Minua ärsyttää koko Ystävänpäivä, vieraatkin toivottavat sitä??
Vaikka ei olla mitenkään tuttuja. Todellisen ystävän tuntee siitä, että muistetaan muulloinkin. Mieskin lässytti aamulla tuota hokemaa, eilen illallakin haukkui ja nimitteli, eipä hyvin kiinnosta !
Kommentit (17)
en juhli ystävänpäivää. En anna korttia miehelle enkä toivottele FB:ssa. Mielestäni aivan turha juhlapäivä.
"hyvää ystävänpäivää kaikille", siis mitä järkeä?
Perheen kesken saatetaan kaakaot juoda ja ottaa pala kääretorttua.
Tänä vuonna ei edes sitä kun olen laihiksella.
ja ankea ihminen, joka vastusti ihan vaan periaatteessa kaikkea "amerikkalaista hapatusta."
Nykyään juhlistan mitä vaan on tarjolla. Elämä on huomattavasti hauskempaa.
Hyvää ystänpäivää ? ? ?
P.S. Tietääkö joku, miksi fb:ssä ei näy tuo sydän vaan neliö???
Ihmiset nyt noudattaa juuri sitä mitä bisnesmaailma käskee! Ihan tyhmää ja odottavat vielä vastatoivotusta!
kerrankin edes yksi päivä kun ollaan ystävällisiä kaikille, ja jopa jurot suomalaiset saatavat hymyillä, niin valitetaampa siitäkin:)
pienet on murheet, pienet on murheet...
kerrankin edes yksi päivä kun ollaan ystävällisiä kaikille, ja jopa jurot suomalaiset saatavat hymyillä, niin valitetaampa siitäkin:)
pienet on murheet, pienet on murheet...
ystävällisyydenaaltoa missään?
Ystävänpäivä on ilmestynyt suomalaisiin kalentereihin 80-luvun loppupuolella. Alunperin sitä alkoi 80-luvun alkupuolella viettämään sydänyhdistyksen väki, mutta sittemmin posti hoksasi että tuolla juhlalla saadaan ihmiset lähettämään kortteja toisilleen (mikä mahtava liikeidea).
Muualla maailmassahan tätä vietetään rakastavaistenpäivänä, ja niin vietän minäkin :)
Siihen tapaan ehdin tottua asuessani 80- ja 90-luvuilla Englannissa ja Irlannissa.
Muutamia noloja tilanteita tiedän sattuneen, kun suomalaiset mummelit ovat lähettäneet ulkomailla asuville ystävilleen ystävänpäiväkortteja. Nämä ystävät ovat olleet kovin ihmeissään, sillä muualla missä ko. päivää vietetään, kortteja annetaan pelkästään romanttisessa mielessä :)
Asuttu samassa talossa silloin joskus ja ovat tyttäreni kummeja, tätä voi jo ystävyydeksi sanoa. Olemme toistemme kanssa muutenkin tekemisissä.
ja osalle tekstarin ystävänpäivänä. Yhtään korttia en itse kyllä yleensä saa ystävänpäivänä, mutta ei sen väliä. Minusta on ihanaa valkata kullekin sopiva kortti.
Laitan joskus myös pääsiäiskortteja, joka joulu joulukortteja, synttäreinä synttärikortteja ja ihan vaikka kesäterveiset-kortteja..
Elämässä jos on pientäkin syytä juhlaan niin täytyy ottaa ilo irti.. Kyllä meillä näinä "erikoispäivinä" on vähän tavallisesta poikkeavaa, ostetaan vaikka leivokset tai jotain..Runebergin päivänä syödään runebergin torttuja, laskiaisena käydään laskemassa mäkeä, ne nyt vaan on sellaisia hauskoja perinteitä joita on kiva noudattaa. Totta kai voitais olla välittämättä jokikisestä kalenteriin merkitystä hömpötyksestä, mutta hei, ei se niin vakavaa ole jos yhtenä päivänä erikseen muistaa ystäviä. :D
Mua henk.koht vähän ärsyttää nää tyypit jotka sanoo että "joka päivä on ystävänpäivä.." Joopa joo, milloin sanot ystävälle että olet rakas, muulloin kuin ystävänpäivänä. Nyt on mun mielestä hyvä syy vähän lässyttääkin ja osoittaa sen että kyseinen ystävä on tärkeä jos ei muuten sitä saa sanottua!
Siltä tuli multimedia-visti missä toivotti hyvää ystävänpäivää. Pikkasen pisti hymyilyttämään :)
ELämä on liian ankeeta jos aina ajattelee että kuka tästäkin hyötyy, kauppiaat hyötyy, posti hyötyy jne.
Mitä sitten?? Juhlitaan valmistujaisiakin, pitäiskö yo juhlat jättää juhlimatta koska se on ihan turhaa, eikö voi hiljaisuudessa vain valmistua? Ei anneta hattutehtaille sitä iloa että ostaa lakin valmistujaisissaan. EIkä valmistuneelle kukkia, sehän on kukkakauppiaan salajuoni.
Älytöntä ajatella noin!
Meillä juhlitaan halloweenit ja ystävänpäivät, ja kaikki muutkin juhlat. Se on hauskaa lapsista ja aikuisista. Kokoontua yhteen, antaa lahjoja ja syödä herkkuja ja hyvää ruokaa.
Vois sitä huonompaakin rahaa laittaa.. yleensä ne jotka näitä arvostelee ostaa kuitenkin litra tolkulla kaljaa ja sitten ollaan niin "säästäväisiä" että minähän en ystävänpäiväkorttia osta.
Tai sitten ollaan vaan todella pihiä sorttia. Tai surullisin vaihtoehto, ei juhlita näitä päiviä koska ei ole ketään kenen kanssa juhlisi, ei ole niitä ystäviä, ei edes sellaisia hyvä kavereita. Silloin ainoa puolustus on sanoa että en oliskaan halunnu juhlia, eikö?
Mä en muistanut koko ystävänpäivää. Varmaan hoitolasten vanhemmat odottavat jotain sydänaskarteluja, mutta nyt niitä ei tule, kun unohdin koko hapatuksen.
Eikö tavallinen yhteydenotto ole myös huomioimista.Ajatten niin simppelisti koska kun ystävään otan yhteyttä,silloin hän on mielessäni,eikä ole yhtään tyhmää kertoa ajattelevansa ystäviään.Itse muistelen yhdessä koettuja juttuja jne.Ja ystäväni kertovat myös.
Ystävän päivä on keinotekoinen,Amerikasta tullutta,kaupallista hapatusta,jolla myydään kaikenlaista rihkamaa.
Omaan perheeseen kuuluvat eivät ole ystäviä,siinä mitä tarkoitetaan ystävällä.Tietysti puolisoon liittyy ystävyyttä,koska pitkä parisuhde sisältää monia elementtejä.
Lapsenlapsen kerhossa tekemä ystävän pvn.on toki tärkeä,siihen liittyy tunteita muuten niin paljon.
Minusta tuntuu, ettei nuoruudessani mitenkään kohkattu ystävänpäivästä. Se oli silloin 80-luvulla. Joskus 90-luvun puolella siitä alettiin hössöttää. Eikös jokainen päivä voisi tarvittaessa olla ystävänpäivä?