Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"muut naiset vihaa mua, miesten kanssa synkkaa " -naiset

Vierailija
12.02.2012 |

Onko muille tuttu fraasi? Olen muutaman naisen tavannut, jotka korostavat sitä miten eivät tule toimeen naisten kanssa. Tämä toteamus sanotaan yleensä sellaisessa yhteydessä, ikään kuin tämä olisi hieno ominaisuus ihmisessä. Samassa yhteydessä siis aina yleistäen puhutaan siitä kuinka naiset ovat susia toisilleen ja niin edelleen. ja miesten kanssa on niin paljon helpompaa ja koska on tottunut olemaan miesten kanssa niin ei osaa olla naisten kanssa.

Onko muita joita tämmöinen puhetapa on joskus alkanut ärsyttää? Lähinnä haluaisin tietää miksi jotkut naiset kokevat niin suureksi tarpeeksi korostaa tätä.

Kommentit (228)

Vierailija
161/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo AINA, kuinka töissä käy kahvilla ja syömässä miesten kanssa, kun ei jaksa työpaikkansa naisia. Muistaa myös aina mainita, että ei jaksa shoppailla, katsoa telkkarista "naisten" sarjoja, ei kiinnosta meikkaus ja kampaajalla käyminenkin on kamalaa, kun ei löydy yhteisiä puheenaiheita kampaajan kanssa. On kahden jo teini-ikäisen tytön äiti, mutta muistaa myös aina suhtautua näiden shoppailu- ja meikkauspuheisiin yhtä huvittuneen alentuvasti kuin veljeni. Ja toki asettaa itsensä tällä suhtautumisellaan muiden naisten yläpuolelle, muut naiset kun ovat juoruilevia kanoja, mutta hän on miesten veroinen reilu kaveri.

Toinen tuntemani naistyyppi kyllä puhuu (pääasiassa) meikeistä, shoppailusta ja miehistä ja pitää yhtä naisten kanssa (ja oikein korostaa sitä, miten naisten pitää vetää yhtä köyttä) aina niin kauan kunnes paikalle tulee mies. Sitten tällä naistyypillä alkavat polvet notkua ja silmät säihkyä ja vaikka kyynärpäätaktiikka käyttäen varmistetaan se, että juuri HÄN saa miehen kaiken huomion osakseen. Eikä kyseessä tarvitse edes olla mikään komea ja mukava mies, kunhan vaan on miessukupuolen edustaja.

Ja mitään selkäänpuukotukseen tulee, niin edellä mainittujen naistyyppien lisäksi pahimpia selkäänpuukottajia ovat miehet, ainakin työelämässä.

Vierailija
162/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäitä ja syvällisiä yksilöitä, joiden puheenaiheet on äärimmäisen mielenkiintoisia? SUa kiinnostaa ihan villisti just tissit, miesten panoreissut, autot ja armeijajutut?

Älä nyt jaksa naurattaa... Miten joku voi olla noin tyhmä?

Minun tuntemani miehet puhuvat mm. tähtitieteestä, tietokoneista, ruuasta, viineistä, antiikista, yhteiskunnasta, politiikasta. Ne kiinnostavat minuakin.

t. ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoria miehiä ja lisäksi opetan samaa ainetta lukiossa, jossa suurin osa opiskelijoista on tyttöjä. Amispäivien jälkeen tunnen oloni joka ainoan kerran aivokuolleeksi, sillä sitä kiroilun, velttoilun ja alapääjuttujen määrää ei voi kuvitella ellei sitä ole itse kokenut.

Lukiossa pystyy keskustelemaan asioista valtavan monipuolisesti ja on upeaa kuunnella tyttöjä jotka ovat oikeasti kiinnostuneita esimerkiksi yhteiskunnallisista asioista.

Vierailija
164/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäitä ja syvällisiä yksilöitä, joiden puheenaiheet on äärimmäisen mielenkiintoisia? SUa kiinnostaa ihan villisti just tissit, miesten panoreissut, autot ja armeijajutut?

Minun tuntemani miehet puhuvat mm. tähtitieteestä, tietokoneista, ruuasta, viineistä, antiikista, yhteiskunnasta, politiikasta. Ne kiinnostavat minuakin.

t. ohis

Ennen kuin vastailet ihan kaiken ohi. Totta kai kaikki normiälyllä varustetut täällä tajuavat, että molemmissa sukupuolissa löytyy ihmisiä, jotka kykenevät keskustelemaan monipuolisista aiheista. Ne, jotka eivät tätä tajua, taitavat olla kaiken avun ulkopuolella.

