Ravintoketjuun 5 vaihetta, alkaa siemenistä ja päättyy ihmiseen???
Kommentit (34)
Riippuu vähän siitä, onko kyseessä 2. luokan ympäristötietoa vai yliopiston ekologian syventävät opinnot.
Tai vastaus kai olisi periaatteessa sama, mutta riippuu kirjan tai tentin tekijän ajatusmaailmasta.
Itse ottaisin lihansyöjiä tai vähintään sekasyöjiä mukaan. Siemen tulee useampaan kertaan, jos ottaa mukaan vaikka kanan.
En saa mitään järkevää ketjua tehtyä :D
Siemen, kasvi, hyönteinen (imee kasvista mettä), lintu, karhu, ihminen
Karhun ravintoon kuuluvat linnut (ktuen paljon muutakin) ja ihminen syö karhunlihaa
tää on vastaus siihen kysymykseen 30 vuoden päästä kun katsot peiliin ja kysyt itseltäsi että miten minusta tuli minä.
;-))
Mutta tosi on, että tuo on vähän vaikea. Ihminen kun ei juurikaan syö lihansyöjiä, ja jos ketjun pitää PÄÄTTYÄ ihmiseen, ei hajottajia tai ihmisiä syöviä petoja voi lisätä perään.
Ehkä sen voisi kiertää kalojen kautta... eli siemen/kasvi - mato - sorsa - hauki - karhu - ihminen....
Joskin karhunlihan syöminen on enemmänkin kuriositeetti.
siemen, kana, ihminen tuli mieleen, laitamme sen kun ei viittä keksitä.
Onko varma että tarvitsee viisi olla?
Muutenhan siinä vois olla vaiheina ihminen ja sen jälkeen raadonsyöjät/ hajoittajat
Siinä viisi. Ei tuo nyt niin vaikeeta ole!
Siinä jo 6.
Saako ilveksen lihaa syödä laillisesti?
syökö puolukka siemenen :D
Siinä jo 6.
Saako ilveksen lihaa syödä laillisesti?
Ilvestä saa metsästää kaatoluvalla ja laissa ei ole kielletty kuin huumeiden syöminen.
Oscar.
Tosin veikkaan, että syömättä jää.
"Siemen, heinä, heinäsirkka, hiiri, ilves, ihminen"
syökö heinä siemenen?
Siemen= kasvi.
ei voi olla siemen, kasvi, jne.
Mutta voisko olla: siemen, lintu, hajoittaja, omenapuu, ihminen?
niitä ei ole aina laatinut biologi. Luokanopen logiikalla siemenen jälkeen voi hyvinkin tulla vaikka se heinä... :)
Itse olen biologi ja välillä ihmeissäni, kun autan alakoululaistani yllin läksyissä :)
levä, nuijapää, ahven, hauki,ihminen
Itse en koskaan tajunnut naputella läksyjäni AV mammojen tehtäviksi :D