Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää tällaiset: pidetään telkkari auki kun tulee vieraita

Vierailija
15.02.2012 |

Miksi tietyissä kodeissa ei laiteta telkkaria kiinni kun tulee vieraita?

Vaikka sitä ei kukaan katsoisi, se telkkari pauhaa siinä olohuoneessa, vaikka siinä olisi ihmisiä keskustelemassa.

Kulttuurikodeissa en ole tähän törmännyt, mutta huonotuloisten kodeissa se telkkari tuntuu olevan henki ja elämä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerta halveksit niitä (salaa)?

Vierailija
2/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on se henki ja elämä. Siksi sitä ei suljeta.

terkuin huonotuloinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

telkkari on kerran sinne hommattu, niin koko rahan edestä sitä myos katsotaan.

Ketkä ei omaa napaa tuijota vaan arvostavat muita, sulkeevat telkkarin, siviilisäätyyn katsomatta.

Vierailija
4/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee vieraita joku saattaa käydä laittamassa sen äänettömälle kyllä.

Ei kyllä olla huonotuloisia vaan ihan keskitasoa.

Vierailija
5/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraiden kanssa yleensä seurustellaan olohuoneessa,missä ei telkkaria edes ole. toinen, tv:n katseluun tarkoitettu huone sijaitsee sen verran erillään ettei siitä ole haittaa vaikka joku siellä sitä katselisikin, olettaen ettei kotiteatteri aivan täysillä ole. Samoin jos lapset omissa huoneissaan telkkaria katsovat, ei se sieltä ketään muuta häiritse.

Vierailija
6/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee hiljaisia hetkiä, niin voi sitten luontevasti ruveta sitä telkkaa tuijottaa. Ihan sama mitä sieltä tulee. :D

Meillä ei ole olkkarissa telkkaa.

Vierailija
7/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet vain todella, siis todella kuivaa seuraa.

Itseäni ei häiritse telkkari päällä, sen verran tuttavallisten ihmisten luona kyläilen että he saavat olla kotonaan kuin kotonaan eikä minua varten pyhävaatteet yllä lapset rivissä.

Vierailija
8/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on tulossa sellaisest vieraat, joiden kanssa joko ei saa mitään kiinnostavaa keskustelua aikaiseksi tai heidän juttunsa ovat kuollettavan tylsiä (silloin voi muka "unohtua" katsomaan jotakin "tosi mielenkiintosta" aina ohimennen ja saa hengähdystaukoja tylsistä vieraista)

ja toinen tapaus, jollon pidän telkkaria auki, jos tulee sellaiset vieraat, jotka ovat niin hiljaisia että on tosi vaivautunut hiljaisuus ellei itse pälätä koko ajan jotain (enkä mä jaksa olla yksin äänessä koko aikaa).

Vierailija
9/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu itse aina ylläpitämään keskustelua. Se ON raskasta, joten telkku saa välillä olla auki. Siitä saa pientä taukoa siihen keskusteluun..

Vierailija
10/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin meillä on muuten telkkari päällä vaikkei olisi vieraitakaan, mutta avaan sen jos tulossa on tylsiä tai tuppisuisia vieraita.

meille on tulossa sellaisest vieraat, joiden kanssa joko ei saa mitään kiinnostavaa keskustelua aikaiseksi tai heidän juttunsa ovat kuollettavan tylsiä (silloin voi muka "unohtua" katsomaan jotakin "tosi mielenkiintosta" aina ohimennen ja saa hengähdystaukoja tylsistä vieraista) ja toinen tapaus, jollon pidän telkkaria auki, jos tulee sellaiset vieraat, jotka ovat niin hiljaisia että on tosi vaivautunut hiljaisuus ellei itse pälätä koko ajan jotain (enkä mä jaksa olla yksin äänessä koko aikaa).

Vierailija
11/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on tulossa sellaisest vieraat, joiden kanssa joko ei saa mitään kiinnostavaa keskustelua aikaiseksi tai heidän juttunsa ovat kuollettavan tylsiä (silloin voi muka "unohtua" katsomaan jotakin "tosi mielenkiintosta" aina ohimennen ja saa hengähdystaukoja tylsistä vieraista) ja toinen tapaus, jollon pidän telkkaria auki, jos tulee sellaiset vieraat, jotka ovat niin hiljaisia että on tosi vaivautunut hiljaisuus ellei itse pälätä koko ajan jotain (enkä mä jaksa olla yksin äänessä koko aikaa).

sellaisia vieraita kotiini ollenkaan.

Tarkoitan siis tilannetta missä emäntä pitää Tupperware kutsut ja on itse kutsunut ne tylsät vieraat kotiinsa, ja silti on se telkkari päällä. Se äänikin siinä päällä.

Oletan että sitä kuitenkin ne "kuolettavan tylsät" kipot kiinnostaa, kerran on itse tupperijuhlansa järjestänyt.

ap

Vierailija
12/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuu itse aina ylläpitämään keskustelua. Se ON raskasta, joten telkku saa välillä olla auki. Siitä saa pientä taukoa siihen keskusteluun..

Hei haloo, se on teidän oma koti, älkää kutsuko sinne sellaisia ihmisiä jotka ovat teille raskaita! Aikuisuus on täynnä valintoja, ei näemmä ole äiti sellaista viisautta opettanut.

Vierailija
13/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vain istu hiljaa ja tuijota seinää? Mitä järkeä on yleensä käydä kylässä jos ei ole mitään puhuttavaa? Lasten takia?

Vierailija
14/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia vieraita kotiini ollenkaan. Tarkoitan siis tilannetta missä emäntä pitää Tupperware kutsut ja on itse kutsunut ne tylsät vieraat kotiinsa, ja silti on se telkkari päällä. Se äänikin siinä päällä. Oletan että sitä kuitenkin ne "kuolettavan tylsät" kipot kiinnostaa, kerran on itse tupperijuhlansa järjestänyt. ap

mamma järkkää tupperit, tottakait tv on suljettuna, kun ne kipot ovat kiinnostavampia...

Vierailija
15/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia vieraita kotiini ollenkaan. Tarkoitan siis tilannetta missä emäntä pitää Tupperware kutsut ja on itse kutsunut ne tylsät vieraat kotiinsa, ja silti on se telkkari päällä. Se äänikin siinä päällä. Oletan että sitä kuitenkin ne "kuolettavan tylsät" kipot kiinnostaa, kerran on itse tupperijuhlansa järjestänyt. ap

Kyllä minä sen tuollaisessa ilanteessa sulkisin vaikka meillä muuten onkin tv kokoajan päällä vaikkei sitä kukaan katsoisikaan.

Vierailija
16/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia vieraita kotiini ollenkaan.

Tarkoitan siis tilannetta missä emäntä pitää Tupperware kutsut ja on itse kutsunut ne tylsät vieraat kotiinsa, ja silti on se telkkari päällä. Se äänikin siinä päällä.

Oletan että sitä kuitenkin ne "kuolettavan tylsät" kipot kiinnostaa, kerran on itse tupperijuhlansa järjestänyt.

ap

ja siis pakko on joskus kutsua kotiinsa tylsiäkin vieraita, kun sattuvat olemaan läheistä sukua...

Vierailija
17/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne ihmiset tuijottaa sitä, eikä kuule mitä jutellaan. Laitapa seuraavan kerran se telkkari kiinni, niin huomaat, että ihmiset on paljon kiinnostuneempia siitä mitä sanot. Ehkä joudut ylläpitämään keskustelua siksi, että toisten mielestä on epämukavaa kilpailla puheajasta tv-hahmojen kanssa.

Vierailija
18/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

telkkari on kerran sinne hommattu, niin koko rahan edestä sitä myos katsotaan.

Ketkä ei omaa napaa tuijota vaan arvostavat muita, sulkeevat telkkarin, siviilisäätyyn katsomatta.

Mites se nyt sitten tähän liittyi?

Vierailija
19/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellu että pitäs sammuttaa. Olen FM, mutta yh, ehkä johtuu tästä?

Jos tulee hiljasia hetkiä niin on edes joku mitä tuijottaa ennemmin kuin omia käsiä. Siitä saa jutunjuurtakin jos vieraat on liian kultturelleja enkä osaa niiden kieltä. Voidaan puhua vaikka Putouksesta tai Salkkareista.

Vierailija
20/35 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vaeltaa kuin aropupu paikasta toiseen jos telkkari ei ole silloin auki. Siis telkkari on AINA hereilläollessa suki, myös silloin kun on vieraita. Keittiössä höpötellään sitte, olkaarissa telkkari on päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi