Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

taas tossa yhdessä viestissä kerrottiin että yh:t saa kauheita

Vierailija
15.02.2012 |

avustuksia ja rahaa tulee joka paikasta...

mitäköhän ne suuret rahat on??

mä saan 304€/kk lapsilisää ja 300€ elatustukea kk kahdesta lapsesta. ja yksin maksan asuntovelan ja kolmen ihmisen vaatteet ja ruoat jne. taas mammat on kateellisia yh:lle. erotkaa siitä paskasta miehestänne niin näette kuinka paljon rahaa sitten oikeasti on...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...valitettavasti jotkut ihmiset on siinä luulossa että yh:t saa kaikkeen enemmän rahaa kuin muut. Näitä ennakkokäsityksiä oikeasti on.

Vierailija
2/22 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elarit aikoinaan 300€/3 lasta yht, yh korotus lapsilisään (olisko ollut 150€ ja asumistukea n 15% vuokrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen lapsen työtön yh pääseen kyllä tuillaan ihan keskimääräisen suomalaisen naisen palkkoihin kotona olemalla ja päivähoitomaksujakaan ei ole.

Vierailija
4/22 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Totta. Mutta kolmen lapsen töissä käyvä yh ei saa kuin lapsilisään korotuksen, elarit ja palkastaan riippuen ehkä asumistuen. Päivähoitomaksutkin riippuvat tuloista...kaikki yh:t kun eivät ole pienipalkkaisia.

Vierailija
5/22 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä saatiin miehen kanssa yhdessä sillon, kun ei oltu erottu. Mie kävi töissä minä kotihoitotuelle

Vierailija
6/22 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 304€/kk lapsilisää ja 1000€ elatusta kk kahdesta lapsesta ja lisäksi käyn töissä, josta saan palkan, josta lapsille kuuluu oma osani lasten riittästä elatuksesta, 1500€ kk per lapsi on minusta aika suuri raha.

Vierailija
7/22 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 304€/kk lapsilisää ja 1000€ elatusta kk kahdesta lapsesta ja lisäksi käyn töissä, josta saan palkan, josta lapsille kuuluu oma osani lasten riittästä elatuksesta, 1500€ kk per lapsi on minusta aika suuri raha.

Vähän eri saada yht 1000€/2 lasta kuin yht 300€/3 lasta... Ja elää piti silti. Onneksi oli töitä joten selvittiin kädestä suuhun.

5

Vierailija
8/22 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan= koko totuus asiasta

Vierailija
9/22 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran tällä palstalla oli kysely paljonko kenelläkin on pankkitilillä rahaa, vastasin siihen että oli n.10 000e tilillä, ja kun ihmisille selvisi että olen yh, johan alkoi kauhistelu miten yksinhuoltajille syydetään niin paljon rahaa että voi olla noinkin paljon rahaa tilillä :D Eihän yh:t tietenkään itse voi ansaita työnteolla rahojaan ja säästää, heti kuvitellaan että ne on kelalta tai sossusta saatu!

Vierailija
10/22 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että oot onnistunut neuvottelemaan mieheltäs noin isot elarit. Luuletko silti että kaikille tulee samalla tavalla? Että kun sä saat kerran 500 per lapsi niin muutkin saa? No ei todellakaan. Osa yh-vanhemmista ei saa mitään, jotkut jotakin. Tuo ilmoittamasi on ehdottomasti sieltä korkeimmasta päästä, ja josta 99% yh-vanhemmista voi vain uneksia. Kiva että ex-ukkos on rikas.

Vierailija
11/22 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että oot onnistunut neuvottelemaan mieheltäs noin isot elarit. Luuletko silti että kaikille tulee samalla tavalla? Että kun sä saat kerran 500 per lapsi niin muutkin saa? No ei todellakaan. Osa yh-vanhemmista ei saa mitään, jotkut jotakin. Tuo ilmoittamasi on ehdottomasti sieltä korkeimmasta päästä, ja josta 99% yh-vanhemmista voi vain uneksia. Kiva että ex-ukkos on rikas.

Niimpä niin, pointtihan olikin siinä, että kaikki yyhoot ei saa sitä minimi elatusta, kuten itsekkin mainitsit toiset saa enemmän ja toiset vähemmän. Turhaa huutaa vaan huutamisen ilosta.

