>>>>>>> Truplat Tiistain tuhinaa <<<<<<<
Kommentit (39)
Ei sun tarvii täällä roikkua jos pahaa tekee... Me kuitenkin täällä pysytään!
Mutta käyhän kertomassa kuulumisia aina välillä kun jaksat ja on parempi päivä. Onhan se rankaa seurata toisten raskauksia kun itsellä on kriisi päällä.
Uskon ja toivon että teillekin se plussa tulee. Ja itseasiassa jostain kumman syystä musta tuntuu että teille vauva suodaan piankin. Tuntuu että teillä on niin vahva parisuhde ja todella hyvä kasvualusta vauvalle että en kykene uskomaan että teille ei vauvaa suotaisi. Toisaalta mietin sitä, että niitä koetellaan jotka ovat vahvoja. Sitä mietin omalla kohdallanikin. En menettänyt toivoani vaikka vauvaa ei kuulunutkaan. Uskon että niin vain on tarkoitettu. Ehkä Faija haluu et me todella ensin ymmärretään mitä me halutaan ja osataan olla sitten kiitollisia lapsistamme. Ja sitten saadaan vauvoja ovista ja ikkunoista : DDD
Kovasti jaksamista vauvakuumeeseen Axe! >>>Halii<<<
Susta tulee varmasti ihana ja vastuuntuntoinen äippä. Siit oon 100% varma.
Marieela: Kiva kuulla ekasta nlakäynnistä. Mutta miten ihmeessä sulla oli jo nlakortti valmiiksi? En mä saanu mitään korttia vaikka kävinkin alkuraskaudenultras. Anteeksi, olen unohtanut vastata kysymykseesi siitä kenen pakeilla silloin kävin Vantaan lääkärikeskuksessa. Sen gynen nimi oli Taru Ahava. Ihan ok, mut en välttämättä menis uudelleen. Ei ollut kamalan puhelias ja mä kaipaisin varmistusta et kaikki on ok, varsinkin kun on eka raskaus. Ei paljon puhellu, vaan et: joo tossa se köllii.
Joku jossain välis ehdottikin että laittasin jotain maustetta niihin kohtiin mihin kissa pissii. Ongelmahan on siinä että se ei pissi samaan kohtaan vaan aivan eri puolille. Ja todella, homma vaan jatkuu... Viimeks tänään! Nyt ottaa aivoon aika paljon kun tuo haju ei kovin helposti lähde pois ja se että en jaksais koko ajan olla pesemät vaatteita, laukkuja, mattoja sen takia....
Pingo on kyllä ihana kissa mutta lopetusuhka lähestyy jos tää jatkuu. Tulee niin kalliiksi tää homma : (
Jeps, tässä välissä palaan taasen koulutehtävien pariin.
soffu (ja samat numerot : ))
Jess - [b]Talvikki[/b] - Hienoja uutisia! Varmaan jaksaa taas porskuttaa eteenpäin hyvin mielin :)
[b]Marieela[/b] - Mulla olikin tuo Liina jo siinä " harkinta listalla" :) Liinu löytyy tuttava perheestä - se ois ollu vielä parempi.. Kyllä mä taidan siihen [b]Inkeriin[/b] kallistua ;) Se vaan tuntuu mun huulilla parhaimmalta - mutta lisää ehdotuksia saa toki antaa. Ei oo vielä mikään kiire päättää nimeä..