Vierailija
165/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta harmillista minusta tuo on kaikkien ihmisten puolesta sukupuolesta huolimatta. Hyvä ystäväni siis on tälläinen nainen, joka vetää tämän kortin aina esiin, jos sanon hänelle jotain mistä olen loukkaantunut hänen käytöksessään. Esim. viimeksi sanoin hänelle, että en pidä hänen taholtaan tulevista toistuvista ohareista. Sanoin ettei haittaa, jos ei huvita lähteä, mutta turhat viimehetken peruutukset samana päivänä voisi välttää jos hän hieman tsemppaisi tai sitten ei lupaisi liian helposti epävarmassa tilanteessa. No tämä keskusteöu kääntyi jotenkin oudosti sitten sukupuoleeni. Että koska olen nainen ja hän on tottunut olemaan miesten kanssa niin siitä johtuu tämä ettei hän osaa tulla naisten kanssa toimeen. Minun loukkaantumiseni ja huomautukseni jatkuvista ohareista ja myöhästymisistä oli siis naismaista ja hänen käytöksessään ei mitään vikaa ole ollut miesten kanssa. No kysyin miespuoliselta kaveriltani tätä ja hän melkein loukkaantui miesten puolesta tästä stereotypioinnista. Että ei todellakaan miestenkään kaverisuhteissa ole "ihan okei" olla miten sattuu välittämättä miten toista kohtelee. Ei rentous sitä tarkoita.

Tästä tuli siis mieleen tämä juttu. Mutta vaikuttaa että tämä on eräänlainen psyykkinen puolustuskeino, kun itse loukkaantuu jostain itseen kohdistuvasta kritiikistä. Tällä toteamuksella ohitetaan käsittelemästä sitä oikeaa syytä, josta ristiriidat suhteissa johtuvat. Enkä siis tarkoita että ne viat ois aina juuri tässä naisessa, joka puolustautuu tällä ko. tavalla. Itsetunto-ongelmat estävät näitä naisia suhtautumasta ihmissuhteissa väistämättä esiintyviin ristiriitoihin kypsällä ja rakentavalla tavalla.

mut joo, monimutkanen juttuhan tää on, koska sukupuolissa on paljo tyyppipiirteitä, tätä on vaikea täysin kieltääkään.

ap

Vierailija
166/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettämään aikaa ammattikoulujen aikuislinjoilla keskustelemassa metalli- ja autopuolen opiskelijoiden kanssa tähtitieteestä ja politiikasta :DDDD

Vierailija
167/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ohis

Miehet puhuu just tissi-, auto- ja kitarajuttuja. Mukavia ja rentoja tyyppejä joo, mutta jos jotain mielenkiintoisempaa keskustelua haluaa saada aikaiseksi (esim. politiikasta) niin käännyn porukan naisten puoleen. Miehet on kyllä hyvää juopotteluseuraa, silloin kun haluaa ei-niin-älyllistä-perseet-olalle -meininkiä.

Vierailija
168/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa siis merkittävä tekijä on juuri sukupuoli eikä amis ja lukio? Entä amistytöt ja lukiolaispojat?

Vierailija
169/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettämään aikaa ammattikoulujen aikuislinjoilla keskustelemassa metalli- ja autopuolen opiskelijoiden kanssa tähtitieteestä ja politiikasta :DDDD

Mä taidan olla itse samaa sarjaa kuin aivokuolleet nuoret miehet, mutta itse olen tullut niiden kanssa hyvin toimeen. Terveisin naispuolinen tuleva rekkakuski :D

Vierailija
170/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koen, että miehet yleisesti ottaen pitävät minusta enemmän kuin naiset. Kuten tuo yksi vastaaja kertoi, luulen osasyynä olevan juuri sen, että olen nuorehko ja ihan nätti kai, siis että naiset eivät arvosta minua sen vuoksi miltä näytän, mutta miehet ehkä vähän. Eihän se pitäminen tietenkään silloin niin aitoa ole. En pidä miehiä parempana kuin naiset, mutta miehillä on keskimäärin mustempi huumorintaju kuin naisilla ja koen, että nimenomaan huumorintajuni on enemmän miesmäinen, naiset voivat pitää sitä liian synkkänä, ja sen vuoksi toisinaan on helpompi tulla juttuun miesten kanssa. Haluaisin, että naisetkin pitäisivät minusta, mutta koen vain hankalampana tutustua naisiin kun he eivät ilmeisesti pidä minua kovin mielenkiintoisena.

