Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette siitä, että vie lapsen hoitoon, kun itse on saikulla?

Vierailija
14.02.2012 |

Jos on esim. vaikka käsi paketissa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syy poisjääntiin äänen käheys ja kurkkukipu. Jos en voi töissä puhua lapsten kanssa, niin miten voisin kotona puhua koko päivän?

Vierailija
2/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla ollessa ei voi tietenkään hoitaa lapsia. Eli ihan hyvä että vie lapset hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä varmaan esim. eskarilaisen veisin jos murtuneen käden takia olisin saikulla. Tosin hakisin aikaisemmin kuin työpäivinä, mutta eskarissa on kaverit ja lapsi viihtyy niin miksei.

Vierailija
4/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut 40 asteen kuumetta, mutta kova flunssa ja paha yskä. Jos olisi ollut pakko, toki olisin voinut lapsia hoitaa, en ollut kuolemansairas. Olen kuitenkin ajatellut itseäni ja ottanut itselleni oikeuden levätä ja toipua rauhassa. Vuosien kotiäitiyden jälkeen nautin siitä, että saan sairaana oikeasti maata ja hoitaa ITSEÄNI, lasten kanssa ei lepäämisestä tule mitään.

Ja meillä mies on vienyt ja hakenut lapset.

Vierailija
5/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jään saikulle, olen silloin yleensä siinä kunnossa, ettei minusta ole seuraa lapselle. Parempi olla hoidossa kavereiden kanssa leikkimässä. Pk:n hoitajilla ei ole siihen asiaan mitään sanottavaa, kuten ei av-mammoillakaan.

Vierailija
6/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raahata hoitoon, mutta aikamoista kuivilla muroilla ja muumeilla elämistä se lapsille ollut, hoitoon olisin vienyt jos olisin jaksanut, turvallisempaa heille.

Vierailija
7/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lepäämisestä ja toipumisesta tulisi yhtään mitään jos lapset olisivat kotona.

Jos olisin vain sen verran kipeä, että voin istua välillä koneen ääressä, niin teen töitä etänä. Silloinkaan lapset eivät voi olla kotona.

Vierailija
8/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut 40 asteen kuumetta, mutta kova flunssa ja paha yskä. Jos olisi ollut pakko, toki olisin voinut lapsia hoitaa, en ollut kuolemansairas. Olen kuitenkin ajatellut itseäni ja ottanut itselleni oikeuden levätä ja toipua rauhassa. Vuosien kotiäitiyden jälkeen nautin siitä, että saan sairaana oikeasti maata ja hoitaa ITSEÄNI, lasten kanssa ei lepäämisestä tule mitään. Ja meillä mies on vienyt ja hakenut lapset.

Voisi olla itse kirjoittamani! :)

Vierailija
9/44 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lepäät kuumeesta kuntoon jos pari alle kouluikäistä riekkuu jaloissa? Miten lepuutat leikattua jalkaa? Jos olo on vatsataudissa niin huono, että vessaankin mennään konttaamalla? Hoida siinä sitten lapsia.

Vierailija
10/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on tuollainen influenssa kuin minulla pari kolme päivää, (nyt menossa ohi,) niin en tiedä pystyisinkö lasta hoitamaan tai viemään hoitoon.

Siis paljon riippuu lapsen iästä ja omasta sairaudesta.

Vierailija
11/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla ollessa ei voi tietenkään hoitaa lapsia. Eli ihan hyvä että vie lapset hoitoon.

johtuvista kuluista oikeasti vain murto-osan?

Vierailija
12/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitaten tuohon pph:n kommenttiin. Yksikin isä jäi saikkunsa jälkeen pois töistä ja kuskasi lasta edelleen hoitoon. Kuulin siinä sitten yks päivä syrjäkarein, että ei voi enää lasta tuoda päiväkotiin, koska virikepaikasta ei olla sovittu, vaan hoidosta vanhempien työn ajaksi. Meillä aloitti lapsi hoidon, niin kovasti teroitettiin, että lapsi saa olla vain silloin hoidossa, kun vanhemmat ovat töissä...

Kun suomessa on tämä "ihana" subjektiivinen päivähoito-oikeus, makaat vaikka perse homeessa kotona. Se ei päiväkodille kuulu.

Vierailija
13/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin kun se paukahtaa, enkä edes itse meinaa pytylle päästä, niin todellakin jollain konstilla vien 2 ja 3 vuotiaani tarhaan. mikään muu ei vaan onnistuisi. :(

Vierailija
14/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla palsta täynnä niitä, jotka saikkuilevat koko ajan ihan turhaan ja lintsaavat töistä. No kyllähän lapsensa silloin jaksaa hoitaa kotona, jos ei oikeasti ole sairas.

Mä vien tasan tarkkaan lapset hoitoon, jos olen saikulla. Saikulle jään, jos olen liian kipeä työntekoon. Silloin ei kyllä lapsenhoitokaan onnistu.

Toisekseen, työnantaja maksaa palkkaa saikkupäiviltä sen takia, jotta toipuisin nopeammin työkuntooiseksi. Ei siitä, että voin pitää lasten kanssa kotipäivää, kun ei oikein työnteko huvita...