Täällä muuten meni alkava myrsky jo (kai) ohi - aurinkokin meinaan paisteli joku aika sitten :O
[b]Axe[/b] - Samaa sanon kun Marieelakin - ihminenhän sä vaan oot ;) Sulla on oikeus noihin tunteisiin! Ja kyllä meistä kaikilla on joskus samoja fiiliksiä - joko lievempiä tai vähän voimakkaampia! Et oo yksin - ystävä hyvä :)
Ei oo kauaa kun mustakin tuntu et ahistaa koko tää paikka ;) Sillon kun sain ne muutavat epäilyttävät haamut - toivo nous ja ryminällä kuitenkin tultiin alas, kun menkat alko.. Ihan rehellisesti sanottuna sillon en osannu iloita muista vasta plussanneista - vaikkei se iteltä pois olekkaan.. Sapetti silti niin paljon. (ja teitähän plussas sillon aika moni samoihin aikoihin)
Mä täällä tosiaan Yritän siivota..! *huoh* Jos sais kämpän kuntoon, ennen loppu viikon kiireitä. Joo, sain mä jo lakanat vaihettuu - siit on hyvä jatkaa ;D
Jahas ja säätiedoitus: Tuuli on kohtalainen (ei kuitenkaan piippua kolistele;)) ja pohjosesta kun tuulee niin kylmä on! Eilen satoi illan lunta ja loppupeleissä se sitten jäikin maahan eli ihan talvikeli tuli. Ihanaa. Vein heti kynttilälyhdyt portaille. =) Pakkasta pari astetta, semmonen soppeli. :)
AXE: Ymmärrän sua oikein hyvin, mulla tuli ihan sama fiilis niiden negojen jälkeen. Vaikka kyllä olin ilonen kaikkien plussanneiden puolesta, mutta se oma ajatusmaailma alkoi muuttua.. sanotaanko tavallaan pakkomielteiseksi sitä raskautta kohtaan. Luin myös kaiken maailman lapsettomuus-sivuja ja mietin et mitäs jos mun kierto ei ikinä palaudukkaan normaaliks tai et se johtuu just jostain sellasesta etten raskaudu IKINÄ. Voimia sulle, ja tuuhan takas ku mieli virkistyy. Oot ajatuksissa. :)
NEKKU: Tsemppiä koulu- ja työharjottelu hommiin! Ja Inkeri kuulostaa tosi kivalta.
TALVIKKI: Kiva että kaikki oli kunnossa, eikä tarvi alkaa millekkään lääkkeille.
PIIPAA: Toivotaan että mies pääsee turvallisesti kotiin myräkästä huolimatta! Itse huokasin helpotuksesta kun oma mies tulikin jo viime viikolla kotiin, muuten olisi parhaillaan varmaan tulossa laivalla Rostockista. Hui.
FIIKUNA: Kiva idea soittaa lapselle klassista, nykypäivän räminämusiikki varmaan tekeekin lapsesta sitten vähän vilkaamman. ;)
EMMASANNALLE paranemisia!
MARIEELA: Kiva et neuvolassa meni kaikki hyvin!Ja ettei pojallakaan mitään sen isompaa ole.. Flunssa on ollut kyllä taas aika sitkeänä liikkeellä. :/
MIRULII: Toivotaan että saisit jatkaa samalla osastolla. Inhottavia tollaset..
MIITSU: Salmiakki on munkin pahin pahe... Mies on jopa vitsaillut että en voi alkaa lapsia tekemään, kun sitä ei saa syödä niin paljoa. (olin tosta tosi hämmästynyt, että muisti mun joskus siitä maininneen)
Kaikkien viikot vaan tuntuu vilisevän silmissä.. Aivan älytöntä vauhtia! Kohta täällä jo jäännäillään kuulumisia ja uutisia synnäriltä Voi mahoton.
Ja mulla on miehen sanojen mukaan MENKKARÄNKKÄ ( pienenä oli vaan känkkäränkkä) :D Mut ei mua haittaa, olen edelleen iloinen että se täti tuli meillekkin kyläileen, kun ei ollut aikoihin käynyt. Kuukuppia pääsin nyt siis käytämään ja testitulokset on loistavat! ;) Siis on kyllä oikeastikkin loistava kapistus, ei tarvii kantaa mitään tampoonivarastoja mukana saati tunkea niitä kuivuuttaan nitisevään.. Noh, SINNE. ;D Eikä taavii joka välissä olla vaihtamassakaan, siinähän voi olla pidempi se tyhjennysväli.. Ja tuntuu että menee melkein itsestään paikalleenkin.. Semmosta täällä Torontossa. ;D
Superpäikkärit taas takana. Ehkä tämä levolla vaan lähtee!
Axe: ymmärrän kyllä miltä tuntuu, tule sitten takaisin, kun siltä tuntuu:)
Uusin vauva-lehtikin tuli tänään.
Kiva Talvikki, että kaikki edelleen hyvin.
Mirulii: älä manaile ennen aikaisesti sun lähtöä osastolta. Voihan se olla niin ja harmillista todella! Mutta onneksi olet raskaana!! Eikö se saa mielen parempaan suuntaan:)
rv 36+4
Koulutehtävä joka on seissyt ja seissyt mulla. On jo pari viikkoo myöhäs : ( Mutta nyt se on tulostettu! Pitäs alkaa vaan seuraavan kimppuun jonka palautus on " viikon 46 aikana" . Eli tän viikon.
Vauva tosiaan tuli tänää ja kauppoihin olis tullu uusi Odotuskin tänään. Se kiinnostas enemmän. Mietin tässä juuri että pitäskö lähtee ostaa...
Mutta taas iski nälkä... Täytyy lähtee ettii ruokaa jääkaapin uumenista!
Soffu
TV1 Tulee ohjelma odotuksesta :) 21.30-22.00
" Onni, ihmetys ja epävarmuus. Tulevien vanhempien arkea värittävät monenlaiset tunteet. Toimittaja: Jonas Tuominen"
Satuin vaan näkee tän tuolla AV:lla..
Piti tulla ihan vain Axen takia kirjottamaan. Rukoilen teille vauvaa. Olette sen ansainneet!
Muille mukavaa odotusaikaa ja plussia kovasti!
Kiirettä pitää, tänään oli kuuteen koulua. Vauvakuume edelleen hirmuinen, kateus ei paljon oo helpottanut :/ Tyhmä minä. Ja eräitten ihmisten kommentit ei paljon tätä helpota. En puhu teistä vaan ihan näistä " reality" ihmisistä (olipas tyhmästi sanottu, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkotan :D ) Välillä on epätoivonen olo ja tekis mieli alkaa ukolle puhumaan ihan tosissaan aiheesta, mutta välillä vähän helpompaa. Varsinkin kun on huomannut kuinka väsynyt sitä on jo nyt tästä pingottamisesta (koulu), saati sitten jos olisi piskuinen hoidettavana. Ainakin tällä hetkellä näin. Ja kieltämättä on vähän sosiaalisia paineitakin päälle vaikka ja mihin suuntaan.
Menipäs taas ihan älyttömän omanapaiseksi...
Axelle todellakin kovasti haleja!
Talvikki voi kun ihanaa että näyttää siltä et pääsisit tän raskauden ilman pistämisiä! Hyvähyvähyvä!
Marieela kiva että pahoinvointi rupee laantumaan ainakin siedettäväksi. mitäs ihania joululahjoja sä siellä keramiikassa teet? mä oon tehny parit ristipistot joululahjaks, kun se on se mun " bravuuri" käsitöissä :) ihan kivoja noi itsetehdyt lahjat, niitä osaa tässä iässä jo arvostaa ihan eri tavalla.
Mirulii kyllä peukutan sen puolesta ettei sun tarttis osastoa vaihtaa! olis varmaan tylsä homma :/
Nekku tsempit vaan tulevaisuuden suunnitteluun! ja Inkeri on ihan kiva Oton kaveriks!
Miitsulle jaksamisia väsymykseen
Axe samaa mieltä olen kun muutkin, että täällä saa olla ja pitääkin olla sillä fiiliksellä kun sattuu olemaan, ei tarvii esittää muuta kun on! eli mielellään sut täällä pidetään jos vaan SÄ sitä haluat ja jaksat! välillä tulee itsellekin sellanen fiilis et kun kaikki vaan plussailee ja ottaa aivoon kun ei itse vielä.. täällä kun on tullut kaks varsinaista plussa-aaltoa! olen ollu toki iloinen kaikkien puolesta mut silti sellanen mäkin haluun HETI filiis on vetäny mielen matalaksi. joten tule kun siltä tuntuu, sua täällä odotetaan ja kaivataan!!!
emmasannalle paranemissäteitä!!!!
me oltiin tänään ottamassa ne rokotukset matkaa varten, nyt ollaan sitten suojassa a-hepatiitilta ja keltakuumeelta. suurinpiirtein kaikki hankinnat on tehty, vähitellen rupeen pakkailee.. käytiin myös ostaa matkalle lukemista, pari englannin kielistä lehteä koneeseen ja pokkari sinne allasluettavaks :) jänskää, tasan kahen viikon päästä ollaan jo siellä! käsittämätöntä.
soitin myös lekurille mun testituloksista, ja arvatkaa.. mulla EI olekaan HELIKOA!!! en tiiä mikä se juttu oli sillon 4 vuotta sit kun se todettiin mut ei tullu mieleenkään että mulla ei sitä olis! en tiiä mikä mua sit närästää, olisko refluksitauti tai jotain, perjantaina lekuria tenttaan taas. mut positiivista siis, ei tarvii syödä mitään antibiootteja (JESSSSS) ja tuplailu lienee sitten virallisesti alkanut.. tai ainakin tjottailu.. :D jipii!
nyt vauvalehden pariin!
Kiitos edelleen kaikille!!!! :)
Kävin ostamassa testin... Nyt vaan pähkäilen milloin uskallan sen tehdä. Pelkään NIIIIN sitä negaa ja sitä, että tuo hailakka viiva on vaan joku epäpuhtauksien aiheuttama:/ Toisaalta selvisin jo kerran hengissä pettymyksestä, joten kai sitä toisenkin...
[b]Johelle[/b]: Hyvä ettet joudukaan kuurille ja pääsette vauvapuuhiin:)
[b]Mirulii[/b]: Toivottavasti saisit olla omalla osastollasi. Sisukset ei tosiaan ole mikään houkutteleva vaihtoehto varsinkaan raskaana:/ Tää ala on välillä niin tätä...
Mies kävi vanhemmillaan ja kuvas sitä apen tekemää pinnistä. Se on enää maalausta vaille valmis. Jotenkin vaistosin tän etukäteen, et eihän siitä sängystä sellasta tuu kun haluttiin *kiroaa ettei ostettu sitä kaupasta*. Appi vielä piirsi itse sen mallin paperille joka haluttiin, mut sitte kuitenkin teki erilaisen:/ No ei sitä enää muutettua saa, suututtaa vaan niin pirusti, päädyt on ihan erilaiset kuin piti.
Koira odottaa lenkittäjää, paree mennä ennekuin käy vahinko;)
jos se hailakka plussa oli aito niin eiköhän se jo aamupissasta näkyisi vaikka huomenna..? mä en tosin ole mikään ekspertti näissä asioissa. toivon sulle niin hirmusti plussaa!!! mulla kp 6/24-29...
Mulla kädet tärisee ihan kamalasti, meidän poika kippasi nyt illalla rattaiden kanssa takan tiilikulmaan! Leukaan tuli viiltohaava, mutta vähällä selvittiin!!!!!! Mä säikähdin niin hervottoman paljon! Huusin vaan miestä paikalle, en uskaltanut itse edes ekana katsoa mistä sitä verta tulee. Oli siis noussut takkahuoneessa olleisiin tupliksiin ja kaatui niiden kanssa pää edellä takkaan.
Sitten kun tialnne oli vähän ohi, mulle tuli älytön kiukku tuota tiilirakennelmaa kohtaan. Olen jo noin sata kertaa aikaisemmin uhannut kantaa sen pieninä paloina sylissäni ulos. Se on semmonen lukuisia teräviä kulmia omaava leivinuunin ja takan yhdistelmä. Tyttö siihen on jo kerran otsansa halkaissut, siitä kerroinkin silloin kun näistä oli pari pv sitten puhetta.
Ja nyt kun poika nukkuu rauhallista unta leuka teipattuna, mua itkettää ihan hirmusti. Voi miten rakkaita nuo lapset ovat ja miten käsittämättömän hirveää se olisi, jos jotain todella kamalaa sattuisi. Nyt oli siis tosi lähellä paha, todella paha onnettomuus. Pää olis voinu siis oikeesti mennä " rikki" . Hui, en voi ees aatella ajatusta loppuun...
