Mitä eroa on Kansanlähetyksellä ja Kansan Raamattuseuralla? Ovatko yhtä tiukkoja?
Kansanlähetys on käsitykseni mukaan todella tiukka avoliittoon, naispappeuteen, homouteen ym. liittyen. Onko suhtautuminen sama Kansan Raamattuseurassa?
Kommentit (35)
Tutki kaikki Raamatun valossa ja rukoillen.
kaikkiin järjestöihin voi soluttautua joku ääri-ilmiöiden kannattaja
Ääri-ilmiö? Luuletko että kristitty voi poimia Raamatusta vain rusinat pullasta? Ei. Sun on annettava itsesi kokonaan Jeesukselle, et voi kulkea kahta tietä yhtäaikaa. Et voi rakastaa sekä maailmaa että Jumalaa.
Kiitos kaikille kokemuksiaan asiallisesti kertoneille.
ap
Ääri-ilmiö? Luuletko että kristitty voi poimia Raamatusta vain rusinat pullasta?
ei ainakaan jos aikoo todella seurata Jeesusta
Mihin tässä enää Jumalaa tarvitaan kun meillä on tuollainen ylivertainen tuomari kuin sinä?
eli sinä voit mielestäsi päättää kuka on uskovainen ja kuka ei? Mihin tässä enää Jumalaa tarvitaan kun meillä on tuollainen ylivertainen tuomari kuin sinä?
vastaan silti...Jumalan Sana on tuomari, ja Raamatussa on sanottu
Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän on liittynyt toiseen, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa."
*Luuk.16:13
"Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.* 17 Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.
*Luuk.16:16-17
Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua. 19 Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä.
*Joh.15:18-19
hyväksyy naispappeuden ja ainakin jollakin rippileirillä myös masturbaatiota pidettiin sinkuilla ok:na. Kansanlähetys on vanhakantaisempi ja tiukempi. Ja korostavat tosiaan oppia tosi paljon.
verkostossa, joka on mielestäni ihana seurakunta. Oletko ajatellut sitä?
sley ja luthersäätiö korostavat Raamatun auktoriteettia ja oikeaa oppia,
krs ei ota paljoa kantaa,
kansanlähetys on siinä välimaastossa
noin niinkuin oppikiinnostuksen kannalta
kaikki nämä kuitenkin konservatiivisempia kuin tämä perus valtiokirkko evlut
naispappeus ym asioissa
Liikeet ovat kuitenkin sikäli lähellä toisiaan, että ne edustaa Suomessa ns. viidettä herätysliikettä jossa korostetaan henkilökohtaista uskoa. Samaa viidettä hertätysliikettä on Suomen Raamattuopisto, joka on sit kuitenkin hyvin paljon lähempänä Kansanlähetystä kuin Kansan Raamattuseuraa.
Ja ainakin voin sanoa sen, että KRS suhtautuu myönteisesti naispappeuteen. Järjestön palveluksessakin on useita naispappeja, esim. molempien lasteni rippileirillä oli naispappi. En tiedä, onko järjestöllä jotain virallista kantaa esim. homoavioliittoihin. Jos on, niin se ei ainakaan näy kovin selvästi.
En ole itse osallistunut aktiivisesti KRS:n toimintaan, mutta niissä tilaisuuksissa, joissa olen itse ollut (esim. lasteni rippileireihin liittyen) on ollut oikein kiva tunnelma.
Kansanlähetyksessä on selvästi kielteinen kanta naispappeihin ja homosuhteisiin. Järjestö ei käytä omissa tilaisuuksissaan naispappeja. Tosin järjestö ei ole yhtä tiukka kuin SLEY, vaan Kansanlähetyksen työntekijät saavat kyllä tehdä yhteistyötä naispappien kanssa esim. seurakuntien tilaisuuksissa, vaikka järjestön opin mukaan naispappeus on Raamatun vastaista.
Uusi Tie on todella kantaaottava, "yhtä ainoaa oikeaa oppia" julistava lehti.