä en kestä kyläpaikassa edes radiota päällä. Korkeintaan hillitty taustamusiikki saa soida.
Miksii kutsutte tuppisuita tai tylsiä vieraita ?
ja sitten pitäisi vielä keskustella. Argh!
Minä en kestä kyläpaikassa edes radiota päällä. Korkeintaan hillitty taustamusiikki saa soida.
keskituloinen perhe, jossa aina telkku päällä. Ei osaa olla ilman sitä. Harvemmin sitä katsotaan mut vastaavaa taustahälyä kuin tulee joillakin radiosta. Meillä ei taas ole radiota.
arvotaulut, antiikkihuonekalut sekä piano riitelee keskenään, siksi on pakko pitää telkkua päällä, ei sitä meteliä kestä.
:D
Siis todella ärsyttävää. Kysyy että saako laittaa ja sanon että et saa, ja laittaa silti. Kiva sitten syödä vaivalla laitettuja ruokia, kun telkkari pauhaa olkkarissa ja tyyppi käy välillä kuikulemassa tilannetta. Argh. Ihan aina tulee jotain urheilua, mitä sen on pakko seurata. Kerran oli pääsiäisateria käynnissä ja silloin sain sen toosan hiljennettyä, mutta vääntö siitäkin käytiin. Hitto kun ärsyttää.
Tollojen tollo. Meilläkin on yksi tällänen omatoiminen sukulainen. Joillain ei ole tilannetajua tai käytöstapoja.
Miksi sä käyt huonotuloisten kodeissa kun kerta halveksit niitä (salaa)?
Mutta kai se ruokkii tarvetta kokea olla parempi kuin muut.
tv:tä auki vieraiden tullessa. Jos katsoisin tv:tä ja ovikello soisi, sulkisin tv:n ennen kuin avaan.
Olen kerran ollut vieraisilla, jossa tv oli auki. Siitä puhutiin kotona kauan, lastenkin mielestä oli kummallista.
Jotka eivät osaa olla välillä ihan hiljaakin. Normaali keskustelu saattaa toisinaan sisältää myös taukoja.
Ja sitten muka ekoillaan ja hassataan kuitenkin samalla sähköä. Jep.
No meillä voi telkkari jäädä päälle, jos tulee vähemmän "virallisia" vieraita. Ei sitä varta vasten päälle pistetä, mutta ei myöskään paniikissa juokseta sulkemaan jos se on jäänyt auki. Ääni on kuitenkin niin hiljaisella ettei se häiritse.
Jos tulee niitä "virallisempia" vieraita, niin silloin telkkari on pois päältä. Kuten myös aina kun käydään pöytään, oli vieraina ketä tahansa. Yleensä näin myös oman perheen kesken.
Ne siis, jotka telkkaria pitävät päällä kun ovat kutsuneet vieraita kylään. Meillä yhdet läheiset tutut pitävät aina tv:n auki, olipa lasten (nyt jo murrosikäisiä) synttäreistä tai mistä tahansa vierailusta kyse.
Itse ilmoitan siinä vaiheessa iltaa, kun siirrytään sohvalle ja tuttavaperheen mies vaihtaa urheilukavanalle, että nyt lähdetään kotiin.
Lähinnä en tajua, miksi kutsua vieraita kylään, jos perhe itse haluaa katsoa kuitenkin telkkaria? Onko ideana esitellä kanavavalikoimaa tai oman tv:n ominaisuuksia? Kyseisen perheen vanhemmat ovat ihan hyvätuloisia, sosiaaliset taidot ovatkin sitten enemmän hakusessa.
Mulla on joku tarkkaavaisuushäiriö, ja mun on tosi vaikea keskustella ihmisten kanssa, jos taustalla pauhaa telkku. Äänettömälläkin oleva TV haittaa, jos näen sen.