En voisi mennä anopin kanssa hotelliaamiaiselle
sillä minulle se on "se juttu", odotettu ihanuus, jolloin kyllä todellakin syön sitä ja tätä lajia ja sen jälkeen aamiaisella jaksaa päivälliseen asti (juu, harvoin käyn hotellissa).
Olimme tässä kerran anopilla kylässä 2 tuntia hotelliaamiaisen jälkeen ja mieheni sanoi, ettei taideta nyt jaksaa syödä lounasta (heillä se olisi siis ollut ihan kohta), kun on vieläkin ihan täysi olo aamupalasta. Anoppi ihmetteli, että miten te niin paljon olette syöneet. Mies siihen, että no, kun on paljon hyvää kauniisti tarjolle laitettuna niin tekee mieli maistaa monenlaista. Anoppi siihen, että oh-hoh, hän ei muista koskaan syöneensä itseään niin että vatsa olisi ollut ihan täynnä (ja siis oikein mukava ja järkevä ihminen on, ei mikään laihuutta vahtiva).
Tuli sellainen olo että huh, mitähän sanoisi, kun näkisi hotelliaamiaisemme..
Tosin kyllä tekeekin tosi pikkuisia annoksia ruokaa. Viimeksi kun olimme heillä syömässä, hän oli tehnyt 400g jauhelihasta lihapullia, kaksi keitettyä porkkanaa ja kuusi perunaa. Meitä oli syömässä anoppi, appi, mies, minä, meidän 2v ja 4v ja miehen 16v ja 14v pojat.
Kommentit (26)
Sun anoppi on varmaan sama, joka ruokki jouluna 100 ihmistä 150 eurolla (tai vastaavaa).
Miten se naurattaa mua vieläkin. Sun anoppi kanssa :)
Peruna per pää ja aina ei sitäkään. Kastiketta pieni kämmenenkokoinen kippo. Kahvin kanssa Lidlin peukalonpäänkokoiset konvehdit, yksi per juoja.
riittävästi, kun kutsui syömään, muttei itse syönyt kunnolla. Kuulemma ei ollut nälkä. Ja rasvaa karttoi. Oli sitten kuin luuta ja nahkaa. Kai se oli sitä nuukuutta.
anoppi ja appi ovat itse pieniruokaisia, mutta meille kyllä ollaan tuputtamassa sitä ruokaa aivan liikaakin. Viimeksi kun kävin niin meidän pieniruokaiselle taaperollekin oli koko ajan lautaselle lisäämässä ruokaa, vaikka yritin sanoa, ettei poika syö niin paljon, että pian lentää lautainen lattialle (niin se lensikin).
Itse yritän syödä pieniä annoksia koska olen ylipainoinen ja olen tästä anopille jopa sanonut, että haluan saada painoa pois, joten en voi syödä jumalattomia annoksia. Varsinkin kun ruuan perään on jälkiruoka ja tunnin sisällä siitä kahvipöytä. Joten syömistä riittäisi!
heh... mut ongelmansa jokaisella :)
Mulla on kanssa maailman ihanin anoppi, oikeasti- mutta voi veljet niitä ruoka-aikoja; huolella laitettua hyvää ja terveellistä ruokaa minimääriä...peruna kullekin, porkkana samoin. Lihapullia max 3 pientä.
Useinkin syötetään lapset kunnolla ja karataan KuningasKebapiin illalla kun meinaa kuolla nälkään- iltakävelyllä ollaan jos anoppi kysyy =)
kutsuu usein minut ja kaksi sisarustani perheinemme syömään. On tehnyt esim. lasagnea. Vaan lasagnea vain pieni vuokallinen ja ruokalijoita 17. Yritä siinä siten laskea silmilläsi kuinka pienen palan kehtaa ottaa, että kaikille riittää. Ei tahdo vain nälkä lähteä semmosella 2cmx2cm nökkösellä ja salaatilla. Olen kyllä huumorilla yrittänyt asiasta huomauttaa, mutta ei mene perille ei.