Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä todennäköisyys keskenmenoon?

Vierailija
13.02.2012 |

Odotan esikoistani ja viikkoja tällä hetkellä 16+0. Kävin viimeksi neuvolassa viikolla 13+0 ja silloin ultrattiin ja kaikki oli hyvin. Olen ensi viikolla menossa neuvolaan.

Nyt minulla on ollut viikonloppuna ja taas tänään ohi meneviä menkkamaisia tuntemuksia. Mahaa vähän särkee aivan kuin kuukautisten aikaan ja samoin alaselkää hieman jomottaa aina samalta puolelta, vasemmalta.

Mikä on todennäköisyys,vaikka ihan prosentuaalisesti, että tässä välillä olisi vauva kuollut?

Ovatko tällaiset lievät säryt normaaleja? Tuskin kuitenkaan supistuksia? Säryt kestävät kerralla ainakin jotain kymmenen minsaa...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinulla kohtu vain kasvaa. Noilla viikoilla ei keskenmenon riskikään ole niin iso. Soita neuvolaan, jos asia pelottaa ja pyydä saada päästä kuuntelemaan sydänääniä. Siihen käyntiin ei mene kuin 10min. Varmasti terkka ottaa vastaan.

Toivon, että kaikki on hyvin.

Vierailija
2/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

odota vaan, saattaa kestää koko raskauden, saattaa pahentua, saattaa hävitä...

en tiedä prosentteja, mutta kyllähän keskenmenot on aika yleisiä, mutta yleisimmillään ihan alkuraskaudessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivut ihan normaaleja jossain vaiheessa raskautta. Mulla on ollut kaksi keskenmenoa mutta ne on olleet ihan kivuttomia jos niin voi sanoa. Yleensä jos on ultarassa todettu kaiken olevan ok niin keskenmenon todennäköisyys on aika pieni. Jos ei tule runsasta vuotoa niin ei varmaan ole mitään hätää. Mulla oli ekassa onnistuneessa raskaudessa menkkamisia kipuja ja kohtalaista vuotoa, mutta sikiöllä oli kaikki ok ja lopputulos ihan normi lapsi.

Vierailija
4/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain alkaa kasvamaan noilla viikoilla reilusti, siitä johtunee tuo kipuilu. Minulla oli ensimmäistä odottaessa koko raskauden vatsakipuja ja kaikki meni hyvin. Ota rennosti, hyvin siellä kaikki on. Ja jos yhtään huolestuttaa soita ihmeessä neuvolaan, aina siellä voi käydä tarkistamassa tilanteen.

Vierailija
5/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelinkin, että todennäköisyys on aika pieni, mutta googlettamalla tuntuu niitäkin harvinaisia tapauksia aika lailla löytyvän.

Katson huomiseen ja soitan neuvolaan, jos mieleni ei tästä laannu. Seuraavan neuvolaan on kuitenkin viikko.

Kuollut vauva voi ilmeisesti olla vatsassa aika kauankin ennen kuin itse huomaa mitään?

Ja näillä viikoilla sen varmaan joutuisi itse synnyttämään?

Ap

Vierailija
6/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenon todennäköisyys noilla viikoilla on noin 1%. Itse olen sen kokenut eikä mulla ollut mitään kipuja tai muitakaan oireita.

Vierailija
7/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joko se tulee, tai sitten se ei tule.

Vierailija
8/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin äityy tosi helposti raskausaikana, joten selän puolella voi helposti olla siitä johtuvaa hermosärkyä etenkin, jos on koko ajan samalla puolella ja samassa kohtaa. Vinkaisee aina silloin tällöin kävellessä.

Vierailija
9/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 16 viikkoa olis just kuukautisten aika, mikäli kierto on keskimäärin normaalipituinen? Mulla oli ihan järkyttävät menkkakivut koko raskausajan (eli siis aina silloin kun menkat olis kalenterin mukaan tullu), vaikka yhtään vuotoa ei tullut ja raskaus eteni koko ajan täysin normaalisti.

Olen ainakin kuullut, että kuukautiskivut tulee monelle ihan riippumatta onko raskaus jatkunut normaalisti, joten en stressais. Lisäksi kohtu tosiaan alkaa ottaa tilaansa tuossa vaiheessa, joten voi hyvin olla kasvukipujakin.

Vierailija
10/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan normaalia, nyt lopetat liian miettimisen, muuten kärsit koko raskausajan jos mietit mitä jokaikinen särky ja vihlaisu tarkoittaa. Se ei muuta asiaa ollenkaan vaikka murehdit, sehän voi pahentaa sikiön oloa ja kehitystä! Kyllä neuvolassa huomataan jos kaikki ei ole hyvin, sitten niin on tarkoitettu. Voimia sinulle, älä mieti ja murehdi liikaa!!

Vierailija
11/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni takana monta keskenmenoa kunnes, lopulta hänelle syntyi ihastuttava tytär, jonka hän on kyllä ansainnutkin. Kerkesi olla ystävälläkin usko melko lopussa ja koko raskausaika yhtä pelkoa, että "mitä jos taas"... En soisi keskenmenoja kenellekään! :( Mutta uskon/TIEDÄN ap, että sinunkin kohdallasi kaikki sujuu hyvin. Älä pelkää olemattomia liikaa etukäteen. Tsemppiä loppuraskauteen ja onnelliseen synnytykseen, kun sen aika koittaa!

Vierailija
12/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanan rohkaisevista viesteistä!

Vierailija
13/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas mun viesteistä puuttuu loppuosa!!

Ap

Vierailija
16/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/17 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(pienempi kuin, suurempi kuin jne.) Ne yleensä katkaisevat viestin...olen huomannut ;)