Vierailija
171/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jotkut naiset vetoavat koulukiusaamiseen. No, itse olin poikaporukan kiusaama. Kehityin naiseksi aikaisin, olin ujo ja vaikka yritin pukeutua huomiota herättämättä niin jouduin silti raivoisan kiusaamisen uhriksi. Paitani mm. revittiin päältäni ja minut yritettiin joukkoraiskata vetämällä ensin käsistä ja jaloista poikienvessaan.

Aikuisena olen joutunut pelkäämään turvallisuuteni puolesta ainoastaan miesten osalta. Olen kuullut työpaikalla seksistisiä kommentteja vanhemmilta miehiltä ja huorittelua kuulin nuorena ainoastaan poikien suusta. Omalla käytökselläni sitä tuskin aiheutin koska en ollut kertaakaan seurustellut kun ensimmäiset v*tun huora! huudot kantautuivat korviini.

Vierailija
172/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut naiset viihtyvät miesten seurassa paremmin, mutta mun tuntemat eivät puhu asiasta, saati korosta sitä.

Jos sanoo tuollaista ääneen, niin se on minusta noloa.

Vierailija
173/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koen, että miehet yleisesti ottaen pitävät minusta enemmän kuin naiset. Kuten tuo yksi vastaaja kertoi, luulen osasyynä olevan juuri sen, että olen nuorehko ja ihan nätti kai, siis että naiset eivät arvosta minua sen vuoksi miltä näytän, mutta miehet ehkä vähän. Eihän se pitäminen tietenkään silloin niin aitoa ole. En pidä miehiä parempana kuin naiset, mutta miehillä on keskimäärin mustempi huumorintaju kuin naisilla ja koen, että nimenomaan huumorintajuni on enemmän miesmäinen, naiset voivat pitää sitä liian synkkänä, ja sen vuoksi toisinaan on helpompi tulla juttuun miesten kanssa. Haluaisin, että naisetkin pitäisivät minusta, mutta koen vain hankalampana tutustua naisiin kun he eivät ilmeisesti pidä minua kovin mielenkiintoisena.

ja verbaalisesti nokkelimmat tuntemani kuivan huumorin harrastajat ovat naisia.

Miesten huumori painottuu valitettavan usein vyön alle.

Toisaalta, työskentelenkin ammattinäyttelijöiden parissa.

Vierailija
174/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä siksi, että ajattelisin itse naisten olevan jotenkin "kanamaisempia" ja "tyhmempiä" tai minulle kateellisia, vaan syynä on se, että hyvin harva nainen kestää minun tapaani flirttailla estottomasti (koska saan siitä hyötyä) ja kietoa kaikki miehet pikkusormen ympärille. En tietenkään kavereiden miehille flirttaile mutta tunnen heidän olevan varuillaan seurassani. Minulla on hyvin musta, hyvin pervo huumorintaju jota miehet näyttävät arvostavan enemmän. Missään nimessä en yritä olla mikään "hyvä jätkä" vaan olen avoimesti naisellinen ja höpötän meikkaamisesta myös heille. Haluaisin naisystäviä enemmän, mutta heitä on vaikea löytää tällä tavalla käyttäytyvänä.

Vierailija
175/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nyt vaan ollaan mieluummin miesten kanssa, mitä se on teiltä pois? Mä ainakin voin kertoa, että mä olen lapsesta asti ollut paljon enemmän poikien kanssa, enkä ole oppinut sitä kanamaista ja akkamaista käytöstä, joka pitää hallita voidakseen akkain kanssa tulla toimeen. Mulla on myös naisystäviä, mutta pitkää aikaa en kenenkään niiden kanssa viihdy, vaikka sinänsä ihan mukavia ovatkin. Akat myös usein odottavat jotain ihme pokkurointia ja kanssajuoruilua, mistä mä en innostu.

Vierailija
176/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ohis

Aika jännä että olet joutunut piireihin, joissa miehet puhuu vain asiaa, ja naiset tyhjäpäisinä jankkaa vaateostoksista...

Mutta ehkäpä se on niin, että fiksut naiset karttavat sinua syystä että...?

Vierailija
177/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te akat niin kovasti loukkaannutte?

En mä tiedä moniko siitä nyt varsinaisesti loukkaantuu, tässähän on lähinnä puitu asiaa. Mietitty syitä jne. Enemmän se on tässä ketjussa se toinen osapuoli loukkaantuneelta vaikuttanut.

Vierailija
178/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ukottele miehiä, vaikken heidän seuraansa erityisemmin arvosta. Tämä taas ei johdu suoraan sukupuolesta vaan siitä, että tuntemistani miehistä 98% on itsekeskeisiä, sosiaalisesti kömpelöitä ja epäkiinnostavia. Ne 2% ovat mahtavan älykkäitä, persoonallisia ja kiinnostavan erilaisia.

Tuossa aiemmin joku sanoi että mies kehui "kun hänen kanssaan voi puhua mistä vain"...no, minusta tissit, autot ym. miesten aiheet eivät ole "mitä vain" vaan just niitä miesten aiheita. Luistaisiko juttu yhtä kivasti, jos puhuisittekin kampaajasta, uusimmasta Gloriasta tai esimerkiksi talvikuivan ihon hoitamisesta..? Tuskinpa. Taas yksi nainen ns. ylistämällä alistettu: olet siisti mimmi ja kaikkea, kunhan "pelaat poikien säännöillä".

En ole mielestäni ubernaisellinen, en edes meikkaa tai seuraa muotia. Silti pystyn keskustelemaan vaikkapa kampaajakäynnistä, kynsistä ym. hölynpölystä koska se kuuluu työpaikan small talkkiin enkä arvota ihmisiä sen mukaan, kuinka monta senttiä sitä meikkiä onkaan naamalla. Tosi moni "hyvä jätkä"-nainen arvottaa ja se jos mikä on pinnallista. Surkeat on sosiaaliset taidot ja tilannetaju, jossei pysy mukana oman sukupuolensa keskusteluissa edes työpaikan kahvitauon verran!

Eivät ne miehet mitään ihmeitä ole. Eivät juorua naisen edessä, totta- vaan kura lentää selän takana ja juurikin poikien illanvietoissa, joista naisella ei ole tietoakaan.

Vierailija
179/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te akat niin kovasti loukkaannutte?

Me nyt vaan ollaan mieluummin miesten kanssa, mitä se on teiltä pois? Mä ainakin voin kertoa, että mä olen lapsesta asti ollut paljon enemmän poikien kanssa, enkä ole oppinut sitä kanamaista ja akkamaista käytöstä, joka pitää hallita voidakseen akkain kanssa tulla toimeen. Mulla on myös naisystäviä, mutta pitkää aikaa en kenenkään niiden kanssa viihdy, vaikka sinänsä ihan mukavia ovatkin. Akat myös usein odottavat jotain ihme pokkurointia ja kanssajuoruilua, mistä mä en innostu.

Mä en tykkää sovinisteista. Olen nainen, mutta en sen kanamaisempi kuin sinäkään. Silti viihdyn naisten kanssa. Normaali muiden kunnioittaminen ei muuten ole pokkurointia. Oletko niitä "suorapuheisia", jotka mielellään loukkaavat muita "suorapuheisuudellaan", mutta eivät sitten kestä itse ollenkaan samanlaista suorapuheisuutta itseään kohtaan.

Vierailija
180/228 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten kanssa naiset haluaa kaveerata? Mä olin se, jonka on vaikea löytää naispuoleisia kavereita. Mulle ei ole paljoa väliä sillä, mistä puhutaan, koska niin vaatteista kuin tähtitieteestäkin (josta en kyllä mitään tiedä) voi puhua mielenkiintoisesti. Ei mulla sinänsä miespuolisia kavereitakaan oikeastaan ole, jos joskus onkin niin ne ilmaisevat välillä katkeruuttaan siitä, kun en kelpuuta niitä sänkyyn. Äskettäin taas kävi niin, että yhden "tapailemani" puolitutun pariskunnan mies alkoi flirttailla minulle, ja tämä nainen vaikutti aika kireältä ja tuskin haluaa minun ystävyyttäni enää. Olen varma, että itse en osallistunut flirttailuun, koska en sellaista edes osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi