Onko kukaan koskaan kyllästynyt saunomiseen?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vain maalaisjuntti saunoo nykypäivänä
Miksihän Helsingissäkin on nykyisin sitten enemmän julkisia saunoja kuin moneen vuosikymmeneen?
E ole käynyt saunassa neljään vuoteen. Mökillä on tavallinen puusauna ja savusauna. En tarvitse saunomista kummassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän Helsingissäkin on nykyisin sitten enemmän julkisia saunoja kuin moneen vuosikymmeneen?
Koska maalaisjuntit on muuttanut Helsinkiin.
On se into saunomiseen hiipunut iän myötä. Mökkisauna lämpes ennen siellä ollessa liki päivittäin, nykyisin pari kolme kertaa viikossa
Meillä mies on näköjään kyllästynyt, tai oikeasti joutunut harventamaan reippaasti saunomista. Valittaa, että lähes joka paikkaa kolottaa saunan jälkeen eli saa saunakrapulan. Hän on nivelrikkotapaus, polvet paskana ja ilmeisesti hartioissa alkavaa vastaavaa.
En ole käynyt vuosiin vaikka sauna olisi helppo lämmittää. Miksi menisin hikoilemaan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska valtaosa helsinkiläisistä on muualta tulleita.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt vuosiin vaikka sauna olisi helppo lämmittää. Miksi menisin hikoilemaan ?
Tekee verenkierrolle ja iholle hyvää, varsinkin kun se hiki pestään heti pois. Sinä vaan ilmeisesti läskinä mätänet sohvalla.
Eräs itänaapuri, nimeltään Vladimir Ladyzhenski jätti saunomisen kesken vuonna 2010.
T. Timppa
Asumme OK-talossa, järven rannalla, rantasauna. Just äsken tultiin saunasta ja uimasta, vaikka vesi onkin poikkeuksellisen matalalla, kuivan kesän ja syksyn vuoksi.
Mutta. Ei kyllästytä.
En tiä lasketaanko mua, kun en ole koskaan oikein saunomiseen villiintynytkään. Se on peseytymisvaihto, vähän hankala semmoinen - aikaa vievä.
Toisaalta mä olen kyllästynyt peseytymiseenkin, että olin kolme kuukautta peseytymättä kummosemmin. Uin lähes päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska maalaisjuntit on muuttanut Helsinkiin.
Viimeksi kun kävin Harjutorin saunassa, niin siellä oli kyllä stadilaisia, jotka oli useamman sukupolven asuneet Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tulin saunasta. Noin 350 kertaa vuodessa tulee saunottua.
Missä kunnossa teidän hiukset on, te jotka saunotte joka päivä?
Kuumuushan vahingoittaa hiuksia, toki myös pakkanen.
En ole koskaan kyllästynyt kun en ole koskaan tykännyt. Käyn saunassa ehkä kerran parissa vuodessa jossain mökillä JOS siellä on uima mahdollisuus. Jos nyt sanotaan että "saunon" tunnin, niin sillon siel saunassa menee ehkä mx 5 min löylyssä lämmitellessä (ei ylälauteella). Uimiseen, vilvotteluun ja peseytymiseen sit loppu aika. 😂 En vaan ymmärrä mitä mukavaa siin on. Ei oo millään tavalla miellyttävää minusta.
Saunan lämmitys, puiden ja vesien kanto ja tulen humina ja hohde kiukaan luukusta on ihanaa ja rentouttavaa puuhaa.
Mutta, itse saunomista en niin aina jaksa, löylyissä istuminen jää vähiin. Meillä kun pihasauna on ainoa peseytymispaikka, niin ei se enää ole sama, kuin silloin kun tuli saunottua vaan kerran pari viikossa. Vaikka onkin ihana sauna.
Aina en jaksa saunaa vesineen edes lämmittää, vaan lämmitän veden sisällä tuvassa ja käyn kylmässä saunassa pesulla. Myös talvella, silloinkin kun saunassa on ihan hyvin pakkasta 😊