Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 1v. hoidossa

Vierailija
14.02.2012 |

ja ruokailusta kyse..

Meidän 10,5kk vauva aloittaa pian päivähoidon, mutta ei vielä täysin osaa syödä tavallista kotiruokaa.. Ollaan laitettu soseen joukkoon n. 1/4 osa kotiruokaa paloiteltuna pieniin paloihin ja loput sosetta (siis näitä 4kk soseita).. Ei todellakaan vielä syö mitään todella kikkareista..

Mutta kysymys siis että joudunko viemään tarhalle omat soseet vai kustantaako tarha ne?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuukohan tarha siihen että laittaa pienen annoksen tavallista ruokaa sosepurkin joukkoon?

Vierailija
2/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetään siis totuttaa vauvaa tavalliseen ruokaan pikkuhiljaa.. Ja tavallista maitoa juo, korviketta ainoastaan aamulla herätessään ja illalla nukkumaan mennessä eli tavallista maitoa saavat tuttipullosta syöttää vauvalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pienet jotka joutuvat hoitoon. :/ t: hoitotäti

Vierailija
4/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ainakin täällä pk-seudulla alle yksivuotiaille on päiväkodeissa oma suolaton ruoka, joka myös soseutetaan. En tiedä onko jokin sääntö, mutta ainakin niissä paikoissa, joissa olen ollut töissä, näin toimittiin ja omanikin sai kolme päivää erikoisruokaa, kun aloitti hoidon kolme päivää ennen ensimmäistä syntymäpäiväänsä, vaikka sanoin, että syö jo ihan normaalia ruokaa kotona ja voisi syödä myös päiväkodissa soseuttamatonta.

Kokemukset siis Espoosta ja Helsingistä.

Vierailija
5/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pienet jotka joutuvat hoitoon. :/ t: hoitotäti

Tällaisista kommenteista se mieli varmaan paranee, kun on muutenkin kova paikka se pienen hoitoon vieminen.

t. ei ap, mutta omansakin jo vuoden ikäisenä hoitoon vienyt, koska toimeentulokin piti hankkia

Vierailija
6/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuat mukaan.. Saa sitten noita 4kk soseita ja vois syöttää vaikka pari purkkia.. Mutta entäs tuo maito? Kai siellä sentään tavallista maitoa annetaan vanhemman suostumuksesta? Mitään korvikkeita en ala raahaamaan tarhaan.. Ja lapsi jo tottunut tavalliseen lehmänmaitoon eikä mitään vatsaoireita..

Vierailija
7/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko päästä jo työelämään, alkaa olla taloudellisesti todella tiukkaa.. Hyvä kun saa edes pakolliset asiat hankittua.. Jos taloudellinen tilanne olisi parempi niin toki olisin vielä hetken vauvan kanssa kotona. Itselläni myös yli 2v lapsi eli kotona olen ollut yli 3v..

Vierailija
8/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään omia eväitä kuulu viedä mukaan, pian hän oppii syömään tavallista ruokaa.

Ja mitään huonoa omaatuntoa et kärsi siitä että viet lapsen hoitoon.

Olen vienyt esikoisen hoitoon 9kk vanhana ja reipas tervepäinen nuori nainen hänestä on kasvanut, Paljon reippaampi kuin pikkusiskostaan joka sai olla kotona 3v asti.

Vierailija
9/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkaako ne todella antamaan sitä oikeata ruokaa heti sinä päivänä kun täyttää 1v? Että ei voi edes kasvissoseen joukkoon laittaa ruokalusikallista? Itse en ainakaan aio ikinä ostaa yhtäkään 8kk-12kk sosepurkkia.. Vaan kotona syödään 4kk soseita sekoitettuna kotiruokaan..

Vierailija
10/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nokkamukia kehiin! Varmaan aika monet asiat päiväkoti lapsellesi opettaa.. Nukkuuko päikyt vaunuissa vai osaako nukkua sisällä? Harmi tosiaan kun noin pienenä joutuu hoitoon, kaikki eivät tietysti saa raha-asioita järjestettyä, lyhennysvapaata tms.

