G; oletko saanut apua
Noita ketjuja lukiessa alkoi kiinnostaa miten tämä käsitys siirtyy sukupolvelta toiselle; eli oletko sitä mieltä että on luonnollista pyystää isovanhempia apuun lapsiperheeseen? Ja vastaa vielä, oletko itse saanut apua, onko sinun äitiäsi autettu kun sinä olit pieni? Aiotko itse olla lastesi apuna? Ja kyseessä siis pyyteetön apu; vauva valvottaa tai pidätte miehen kanssa vapaaillan.
Kommentit (7)
Mua on autettu ja aina tarjottu apua enemmän kuin olisin edes tarvinnut. Äitiäni on aikanaan autettu. ja aion todellakin olla omien lasteni käytettävissä kun se aika koittaa. Osaan myös sanoa ei kun ei sovi enkä jaksa. ja huolehdin omasta jaksamisestani muutenkin, että auttaminen ei ole mitään uhrautumista vaan suuri ilo. Kulkee suvussa.
että appivanhemmiltaan, jotka myös olivat saaneet apua omilta vanhemmiltaan ja isovanhemmiltaan jne, kauas taaksepäin useampien sukupolvien ajan. Joten juu, luonnollisesti ajattelen että autan sitten vastavuoroisesti sekä omaa äitiäni että anoppiani kuin myös lapsiani kun se aika koittaa.
lapsi nyt 9v. oma aitini sai apua siten etta oltiin kesat ja muut lomat kokonaan mummolassa ja aiti tuli sinne vaan oman lomansa ajaksi. ei saanut arkeen apua. oli yksinhuoltaja. itse en osannut edes odottaa apua.
omavoimaisia huutelijoita jotka ei muiden apua tarvitse, jostain syystä eivät tule tähän avautumaan...
Omat vanhempani ja appivanhemmat saivat tuhansia tunteja apua, kun olin mieheni kanssa lapsi. Molemmilla mummot hoiti vauva-aikana, taaperoaikana joka viikko ja vkl, isompana oltiin joka vkl yökylässä, ja KAIKKI lomat mummolassa, eli kesäisinin 2kk putkeen. Mummot hoiti siis keskimäärin 3-4 päivänä viikossa.
Sukupolvien auttamisketju vaan katkesi tähän, sillä kummataan isovanhemmat eivät ole auttaneet meitä ikinä mitenkään. Eivät ole hoitaneet lapsiamme edes viittä minuuttia tai likittäneet edes meidänollessa paikalla.
Apuq eivät ole ikinä tarjonneet. Emme ole turhan takia pyytännet, molemmilta on pari kertaa äärimmäisessä hädässä pyydetty apua, ei annettu. Vastasivat että "pitää miettiä ja "me ei oltu aiotu alkaa auttelemaan". Vitut! Itsekkäitä velliperseitä ovat, eivät viiti auttaa. Kaikki ovat pois työelämästä ja alle 65 v ja terveitä. Jaksavat käydä lapsenlapsia katsomassa kerran vuodessa :(
Omat vanhempani ja appivanhemmat saivat tuhansia tunteja apua, kun olin mieheni kanssa lapsi. Molemmilla mummot hoiti vauva-aikana, taaperoaikana joka viikko ja vkl, isompana oltiin joka vkl yökylässä, ja KAIKKI lomat mummolassa, eli kesäisinin 2kk putkeen. Mummot hoiti siis keskimäärin 3-4 päivänä viikossa. Sukupolvien auttamisketju vaan katkesi tähän, sillä kummataan isovanhemmat eivät ole auttaneet meitä ikinä mitenkään. Eivät ole hoitaneet lapsiamme edes viittä minuuttia tai likittäneet edes meidänollessa paikalla. Apuq eivät ole ikinä tarjonneet. Emme ole turhan takia pyytännet, molemmilta on pari kertaa äärimmäisessä hädässä pyydetty apua, ei annettu. Vastasivat että "pitää miettiä ja "me ei oltu aiotu alkaa auttelemaan". Vitut! Itsekkäitä velliperseitä ovat, eivät viiti auttaa. Kaikki ovat pois työelämästä ja alle 65 v ja terveitä. Jaksavat käydä lapsenlapsia katsomassa kerran vuodessa :(
todella tyhmiä ja itsekkäitä tosiaan.
muuten olisin hajonnut kaikkien kuolemien kanssa.
Mutta myös omat vanhempani olivat saaneet , kuin myös heidän vanhempansa.
Aion auttaa, mutta osata myös sanoa ei.