Vierailija
12/22 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuella vielä olen , se on 487e netto(kuntalisä on tuossa mukana)

elarit 3.sta yhteensä n. 440e

lapsilisät noin 500e

eli näillä mennään...

Tästä maksan vuokran omaosuuden n. 150e

sähköt...

veden...

ruuat,vaatteet,harrastukset.

Jotta onpa isot nää yh tuet,kannattaa ehdottomasti olla yh,eiks je???

t. köyhä eronnut

Vierailija
13/22 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän avulla saan lähes satasen kuussa, kun olen kahden yh. Kadehtikaa sitä ihan vapaasti.

Vierailija
14/22 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset on virallisesti puolet ja puolet molemmilla. Omasta tahdostani että arki olis helpompaa ovat kuitenkin pääasiassa minulla. Palkkaa tulee käteen 900-1300 kuukaudessa ja siihen 300e lapsilisät päälle, asumistuki laski juuri 149euroon. Että näin leveesti elellään. En tiedä sitten jollen olisi töissä niin tukia tulis varmaan enemmän..

Vierailija
15/22 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsi. Saan n. 50 € yh-korotusta lapsilisään. Korjaisin sen verran käsityksiä että elarithan EIVÄT OLE mitään yh-tukia vaan toisen vanhemman osallistumista lapsen elatukseen kuten ydinperheissäkin! Lapsemme saa tuota röyhkeän suurta elatusosallistumista 200 € / kk. Mies asuu työnsä vuoksi Malesiassa (joo, ei ole mamu vaan ihan suomalainen perusinssi) ja näkee lasta kerran vuodessa, eikä osallistu mihinkään muihin kuluihin.

Kadehtia saa vaikka syytä siihen en todellakaan ymmärrä.

Vierailija
16/22 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies heittäytyi hulttioksi,ei ole töissäkään eikä ota lapsia luokseen...

Tässä mun tilanteessa ei ole yhtään kadehdittavaa.

4 lasta ja heidän isänsä ei osallistu enää mitenkään mihinkään:(

Vierailija
17/22 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset on virallisesti puolet ja puolet molemmilla. Omasta tahdostani että arki olis helpompaa ovat kuitenkin pääasiassa minulla. Palkkaa tulee käteen 900-1300 kuukaudessa ja siihen 300e lapsilisät päälle, asumistuki laski juuri 149euroon. Että näin leveesti elellään. En tiedä sitten jollen olisi töissä niin tukia tulis varmaan enemmän..

...koska ne tuet lasketaan niin että toteutuu vain tietty vähimmäistaso. Joka on aika saatanan alhaalla. Itse elelen aika lailla samoilla tuloilla nyt kuin sinä, mutta kun olin työttömänä ja sain vain työmarkkinatukea, oli eläminen huomattavasti tiukempaa, eikä ne tuet kattaneet silti tuota erotusta vaikka niitä yritin hakea. Luojan kiitos sain töitä.

Vierailija
18/22 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saan yhteiskunnan tukea lapsilisän verran ja exältä elastusmaksua joka kattaa n. 25% vuokrasta, niin siitä vaan. Niin ja kelan mielestä mulla on niin hyvät tulot (~1900€/kk brutto) etten tarvitse asumistukea.

Vierailija
19/22 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuella vielä olen , se on 487e netto(kuntalisä on tuossa mukana)

elarit 3.sta yhteensä n. 440e

lapsilisät noin 500e

eli näillä mennään...

Tästä maksan vuokran omaosuuden n. 150e

sähköt...

veden...

ruuat,vaatteet,harrastukset.

Jotta onpa isot nää yh tuet,kannattaa ehdottomasti olla yh,eiks je???

t. köyhä eronnut

Mun vuokra on 890€ ja sen mä myös maksan=(

Vierailija
20/22 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen lapsen työtön yh pääseen kyllä tuillaan ihan keskimääräisen suomalaisen naisen palkkoihin kotona olemalla ja päivähoitomaksujakaan ei ole.

Ihan yhtä lailla parisuhteessa oleva työtön pääsee keskimääräisen suomalaisen naisen palkkoihin. Joko elämällä miehensä palkalla tai jos mies on myöskin työtön niin yhtä lailla yhteiskunnan tuella. Yhteiskunnan tuki on pienituloisille oli sitten sinkku tai parisuhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi