Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma ja matka lähestyy ja ahdistus hiipii taas.

Vierailija
14.02.2012 |

Näin on käynyt ennenkin. Harvoin matkustellaan, mutta onhan niitä suunnitelmia ja matkoja sitten kiva varata. Mutta kun ajankohta lähestyy, niin en olekaan enää kovin innoissani.

Nyt on tiedossä n. 15 tunnin ajomatka Lappiin ja suoraan sanottuna ahdistaa lähteä tuonne liikenteeseen noin tuskaisen pitkän matkan päähän. Minulle olisi riittänyt mökkikohde lähempääkin, mutta saadaan mökki edullisesti, joten sinne sitten. Pitäisi alkaa katsomaan jo vaatteita ja pakkailemaankin pikkuhiljaa, mutta se on maailman tylsintä puuhaa.

Koko viikko menee reissussa tai ehkä voimme tulla kotiin jo loppuviikosta, että ehtisi ottaa vähän rennosti kotona, että jaksaa taas kesälomaan saakka.

Olen outo, mutta lomamatkat aiheuttaa minulle enemään stressiä kuin rentoutumista. Pakkohan se on kuitenkin perheen painostuksesta joskus venyä reissuun.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on lähteä silloin ajamaan, niin kuin varmaan monella muullakin Etelä-Suomesta päin.

Nyt suorastaan hirvittää lähteä matkaan:(. En vaan voi yhtään nauttia ajatuksesta tulevasta lomasta. Katsoin juuri lentohintoja kyllä ne meidän perheeltä tekisi n. 1000 euroa.

Vierailija
2/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on paras paikka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis viikon matkasta käytetään matkustamiseen 2 päivää.

Ei oikein lomalta vaikuta minusta.

Jos eteläsuomalaisena mielii lappiin hiihtämään, niin noinhan se tapahtuu. Itseäni ei juuri houkuta tilanne, että on ilman autoa jossain hiihtokeskuksessa jumissa. Esim. hotellissa rinteen vieressä tai joidenkin hiihtobussien varassa. Ei kiitos.

Matkanteko on osa lomaa, ja siinäkin on oma hohtonsa, jos osaa nauttia vaikkapa maisemien vaihtumisesta ja kotimaan tuntemuksen avartumisesta. Samalla voi muuten opettaa myös lapsille vaikka mitä, ja heitä kyllä kiinnostaa jos vain antaa siihen tilaisuuden.

Vierailija
4/26 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Keski-Suomessa.

Kadehdin etelänmatkoilla aina Hesalaisia kun niillä niin helppoa ja lyhyt matka lentokentälle.

Jos asuisin Hesassa en ikinä edes suunnittelisi Lapin lomaa.

Vierailija
5/26 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kestää pakkaaminen n. puoli tuntia, korkeintaan, ja siinä tulee jo neljän ihmisen kamat yleensä. Matkustetaan paljon, ja elämä olisi kamalaa jos ei pääsisi välillä rentoutumaan pois kotoa. Ihanaa kun ei tarvitse siivota, kokata ja muutenkin saa tehdä ihan mitä sattuu haluamaan. Olisipa loma koko ajan...

Ja meillä myös 4hlö perhe ja mä olen se joka pakkaan aina kaikkien vaatteet. Tosiaankin siinä menee korkeintaan se tunti. Matkustetaan tosin ulkomaille se 3 X vuodessa joten aika hyvin jo tulee selkärangasta se, mitä matkalla tarvii.

Vierailija
6/26 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap jää itse kotiin, ja laitat lopun perheesi matkalle, he kun siitä tykkäävät ja sinä et? Saisit itsekin lomaa perheestäsi koko viikoksi ja sitten jaksaisit taas olla täydellinen perheenäiti. Mies pärjää varmasti lapsien kanssa, pakkoko sinun on sinne mennä tunnelmaa pilaamaan?

Vierailija
7/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sitten lapselle piinaavaa.

Itsekin inhoan pakkaamista, onneksi mies hoitaa matkavalmistelut:) Matkustamisesta, kun pidän.

Vierailija
8/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan hiihtoloma ihan kokonaan reissussa ja se ahdistaa. Kyseessä on ulkomaanmatka, joten ei voi siirtää paluuta lähemmäs, kun lennot on maksettu. Oli kiva suunnitella ja varata matka, mutta nyt on kuvailemasi ahdistus päällä :-/ Mies ja lapset ihan intona odottavat matkaa ja minä ajattelen, että saisipas olla kotona... Olen tullut siihen tulokseen, että olen kotihiiri! En kaipaa vaihtelua, vaihtelu stressaa..

Onneksi muu perhe sentään osaa innostua uudesta ja vieraasta paikasta. Äh, en osaa kieltäkään! Ja mitä ihme vaatteita sinne pitää pakata...! Argh!

Vierailija
9/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kestää pakkaaminen n. puoli tuntia, korkeintaan, ja siinä tulee jo neljän ihmisen kamat yleensä. Matkustetaan paljon, ja elämä olisi kamalaa jos ei pääsisi välillä rentoutumaan pois kotoa. Ihanaa kun ei tarvitse siivota, kokata ja muutenkin saa tehdä ihan mitä sattuu haluamaan. Olisipa loma koko ajan...

Vierailija
10/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä käydä tietysti joka päivä ravintolassa syömässä, mutta kalliiksi tulisi.

Vierailija
11/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset kokee asioita eri tavalla:)

Vierailija
12/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva suunnitella ja varata matkoja, mutta vihaan sitä stressiä, minkä koko 5-henkisen perheen kamojen pakkaaminen/tarkistaminen saaa aikaan minussa.

Vierailija
13/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on edellisestä reissusta pari viikkoa, ja jo tekisi mieli lähteä jonnekin... Ja en todellakaan lähtisi lomalle johonkin kämäseen mökkiin, missä pitää itse vielä kokatakin.

Vierailija
14/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on edellisestä reissusta pari viikkoa, ja jo tekisi mieli lähteä jonnekin... Ja en todellakaan lähtisi lomalle johonkin kämäseen mökkiin, missä pitää itse vielä kokatakin.

Vierailija
15/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olemme vaikka lyhyemmälläkin vierailulla jossain toisessa kaupungissa, niin minun on päästävä aina kotiin sillä tavoin ajoissa, että aikaa jää vähän kotona olemiseen. Tarkoitan, että halua tulla kotiin niin myöhään, että olisi heti mentävä nukkumaan.

ap

Vierailija
16/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi istua 15 tuntia autossa mennen tullen. Miksi maailmassa ette mene lentokoneella? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Toivottavasti teillä ei ole pieniä lapsia.

Vierailija
17/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi istua 15 tuntia autossa mennen tullen. Miksi maailmassa ette mene lentokoneella? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Toivottavasti teillä ei ole pieniä lapsia.

Autolla pohjoiseen, ihan pienestä . Samoin olen matkustanut omani kanssa. No problem:)

Vierailija
18/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ihan puhki lomamatkan jälkeen ja lomalle lähteminen on ihan kauheaa. Ulkomailla olen käynyt viimeksi v. 1990. Mies tykkää matkustamisesta ja kävi yhteen aikaan yksin reissuilla ja nykyään ottaa aina jonkun meidän teineistä mukaan. Hätäsesti saan Tallinnan-laivalle itseni raahattua. Mihinkään mökkiin mua ei saa kukaan yön yli reissuille lähtemään. Hotellissa voin jopa muutaman päivän ollakin, jos hotelli on tarpeeksi lähellä.

Vierailija
19/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/26 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta vuorokautta. Ihania lomia olivat:)

Ihmiset stressaa eri asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän