Pärjäsitkö päivän tällä ruokamäärällä:
http://kuntoplus.fi/ravinto/painonhallinta/nain-pidat-paivan-energiasal…
Vaikken liikuittaisi evääkään päivän aikana, niin mulla olis tapponälkä illalla. En todellakaan pärjäisi aamuun kahdella hedelmällä!?!?
( Olen 172cm, painan 70kg ja yritän tiputtaa painoa muutaman kilon "kesäksi". Heh heh. )
Mitä te muut laihduttajat syötte iltaisin? Jos en anna itseni syödä hiilareita ( leipää tai puuroa ), niin mulla on ihan hirve nälkä koko ajan, enkä pysty esim. nukkumaan.
Kommentit (21)
Hedelmissä on aika nopeita hiilareita, ennemmin ottaisin illalla kaksi palaa ruisleipää, ei niissä enempää kaloreita ole. Tuollainen ruokavalio helposti altistaa hallitsemattomalle syöpöttelylle.
tosin siirtäisin joko jogurtin tai banaanin illaksi, koska en myöskään minä pärjää pelkällä hedelmällä iltaa.
Ilman noita välipalojakin. Enkä ole ikinä joutunut laihduttamaan.
Aikamoiset kitukuurin sapuskat..En nyt varsinaisesti laihduta mutta syön yleensä iltaisin rahkaa marjoilla ja pähkinöitä
puolella tuosta! Vaikka liikunkin! Olenkin kyllä pieni.
en laihduta, olen normaalipainoinen. Nääntyisin nälkään tuolla määrällä.
Syön aamulla ja illalla lautasellisen kaalikeittoa ja jogurtin. Niiden lisäksi kymmenen pähkinää menee aamulla ja pari suklaapalaa illalla. Ei ole nälkä.
laihduta. Saliaamuina syön vain smoothien (ei banaania), muina aamuina myös 1 munan munakkaan. Illan hedelmien sijaan muutama pähkinä kuten välipalanakin.
Tänään esim lounaaksi bataattisosekeittoa ja 1 ruisleipäpala, päivälliseksi makkarakeittoa. Noista tulee n 500 kaloria yhteensä
Kahvia toki kuluu 2-3 mukillista
Tarvitsen kuitenkin kunnon ruokaa illalla. Kastiketta/pihvejä, kasviksia, jokin hiilarilähde(pasta,riisi,potut) ja silloin mun on saatava syödä kunnolla. Usein illalla hedelmien kanssa tarvitsen leipää. Tosin suosin täysjyvää. Kaikki höttö saa vaan nälän nopeasti. Jostain syystä puurotkaan ei pidä nälkää, joten en voi niitä syödä aamupalaksi.
Tiedän sen, että jos jätän kaiken makean ja hiilarit pois, paino tippuisi heti, mutta olo olisi kurja ja voimaton, koska en söisi mitään leipien yms tilalla. Painoa ja mahaa pitäisi saada jonkin verran pois.
Mun on pakko pärjätä parilla leipäviipaleella päivät kun ei ole varaa ruokaan. Noin kerran viikossa on varaa lämpimään ruokaan. Välillä on niin nälkä että ei meinaa pystyssä pysyä.
Mutta minkäs teet kun on niin ***** palkka. Ja parempaa työtä en saa, yritetty on ja yritän jatkuvasti.
Eli olen huomannut että kaikkein tärkein ateria kuten aina on toitotetttu on tuo aamiainen.
Kerron esimerkin ruokavaliostani, ehkä saat vinkkejä. Niin joo, olen siis 158 cm /53 kg ja koitan saada painon 50 kg pintaan.. Urheilen tällähetkellä aika vähän, punttis 3 kertaa viikossa + aerobista liikuntaa 1-2 kertaa (Selkä paskana, ei voi hirveemmin liikkua).
Aamulla n. KLO 7 esim. kauraleipää/ myslipuikula tms 2 kpl, päällä oivariinia, kinkkua, kurkkua. kahvi + puoli litraa vettä.