Ja niinkuin joku sanoi. Kotiäitinä ei mitään saikkuja ole, vaan lapsi pitää vaan jollain keinolla hoitaa. Työssä kun on mahdollista pitää sairaslomaa ja keskittyä itsensä parantamiseen, niin on se kumma, että tästäkin nyt sitten syyllistetään.

AP:lle. Vie (tai laita mies viemään) lapsi hoitoon ja lepää.

Vierailija
15/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä teitä joitain vaivaa?!

Jotkut nyt kuvittelevat olevansa jotain kuntatalouden batmaneja, kaikki pelastuu kun minä hoidan lapseni kotona vaikka sisälmykset kainalossa!

Vanhempi tuttavarouva aikanaan LEUHKI minulle, kuinka tyttärensä on sairastanut jo viikkotolkulla jotakin mikä vie ihan voimat ja pyörtyilee kotonaan jne. Ja on niin hyvä äiti (oikeasti nämä olivat ne sanat!) että ei vie 3-vuotiasta päiväkotiin kun on itse kotona!!

Olisi ollut lastensuojeluilmoituksen paikka.

Vierailija
16/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan pieniä on hoitaminen kipeänä rankkaa ja jos taas isompia niin saattavat itse haluata mennä. aionakin täällä on tänään eskarilainen jo pakkaamassa reppuaan vaikka minä olen kuumeessa ja kysyin että haluatko pitää vapaapäivän. Ei halunnut kun on krokotiilin tekeminen eskarissa jäänyt eilen kesken sekä luvattu että tänään on sisäfutista luvassa pk:ssa.

Vierailija
17/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lojumaan kotiin vaikka mistä syystä.

Jos olen saikulla, olen yleensä niin kipeä, etten pystyisi hoitamaan lasta. Harvoin kyllä olen, mutta pari kertaa on selkä mennyt niin, että en ole pystynyt sängystä nousemaan vaan on joutunut syömään kolmiolääkkeitä. Mies vienyt lapset hoitoon.

taitaa olla palsta täynnä niitä, jotka saikkuilevat koko ajan ihan turhaan ja lintsaavat töistä. No kyllähän lapsensa silloin jaksaa hoitaa kotona, jos ei oikeasti ole sairas.

Mä vien tasan tarkkaan lapset hoitoon, jos olen saikulla. Saikulle jään, jos olen liian kipeä työntekoon. Silloin ei kyllä lapsenhoitokaan onnistu.

Toisekseen, työnantaja maksaa palkkaa saikkupäiviltä sen takia, jotta toipuisin nopeammin työkuntooiseksi. Ei siitä, että voin pitää lasten kanssa kotipäivää, kun ei oikein työnteko huvita...

Ja niinkuin joku sanoi. Kotiäitinä ei mitään saikkuja ole, vaan lapsi pitää vaan jollain keinolla hoitaa. Työssä kun on mahdollista pitää sairaslomaa ja keskittyä itsensä parantamiseen, niin on se kumma, että tästäkin nyt sitten syyllistetään.

AP:lle. Vie (tai laita mies viemään) lapsi hoitoon ja lepää.

Vierailija
18/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä äiti jos hoitaa sairaan lapsen itse. Kuka vie päiväkotiin niin sairaan lapsen, joka pyörtyilee 3 viikkoa kotona. Huhuh, kaikenlaisia mammoja sitä on.

mikä teitä joitain vaivaa?!

Jotkut nyt kuvittelevat olevansa jotain kuntatalouden batmaneja, kaikki pelastuu kun minä hoidan lapseni kotona vaikka sisälmykset kainalossa!

Vanhempi tuttavarouva aikanaan LEUHKI minulle, kuinka tyttärensä on sairastanut jo viikkotolkulla jotakin mikä vie ihan voimat ja pyörtyilee kotonaan jne. Ja on niin hyvä äiti (oikeasti nämä olivat ne sanat!) että ei vie 3-vuotiasta päiväkotiin kun on itse kotona!!

Olisi ollut lastensuojeluilmoituksen paikka.

Vierailija
19/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos on itse sairaalassa.

Vierailija
20/44 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä äiti jos hoitaa sairaan lapsen itse. Kuka vie päiväkotiin niin sairaan lapsen, joka pyörtyilee 3 viikkoa kotona. Huhuh, kaikenlaisia mammoja sitä on.

mikä teitä joitain vaivaa?! Jotkut nyt kuvittelevat olevansa jotain kuntatalouden batmaneja, kaikki pelastuu kun minä hoidan lapseni kotona vaikka sisälmykset kainalossa! Vanhempi tuttavarouva aikanaan LEUHKI minulle, kuinka tyttärensä on sairastanut jo viikkotolkulla jotakin mikä vie ihan voimat ja pyörtyilee kotonaan jne. Ja on niin hyvä äiti (oikeasti nämä olivat ne sanat!) että ei vie 3-vuotiasta päiväkotiin kun on itse kotona!! Olisi ollut lastensuojeluilmoituksen paikka.

Vanhemman rouvan tytär on sairas, mutta ei vie siitä huolimatta lastaan päiväkotiin.

Lapsi siis ei ole sairas, vaan vanhemman rouvan tytär joka on lapsen äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi