Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette siitä, että vie lapsen hoitoon, kun itse on saikulla?

Vierailija
14.02.2012 |

Jos on esim. vaikka käsi paketissa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on paljon sairaudesta kiinni pystyykö pitämään lapsia kotona saikulla vai ei. Jos olen kuumeessa lapsi menee päiväkotiin, on lyhyemmän päivän, pääsee siellä ulkoilemaan ja saa kunnon ruoan. Jos mulla olisi käsi paketissa voisin pitää lapsen kotona, mutta töitä en pystyisi tekemään, ilman kättä ei työtäni pysty hoitamaan. Eikä se mitään sääsätöä tuo kunnalle jos kuumeeni takia lapseni jää kotiin, onhan siellä varattu ruoat ja hoitajat ym sen mukaan kun lapseni on sinne ilmoitettu kaksi viikkoa aiemmin. Ja kyllä, olin kotiäitinä 4 vuotta ja silloin hoidin lapset kuumeessakin, mutta ulos eivät päässeet ja ruokakin oli ties mitä valmispöperöä.

Vierailija
22/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasipaketissa voi pitää isomman lapsen kotona, mutta en alle 5- vuotiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko sitä aikaa, kun toinen vanhemmista on käsi paketissa, sen ikäinen kaipaa kyllä jo kodin ulkopuolisiakin juttuja. Lapsen etuakin kannattaa miettiä.

Yksittäiset kotipäivät voivat olla kivoja, mutta ei mikään pitkä sairasloma.

Vierailija
24/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei paheksuta sitä jos tuo saikulla hoitoon, mutta sitä paheksutaan, jos vanhempi on siinä kunnossa että pystyy tuomaan ja hakemaan (tyyliin flunssasta toipumassa kotona, ei enää sänkypotilas) ja pitää lapsen hoidossa pitkän päivän! Yleensä nämä perheet sellaisia joissa lapsi on aina hoidossa aamusta iltaan, ja olisi varmasti onnesta mykkyränä jos edes kerran vuodessa haettaisiinkin jo ennen iltapäiväulkoilua / iltapäiväulkoilun alussa.

Vierailija
25/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä näitä päiväkodin tätejä kovin arvostanut koskaan, mutta näiden ketjujen perusteella en pidä heitä kovin järjen jättiläisinäkään.

Eikö heillä ole töitä tarpeeksi kun on aikaa paheksua lasten vanhempia ja pohtia, miksi tuo kipeänä toi lapsen hoitoon.

Ihan tahallani en selitä syitä, että tuon lapsen hoitoon kun olen menossa lisätutkimuksiin lääkäriin ja sen jälkeen rtg.n ja verikokeisiin.

Antaa nämä järjenjättiläiset eli juoruileva lehmälauma pohtia ja miettiä, että miksi se tuokin äiti toi lapsen hoitoon, vaikka on kipeä.

ei paheksuta sitä jos tuo saikulla hoitoon, mutta sitä paheksutaan, jos vanhempi on siinä kunnossa että pystyy tuomaan ja hakemaan (tyyliin flunssasta toipumassa kotona, ei enää sänkypotilas) ja pitää lapsen hoidossa pitkän päivän! Yleensä nämä perheet sellaisia joissa lapsi on aina hoidossa aamusta iltaan, ja olisi varmasti onnesta mykkyränä jos edes kerran vuodessa haettaisiinkin jo ennen iltapäiväulkoilua / iltapäiväulkoilun alussa.

Vierailija
26/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä näitä päiväkodin tätejä kovin arvostanut koskaan, mutta näiden ketjujen perusteella en pidä heitä kovin järjen jättiläisinäkään.

Eikö heillä ole töitä tarpeeksi kun on aikaa paheksua lasten vanhempia ja pohtia, miksi tuo kipeänä toi lapsen hoitoon.

Ihan tahallani en selitä syitä, että tuon lapsen hoitoon kun olen menossa lisätutkimuksiin lääkäriin ja sen jälkeen rtg.n ja verikokeisiin.

Antaa nämä järjenjättiläiset eli juoruileva lehmälauma pohtia ja miettiä, että miksi se tuokin äiti toi lapsen hoitoon, vaikka on kipeä.

T. Lehmälaumalainen

Vierailija
27/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällä hetkellä viidettä viikkoa sairaslomalla. Työtapaturman takia olen järkyttävissä kivuissa kotona. Mitään en oikeastaan pysty tekemään, tai siis en saa tehdä vaikka kuinka haluaisin. Mies joutuu viemään nuoraimmaisemme tarhaan hoitoon joka arkiaamu, koska itse en pystyisi lastamme hoitamaan nostokiellon takia. Minusta ei näy päällepäin mistään että olen aika vakavasti loukannut itseni ja vahvojen kipulääkkeiden takia olen puoli päivää aivan tokkurassa.

Tekee niin pahaa joka aamu kun lapsi lähtee isänsä kanssa pihasta kohti tarhaa. Ja minä jään kotiin. Onneksi hän on vielä niin pikkuinen ettei asiaa ymmärrä.

Mulle tuli entistä huonompi olo kun luin että jotkut teistä superäideistä on sitä mieltä, lasten pitää olla kotona vanhemman sairasloman ajan. Ja rivien välistä kyllä huomasi, että oli syy sitten mikä vain, lapsen kuuluu olla kotona.

Niin käy vain teidän täydellisissä maailmoissa.

Vierailija
28/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillon saa olla aina kun haluaa hoidossa.