Töissä n. klo 9 kuppi kahvia + omena/ pähkinöitä
Lounas klo 11.30- 12.30 2 dl keittoa/ salaattia. Lounas melko kevyt, max 200 kaloria.
Välipala klo 14-15 omena/ pähkinöitä
Päivällinen kotona klo 17.00 kanan rintafilee + salaattia/ siskonmakkarakeittoa + leipä/ pastaa n. 2dl jne.
Illalla jos vielä nälkä joskus 20-21 syön leivän tai rahkaa + marjoja tai hedelmiä.
En näe nälkää. Tosin saatan päivän mittaan napsia 2-3 keksiä joissa arviolta 50 kaloria / keksi..
Mutta olenkin mies. Eihän tuossa ole mitään juomiakaan mainuttu. On se naisellekkin ehkä liian vähän.
Ainoa ero on, että syön iltapalaksi purkin rahkaa ja leseitä. Hyvin pärjää ja ihanan virkeä olo!
Mitäs helvettiä sille toiselle puolikkaalle tekee?
mä luulen, että pärjäisin. Mä en laihduta ja syön normisti:
aamu: kaurapuuroa hunajalla ja mustikoilla
lounas: yleensä salaatti tai kevyt kasvisruoka tummalla riisillä. Ehkä kerran viikossa rasvaisempi ruoka (lasagne tai paneroitu kala).
iltapala: mysliä ja rasvatonta maitoa ja n. 4 viipaletta tummaa leipää kasviksilla ja juustolla, hedelmiä. Joskus vielä keitetty muna.
Ja liikun tehokkaasti väh. 4x/viikko. Hyvin pärjään.
Viikonloppuna toki syön enemmän ja herkuttelenkin.
En laihduta, olen hoikka (bmi reilu 18), ja syön kyllä paljon enemmän ja varsinkin paljon rasvaisempaa ruokaa kuin tuossa esimerkissä. Itse uskon, että energiansaanti ei oikeasti ratkaise ollenkaan niin paljon kuin se, mitä suuhunsa laittaa. Minulla esimerkiksi nuo ap:n mainitsemat viljatuotteet eivät pidä nälkää ollenkaan. Iltapalaksi voisin hyvin syödä hedelmiä, mutta paljon enemmän, esimerkiksi joku 5-6 hedelmää hedelmäsalaatissa, jossa on kookoskermasta ja esim. seesamöljystä tehty kastike, ja lisäksi reilusti jotakin siemeniä mukana. Mihinkään kevyttuotteisiin en ikinä koskisi.
Saattaa olla että tulisi nälkä, mutta kestän hyvin näläntunnetta vaikka useita tuntejakin tarvittaessa.
Olen työssä, jossa ei pääse kovin usein syömään ja päivät ovat pitkiä, syön siloin suhteellisen vähän. Aika usein ennen lounasta on kiljuva nälkä mutta syömään ei vain pääse aikaisemmin.
Aamulla kotoa lähtiessäni en syö mitään, töissä puuroa tai leipää noin klo 9. Tuhti lounas noin klo 13-14 työpaikkaruokalassa. Syön kaikkea ja lautanen on täynnä, mutta täytän puolet lautasesta salaatilla eli ehkä normi on vaikkapa kaksi perunaa ja 1dl jauhelihakastiketta tai yksi kanafilepihvi.
Illalla töissä syön rasvatonta rahkaa hedelmillä tai leipää. Kotona olen noin klo 21 ja sitten syön vielä leipää tai rahkaa, riippuen siitä kumpaa olen päivän aikana syönyt töissä.
Juomana vesi tai tee. Vapaapäivinä syön enemmän, en laihduta, vaikka syytä kyllä olisikin: 163cm/ 66kg.
jos pitäisi liikkukin vähän ;) veikkaan, että aika vihainen olisin jossain vaiheessa. Aamupalalle tarttisin palan leipää lisää, lounasta varmaan tupla-annoksen ja jotain lisää iltapalaksi...
sama tavoite mullakin on, muuta kilo pois, nyt 176 cm, 74 kg