Vierailija
11/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on niin pieni, ettei se edes syö normaalia ruokaa ja sinne lihapatojen ääreen on pakko työntää. Ulkoilussa se istuu 2 tuntia vaunuissa, kun se ei osaa kävellä ja muiden pitää saada ulkoilla. Jos aamulla ja illalla ulkoillaan pari tuntia, se tarkoittaa 4 tuntia vaunuissa istumista. MÄ olen nähnyt ja näin toimittiin meidän tarhassa.

Onnea valinnalle!

AP häpeä!

Vierailija
12/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8,5kk vauva syö ihan täysin haarukkamuusatun ruuan. Näin tosiaan ovat yksilöllisiä.

Mutta kyllä päiväkotiin pitää hommata omat purkkiruuat. Mutta ehdottaisin ap että alat reilusti totuttamaan lasta karkeampaan ruokaan. Helpompi sitten siellä hoidossa.

Vierailija
13/23 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näin ei kyllä toimita KAIKKIEN tarhassa.

Lapsi on niin pieni, ettei se edes syö normaalia ruokaa ja sinne lihapatojen ääreen on pakko työntää. Ulkoilussa se istuu 2 tuntia vaunuissa, kun se ei osaa kävellä ja muiden pitää saada ulkoilla. Jos aamulla ja illalla ulkoillaan pari tuntia, se tarkoittaa 4 tuntia vaunuissa istumista. MÄ olen nähnyt ja näin toimittiin meidän tarhassa.

Onnea valinnalle!

AP häpeä!

Vierailija
14/23 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valinnalle!

AP häpeä!

Joskus se tilanne on vain sellainen, että töihin on mentävä! Ja sopivasti aamun ekat päikkärit ajoittuvat tuohon ensimmäiseen ulkoiluaikaan eli nukkuu sitten vaunuissa. Osaa nukkua myös sisällä kun sitä joku tuolla kyseli. Nokkamukia aletaan myös pian harjoittelemaan.

Vierailija
15/23 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion tässä pikkuhiljaa totutella karkeampaan ruokaan, mutta todellakin pikkuhiljaa, sillä tuo poika on niin sihtikurkku että alkaa heti kakoa isommista ruokapaloista!

Vierailija
16/23 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valinnalle!

AP häpeä!

Joskus se tilanne on vain sellainen, että töihin on mentävä! Ja sopivasti aamun ekat päikkärit ajoittuvat tuohon ensimmäiseen ulkoiluaikaan eli nukkuu sitten vaunuissa. Osaa nukkua myös sisällä kun sitä joku tuolla kyseli. Nokkamukia aletaan myös pian harjoittelemaan.

Eikö pphaa löytynyt?

Vierailija
17/23 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valinnalle!

AP häpeä!

Eikö pphaa löytynyt?

Kyllä se pph olisi inhimillisempi hoitomuoto näin pienelle, myös ruokailun suhteen ei varmasti huolta kuten myös ulkoilun ja lapsen yksilöllisten tarpeiden suhteen.Miksi pph ei teillä tule ysymykseen?

Vierailija
18/23 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikki neljä vienyt hoitoon pienenä, osa 10 kk ja yksi oli perätä 1v8kk. Ja aina on hyvin mennyt.

Lokakuussa aloitti tarhassa silloin 1v1kk ikäinen.

Omia ruokia oli VARALTA mukana, jos ei muu ruoka kelpaa, mutta yhden purkin ovat nähdäkseni käyttäneet.

Eli periaatteessa ei tarvita omia...

Vierailija
19/23 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kyllä kummallista, toiset yrittää kysellä neuvoja ja ehkä vähän rohkaisuakin muutenkin vaikeaan tilanteeseen, niin toiset vain haukkuvat ja moralisoivat. Mitenkähän teidän oma elämä ja lastenne hoito, kun toisia tarvii noin ilkeästi haukkua.

Hyvin se ap menee! Siinä on myös hyviä puolia kun menee aikaisin hoitoon: ei ehkä esimerkiksi vierasta niin paljoa ja tottuu helpommin hoitoon jäämiseen. Ja jos samassa päiväkodissa on vielä tuo vanhempi lapsikin turvana? Niin varmasti kaikki menee hyvin. Kannattaa ehkä olla yhteydessä päiväkotiin ja käydä vaikka tutustumassakin, niin selviää samalla tuo ruokailu-asiakin. Tsemppiä!

Vierailija
20/23 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tarhasta?

Saisi varmaan ainkin sen oikean vastauksen eikä mitään arvailuja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi