Onko lapsenlapset muuttaneet teillä isovanhempia?
Olen huomannut tälläisen että ennen lapseni syntymää isäni oli hyvin ankara ja suuttu todella pienestä. Väärä sana väärään paikkaan ja sota oli valmis. Nyt kun meillä on pieni lapsi isäni on muuttunut täysin. Siitä on tullut todella lempeä ja kiltti. Paluttaa ja paapo pientä, leikkii ja esittelee taaperolle kaiken mailman vempeleita ja maatalous koneita. Poika tietysti intoo piukas ku saa istuskella koneiden hyteis. Pappasta on tullut lapselle todella tärkeä. Aina kun joku auto tulee pihaa kuuluu kiljunta pappa pappa! ja sit pettymys jollei ole pappa. Sit ku tulee joku traktori tms kuuluu isi isi! :) Koen muutoksen hyvin positiiviseksi ja on lähentänyt välejä meidänkin suhteessa. Nykyään voi sanoo ja puhuu kaikesta ilman riidan pelkoo. Vastaavia kokemuksia muilla?
Kommentit (5)
kyllä meilläkin isovanhemmuus on pehmentänyt varsinkin pappoja. Ja erityisesti tyttäreni kohdalla tämä näkyy selvästi. Papat ovat kuin sulaa vahaa ja tyttö pyörittää heitä miten tahtoo. Mutta sallittakoon se heille. Molemmat isoisät ovat sitä tyyppiä, jolta aikoinaan jäi omien lasten hoito varsin vähälle, joten ottanevat vahinkoa nyt takaisin. Omalla isälläni on myös erityisen lämmin suhde poikaani, sellaista sielujen sympatiaa. Sitä on ihana katsoa. Isäni, joka ei koskaan ole ollut mikään luontoihminen, onkin yhtäkkiä innostunut kauheasti kalastuksesta, koska poikani haluaa käydä papan kanssa kalassa. :)))
Ei meilläkään isää kotona juuro näkynyt kun pieni olin. Aamula lähti 5 aikaa ja palas 6 aikaa ehtoolla. Mut oli meillä silti hyvä lapsuus. Juuri niin kun sanoit. suokaame se ilo heille :)
Vanhemmistani on tullut lasten myötä hyvin ärsyttäviä. Ovat koko ajan varmoja etten osaa hoitaa omia lapsiani ja etsivät merkkejä sairauksista, aliravitsemuksesta jne. Ovat jopa joskus vieneet lääkäriin minulta kysymättä kun ovat löytäneet "kasvaimia" jotka ovat kuitenkin olleet ihan normaalia luita jotka vaan pikkulapsella tuntuvat selvemmin kuin aikuisella. Mustelma tarkoittaa leukemiaa heistä, se että kompastuu juostessa vakavaa näkövammaa tai jotain vakavaa koordinaatiokyvyn puutetta.
En enää jätä lapsia hoitoon vanhemmille koska lapsetkin stressaantuu siitä hössäämisestä, ja vanhemmat itse myös tietysti.
inhoan lasten kanssa kaikkea teennäistä ja omalle luonteelle vierasta.
ihan samoja ihmisiä ovat kuin ennenkin.