Vierailija
29/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kykenee hoitamaan lasta päivät pitkät, mutta ei kykene kuitenkaan tekemään töitä.. Riippuu tietenkin mitä työtä tekee. Mutta miten hoidat pientä lasta käsi kipeänä? Jos sitä rasittaa, paraneminen hidastuu ja saikku pitenee.

Vierailija
30/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka olisi monta viikkoa saikulla juuri jonkun kipsin takia ja kuskaisi hoitoon lapsen joka päivä ja tulisi itse kotiin vetämään lonkkaa. Olenkohan liian tunnollinen tai vainoharhainen :)

Vierailija
31/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olit lapsellesi hoidon varannut sekä maksanut niin minun puolestani saat tehdä ihan mitä haluat silläaikaa kun lapsesi on minulla hoidossa. Tämä on minun työni ja sinä (lapsesi ja perheesi) olet minun asiakkaani.

Vierailija
32/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä jos viedään hoitoon jos vanhempi on jonkin muun kuin virustaudin riivaamana joka vain levittää tautia jos vanhempi tuo lapsen hoitoon puolikoomassa 40 asteen kuumeessa.

Eli hoitoon vain jos on rankaperäinen syy ja vanhempi tarvitsee lepoa luiden/nivelten lepäämiselle.

Vierailija
33/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei kuitenkaan pysty, kun kättä tarvitsee siellä.

Vierailija
34/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä pode huonoa omaa tuntoa siitä. Nää on ainoot hetket kun saan edes pienen hengähdystauon lapsista. Muuten ne onkin aina kotona. Ja siellähän niillä on leikkikavereita ja pääseevät ulos touhuamaan.

Vierailija
35/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä sitten on itse lapset hoidettava?? Heikkokuntoinen vanhempi "hoitajana" ei ole kenenkään, lapsenkaan etu - sairaslomalla pitää levätä, että paranee takaisin työkuntoon. Ei silloin hoideta pää kainalossa lapsia!

ymmärrän kyllä jos viedään hoitoon jos vanhempi on jonkin muun kuin virustaudin riivaamana joka vain levittää tautia jos vanhempi tuo lapsen hoitoon puolikoomassa 40 asteen kuumeessa.

Eli hoitoon vain jos on rankaperäinen syy ja vanhempi tarvitsee lepoa luiden/nivelten lepäämiselle.

Vierailija
36/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, en jaksaisi nousta sängystä ylös niin aikaisin. Lapsen pitäisi olla päiväkodilla viimeistään kahdeksalta aamupalalla jonka jälkeen jaetaan ryhmät joissa alkaa ohjatut jutut.

Ja lapsi ei nukkuisi päikkäreitä jos veisin sen myöhempään. (joutuisi tuskissaan makaamaan valveilla hiljaa pari tuntia) Normisti meillä mennään kuudelta hoitoon joten päikkärit maistuu.

En todellakaan raahautuisi vapaapäivänäni tuonne lumimyräkkään, pukisi itseäni ja lasta yhdellä kädellä, kävelisin kuusi kilsaa päiväkodille ja takaisin.

Tavallisesti mennään miehen kanssa yhteisellä autolla töihin ja samalla viedään lapsi.

Eikä olisi mitään järkeä että mies vie lapsen hoitoon mennessään ja minä jäisin koko päiväksi yksin kotiin :)

Saisi lapsikin vapaata välillä, hoitopäivät on liian rankkoja muutenki sille.

Kertaakaan en ole lasta vienyt hoitoon jos olen saikulla ollut. Viihtyy kyllä kotonaankin.

Vierailija
37/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmilla on se tilanne, että jos on niin kipeä, ettei voi mennä töihin, ei myöskään jaksa hoitaa lasta. Tai sitten jaksaa tehdä töitä esim. kotoa käsin edes osan päivää, jolloin lapsi myös tarvitsee hoitopaikkaa ihan yhtä lailla.

Jos minulla olisi käsi paketissa, tekisin varmasti töitä ainakin osittain.

Vierailija
38/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitaten tuohon pph:n kommenttiin. Yksikin isä jäi saikkunsa jälkeen pois töistä ja kuskasi lasta edelleen hoitoon. Kuulin siinä sitten yks päivä syrjäkarein, että ei voi enää lasta tuoda päiväkotiin, koska virikepaikasta ei olla sovittu, vaan hoidosta vanhempien työn ajaksi. Meillä aloitti lapsi hoidon, niin kovasti teroitettiin, että lapsi saa olla vain silloin hoidossa, kun vanhemmat ovat töissä...

Vierailija
39/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmilla on se tilanne, että jos on niin kipeä, ettei voi mennä töihin, ei myöskään jaksa hoitaa lasta. Tai sitten jaksaa tehdä töitä esim. kotoa käsin edes osan päivää, jolloin lapsi myös tarvitsee hoitopaikkaa ihan yhtä lailla.

Jos minulla olisi käsi paketissa, tekisin varmasti töitä ainakin osittain.

Vierailija
40/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa jos olisi pelko istukan irtoamisesta ja ehdoton nosto- ja kielto tai puolet kropasta paketissa kolarin jäljiltä tai keuhkokuume ja 40 astetta kuumetta tms. Tai siis en veisi hoitoon: mies veisi

Sen sijaan jos olisin vähemmän kipeä, esim flunssa ja lämpöä 37,5, en tosiaankaan veisi hoitoon, vaan antaisin lapsen nauttia rennosta kotipäivästä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi