Nautinnollisinta omakotitalosta pois muutettaessa? Se kun saa lopettaa vuoron perään kaikki sopimukset.
Sähkö, vesi, jätehuolto, vakuutukset. Melkein orgastista naputella näitä irtisanomisilmoituksia. Uusien hinta kerrostalossa murto-osa aikaisemmasta.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Muutettiin juuri kerrostalosta ja siitä kolinasta ja huudosta omaaan taloon. Ollaan ihmetelty mihin yläkerran kantapääastuja on hävinnyt ja alakerran lapset ei huuda koko päivää. Sivulla asuvan juopon huuto on vaiennut.
Lisään vielä että asuinalueella kaikki on valkoihoisia.
Se, että mies jäi sinne taloon ja itse saan vihdoin olla rauhassa pelkäämättä hänen mielialojaan. Askel on keveämpi ilman munankuoria.
Vierailija kirjoitti:
Muutettiin juuri kerrostalosta ja siitä kolinasta ja huudosta omaaan taloon. Ollaan ihmetelty mihin yläkerran kantapääastuja on hävinnyt ja alakerran lapset ei huuda koko päivää. Sivulla asuvan juopon huuto on vaiennut.
Aika hyvät perustelut🤣
No kai ne on huokeampia, kun kerrostalossa on aika lailla vähemmän neliöitä/kuutioita lämmitettävänä. Jätehuolto on jaettu naapureiden kanssa ja ai että sitä sotkuista jätehuonetta olikin aikanaan niin pirun kiva katsella. Ja niitä heippalappuja jouluna, kun edustakin tursusi pahvilaatikoita, kun asia "ei kuulu kellekään".
Vakuutusten hintahan riippuu ihan siitä, mitä kaikkea haluaa vakuuttaa.
Meillä oli aikanaan kerrostalossa hoitovastike 90m2 asunnosta 450€/kk. Omakotitalossa kk-tasolle jyvitettynä juoksevat asumiskulut sis. mainitsemasi ja vielä vähän muuta n. 600€/kk. Tilaa vain on se 260m2 ja 2000m2 oma tontti.
Mutta hyvä, että hetkelliseti saa riemua asiasta.
Itse nautin kun viikko sitten sain laittaa irtisanomisilmoituksen duuniin, nyt vetää 1.5kk lonkkaa ennen seuraavien hommien aloittamista toisaalla. Uudessa duunissa 100% etätyö Ok, kun vanhassa rupesivat sitäkin kiristämään kunnes lopulta piti 3 päivää viikossa käydä toimistolla leikkimässä tuolileikkiä. Kun omasas talossa on oma hyvä työhuone, ei oikein järkeä moisessa.
Paljonko meni ok-talossa vuodessa asumiskuluihin per asuinneliö? Paljonko menee kerrostalossa?
Vierailija kirjoitti:
No kai ne on huokeampia, kun kerrostalossa on aika lailla vähemmän neliöitä/kuutioita lämmitettävänä. Jätehuolto on jaettu naapureiden kanssa ja ai että sitä sotkuista jätehuonetta olikin aikanaan niin pirun kiva katsella. Ja niitä heippalappuja jouluna, kun edustakin tursusi pahvilaatikoita, kun asia "ei kuulu kellekään".
Meillä oli aikanaan kerrostalossa hoitovastike 90m2 asunnosta 450€/kk. Omakotitalossa kk-tasolle jyvitettynä juoksevat asumiskulut sis. mainitsemasi ja vielä vähän muuta n. 600€/kk. Tilaa vain on se 260m2 ja 2000m2 oma tontti.
Itse nautin kun viikko sitten sain laittaa irtisanomisilmoituksen duuniin, nyt vetää 1.5kk lonkkaa ennen seuraavien hommien aloittamista toisaalla. Uudessa duunissa 100% etätyö Ok, kun vanhassa rupesivat sitäkin kiristämään kunnes lopulta
Miksi kerrostaloasunnossa olisi aina vähemmän neliöitä? Just muutettiin 70 neliön rintamamiestalosta 75 neliön kerrostalokolmioon. Halvemmaksi tulee toki silti.
Vierailija kirjoitti:
Itse nautin kun viikko sitten sain laittaa irtisanomisilmoituksen duuniin, nyt vetää 1.5kk lonkkaa ennen seuraavien hommien aloittamista toisaalla. Uudessa duunissa 100% etätyö Ok, kun vanhassa rupesivat sitäkin kiristämään kunnes lopulta
Miten sun etätyö liittyy tähän aiheeseen?
Minäkin muutin uuteen asuntoon. Muuten ihan kiva asunto mutta tässä on juokseva vesi. Minä olen jo vanha ihminen enkä jaksa juosta.
Kyllähän nuo ap:n mainitsemat maksut yhteensä ovat pienemmät kuin kerrostaloasunnon vastike, jos puhutaan samankokoisista asunnoista. Mutta jos muuttaa 150 neliön omakotitalosta 60 neliön kerrostaloasuntoon, on aika luonnollista, että maksut pienenevät.