Itkettää ja kauhistuttaa!
Huh mikä päivä, nyt vasta pääsin taas koneelle. Ukkoa sitten ootettiin satamassa pari tuntia, tulivat kuuden maissa.
Saatiin hiukan aikaa tapettua siellä lääkärissä ja käytiin sitten likkojen kanssa amarillossa syömässä.
Kyllä tää lastenlääkäri tyrmäs ihan täysin koko tuon yskänlääkkeen ja tk lääkärin " hoidon" .. Nyt meillä on testissa babyhaler jonka kautta pitäs hengitellä kahta eri ainetta. ei mikään helppo homma, mutta kokeillaan ennen antibiootteja, koska yskä on kestänyt näin kauan. Hän epäili, että jonkin bakteerin aiheuttama tulehdus olis syynä. No toivottavasti saadaan lääke menemään ja että se auttas.
Mirulii! voi sua, toivotaan että saat pitää vanhan osastosi. Ei todellakaan kuulosta mukavalta osaston vaihto sellaseen minkä jälkeen on ihan puhki.
Talvikki! Ihanaa, että arvot oli kunnossa! =)
Kaikille raskautetuille yhteisesti jaksamista pahoinvoinnin, väsymyksen ja/tai muiden kremppojen kanssa! =)
Miitsu! mä aina viimeks " määräsin" itse itselleni salmiakkikuurin, kun verenpaineet oli tosi alhaiset. Siis mulla kun normaalisti on korkeenpuoleiset, niin sainpahan luvalla sitten mutustella panttereita!
Axelle tuhannet kiitokset tiedoista! Varmaan nuo on mulle sillon sairaalassakin jo kerrottu, mutta eipä siinä mielentilassa juuri mitään jääny mieleen. Ja luultavastihan se sitten siinä asfyksian aikana vihertyi se lapsivesi, koska ei ollu kovin paljoo vihree. Mä vaan omassa päässä aina funtsailen kaikennäköstä (ihan turhaan..) ja sitten murehdin yleensä ihan tyhmiä juttuja.. *punastuu*
Ja siitä testistä.. Ihan varmasti se hailakka oli jotain ja seuraava näyttää oikeen kunnon viivan! =) *peukuttaa täysillä*
Nekku! Otto ja Inkeri eli varmaan tuttavallisesti Inkku ;) on tosi kiva yhdistelmä!
Nyt marakattien laittoon untenmaille, huomenna on vauvauintipäivä ja näillä keleillä pitää ehtiä jo 8.05 vlossiin.. jak.. No ainakin lykkääntyy mun testaaminen torstaihin.
Hyviä öitä kaikille!
Hui mikä ilta, ihan kamala. Ei ihme että itkettää, kyllä se pahinta on mitä voi kuvitella, kun omaan lapseen sattuu.
Mutta onneks selvisitte noinkin vähillä vaurioilla, ihan kamala aatella mitä ois voinu sattua.
Helppo tuntea tuo nimenomainen fiilis, kun meilläkin on alakerrassa sellanen takankuvatus minkä oon halunnu pistää silpuks jo ajat sitten. Ukko vaan pistää hanttiin.
SERPPU: Voi kamala,miten pojalle kävi! Onneksi ei sitten pahemmin sattunut! Ite oon kans sellanen että mietin sit jälkeen päin että mitä ois voinu sattua ja sitten tulee itku siitä. Noh, kaikki kunnossa. Hyvä. :)
JOHELLE: Onnea kamalasti hyvistä uutisista!!! Aika uskomatonta! Ja hyvä hyvä, pääsette matkalle touhuileen, eikhään se plussa sieltä tule. :D
AXE: Milläs testasit sen ekan mihin tuli sit se haalea viiva?Ku tuli vaan mieleen ettei mun negatesteihin (aptekin oma ja surestep) tullut missään vaiheessa edes minkään näköistä viivan paikkaa, ei vaikka kuinka kävin ihan liian myöhäänkin kurkkimassa vielä roskikseen. *toivoo silmät kierossa plussaa sinne*
Missäs MII luurailee?Ajattelin eilen MENKKAMIITÄ kun itellä alko menkat. :D
AXE:
Mullekaan ei ole IKINÄ tullu nega testiin minkäälaista viivaa!!! Toivotaan että vahvistuu. Kyllähän sen huomen aamulla pitäs sitten kai jo olla oikea viiva?
SERPPU:
Olikos se teillä kun oli leukaa kolhittu? Hyvä ettei pahemmin käynyt
JOHELLE
Jee! Onnittelut tuplaamisen aloittamisesta ;) Tosi hienoa! Toivottavasti sieltäkin suunnalta saadaan pian hyviä uutisia!
Meillä suvussa taas hiukan kurjia uutisia.
isäni siskolta löytyi pahalaatuinen kasvain nyt sitten :( Todella kurjaa :( :(
nyt on viikoksi jämähtänyt taas paino paikoilleen vaikka olen urheillutkin ÄRH! No, eiköhän se tästä taas... Paremmalla puolella ollaan kuitenkin jo.
Nyt nukutan neaa taas, sillä ihan kauhia uhma ollu taas eikä mitään suostunut syömäänkään. No, eipä voi mitään, ei se itteensä nälkään tapa kuitenkaan.
Huomenna olis jälkitarkastus :/ Argh, mä en tykkää niistä yhtään.. mut omaksi parhaaksihan se on.
T:Neiti21+kersat
Ja mitä täältä saa lukea - Serppu - Olipa enkelit matkassa pikkusella! Ois tosiaan voinut käydä pahastikin..
En nyt kerkee yksinkertasesti tän enempää - tyttö huutelee jo hermostuksissaan, kun haluaa päästä nukkumaan.
Unohin muuten kattoo sen ohjelman ykköseltä, kattoks kukaan?! Oliko hyvä? Me vaan tyytyväisinä saunottiin ja vallan unohdin.. *puupää*
Öitä!
On ollu taas kaikennäköstä (vitutusta) niin en oo jaksanut tulla palstailee.
En olis uskonut että joskus sanon näin, mutta onnittelut tädistä, MARIPOSA!!! =D
Tiiättekö mitä mä tein, mä jänistin. Ei tule meille elovauvaa, ei. Ovis oli ja meni, sen aikoihin hommailtiin tasan kerran, ja sanoin miehelle että ei viittin ilman kumia, että on sitten paremmat mahikset päästä niihin häihin ens kesänä. En oikeen tajua, mun vauvakuume on kokenut todellisen ROMAHDUKSEN nyt viime viikkoina! Siis vois sanoa että se on lähes NOLLASSA. *ilmeisesti on pimahtanut vihdoinkin*
Ehkä just senkään takia en oo jaksanut tulla pinoilee... En edes tiedä yhtään mikä kp on, tai et koska menkat tulee. =D Mielenkiintosta vaihtelua...Mut kai se sieltä sit taas tulee, siihen asti yritän vielä epätoivon vimmalla vauttia " vapaasta" elämästä!!! (Lue: VASTUUTTOMASTA elämästä)
Mut joo, tän pidemmittä puheitta toivottelen hyvät yöt, ja AXELLE vielä tahtoisin sanoa, että mulla on ollu ihan mieletön tunne siitä että sä oot raskaana. Siis ihan oikeesti, mulla on vaan sellanen tunne.Hassua, en oo edes tavannu sua ikinä...
Tottakai sä saat tulla takaisin ihan milloin vaan ja sekin on ihan luonnollista että toisten raskaudet tekee pahaa kun itekin sitä raskautta niin kovasti toivoo: välillä teki itekin mieli lopettaa koko palstailu. varsinkin silloin kun itellä mies ei näyttänyt mitään vihreää valoa tuntui että kaikki muut vaan raskautuu ja saa vauvoja.
Pieni tauko monesti saa ajattelemaan asioita eri kantilta, ja se oma epätoivokin saa ihan eri näkökulman kun rauhassa miettii.
Kyllä se plussa sieltä tulee ihan pian!! varmasti!!
(mulla muuten kp29/28 viivanpaikka ehkä hämärästi näkyvissa ja sitten kp 30/28 selkee plussa...)