"muut naiset vihaa mua, miesten kanssa synkkaa " -naiset
Onko muille tuttu fraasi? Olen muutaman naisen tavannut, jotka korostavat sitä miten eivät tule toimeen naisten kanssa. Tämä toteamus sanotaan yleensä sellaisessa yhteydessä, ikään kuin tämä olisi hieno ominaisuus ihmisessä. Samassa yhteydessä siis aina yleistäen puhutaan siitä kuinka naiset ovat susia toisilleen ja niin edelleen. ja miesten kanssa on niin paljon helpompaa ja koska on tottunut olemaan miesten kanssa niin ei osaa olla naisten kanssa.
Onko muita joita tämmöinen puhetapa on joskus alkanut ärsyttää? Lähinnä haluaisin tietää miksi jotkut naiset kokevat niin suureksi tarpeeksi korostaa tätä.
Kommentit (228)
nuohan kaikki naisista luettelemat ominaisuudet pitäisi päteä myös tällaiseen naisvihaajanaiseenkin, jos sukupuoli on ainoa määrittävä tekijä.
Itse it-konsulttina olen töissä lähinnä miesten kanssa tekniikan yrityksissä ja kyllä sielläkin aina naisia löytyy joiden kanssa juttu luistaa, riippumatta sukupuolesta.
meikeistä, ulkonäöstä ja miehistä, kun ainakin minun kaveripiirissä kiinnostaa myös kirjallisuus, politiikka ja etiikka. Tuntemieni naisten yleissivistys on kyllä paljon laajempaa kuin suurimman osan tuntemistani miehistä, joten senkin takia en ymmärrä naisten leimaamista esim. pinnallisiksi. Sitä paitsi nuo naiset, jotka viihtyvät miesten seurassa, vetävät aina kateuskortin esille puhuttaessa muista naisista: he kun tuntevat olevansa niin kauniita, että muut naiset vain kadehtivat heitä.
Arvostan myös myötätuntoa ja näen sen ominaisuuden useimmin naisissa kuin miehissä.
Kovia ovat tyrkyttämään itseään miehille ja ymmärtävät antaa.
Oikeastaan pelkäsin muita tyttöjä/naisia sen jälkeen kun jouduin yläasteella rankan koulukiusaamisen uhriksi.
Ujona ja arkana olin helppo kiusaamisen kohde. Ilmeisesti olemuksellani ärsytin/ärsytän tietyntyyppisiä naisia (vähän niinkuin Jenni, jota tälläkin palstalla on haukuttu ja solvattu).
Eristäydyin sitten muista saadakseni olla rauhassa.
Päädyin miesvaltaiselle alalle, ja koin saavani olla oma itseni miesten seurassa ollessani, vaikka en ollut mitenkään maskuliininen tai kovanaama.
Nyt vanhempana osaan jo tulla toimeen naistenkin kanssa. Olen jopa saanut muutamia hyviä ystäviä. Väistän edelleen niitä kovanaamoja jotka laukovat suustaan ties mitä ja jotka ärsyyntyvät olemuksestani, mutta onneksi en semmoisiin henkilöihin työkuvioissa tai naapurustossa joudu törmäämään.
Lasteni koulussa olen jonkun kerran ko. ihmistyyppiin törmännyt, mutta yleensä he eivät tule mihinkään koulun tapahtumiin tai vanhempainiltoihin edes paikalle.
Siis kyllä minä tutustun myös naisiin. Mutta harva nainen antaa itsestään niin fiksua kuvaa että jaksaisin jatkaa juttua tai ystävystyisin. Fakta vaan on se, että iso osa naisista on näitä tosielämän barbiekanoja ja mua ne vaan ällöttää enkä löydä heistä mitään samaa itseni kanssa.
Tulen muuten myös toimeen kavereideni tyttöystävien kanssa. Ensinnäkin siksi, että koen sen tärkeäksi ettei heillä ole vaivaantunut olo ja toisekseen siksi, että se satunnainen kanan leikkiminen ei minua tapa. Jotkut tietty ovat aidosti oikein mukavia.
Minua on koko kouluikä kiusattu naisten taholta ja ei, mitään "syytä" ei ole ollut. Siksi olen erityisen tarkka mihin naisporukkaan nenäni pistän koska ne samat pissikset ovat nykyään naisia jotka eivät ole oppineet mitään.
T: Se jonka paras ystävä on nainen.
Sittemmin sain huomata, että miesten mukavampi käytös johtui vain halusta miellyttää minua, koska olin nuori ja hyvännäköinen. Kummasti positiivinen huomio väheni, kun vanhenin, ja lopulta negatiiviset puolet tulivat kunnolla esiin.
Olen ollut nyt pitkään töissä miesvaltaisessa yhteisössä, ja saanut huomata, miten naiset ignoorataan, kun jaetaan todella merkitseviä etuja. Naisten työtä ei arvosteta ja mielipiteet vaietaan kuoliaaksi. Mutta naiset eivät koskaan kuule miesten juoruja suoraan, koska ne kerrotaan vain herrakerhoissa! Nainen saa sitten vain jälkeenpäin ihmetellä, että mikä tuli kun ei taaskaan tullut apua töissä, ylennystä ym.
En näe eroa miesten ja naisten klikeissä ja kusipäisyydessä. Siksi olen sitä mieltä, että naiset, jotka sorsivat omaa sukupuoltaan, sahaavat omaa oksaansa. Miehet pyrkivät nimenomaan kilpailuttamaan naisia toisiaan vastaan, jotta yksittäiset naiset jäisivät sitten miesten armoille!
Jos on luonnostaan helppo olla miesten kanssa, joutuu naisten silmätikuksi, ja seuraus on juuri tuo. On nähty moneen kertaan. Puukkoa tulee selkään vaikka kuinka yrittää tulla molempien sukulpuolten kanssa yhtä lailla juttuun.
Minua on koko kouluikä kiusattu naisten taholta ja ei, mitään "syytä" ei ole ollut. Siksi olen erityisen tarkka mihin naisporukkaan nenäni pistän koska ne samat pissikset ovat nykyään naisia jotka eivät ole oppineet mitään.
Kiusaaminen on väärin ja perseestä, mutta se voi myös selittää sitä, miksi nytkin koet naiset niin negatiivisena seurana. Ei naiset nyt kumminkaan ihan niin stereotyyppisia bimboja ole. Jotkut voi olla, mutta paljon on myös ei-bimboja naisia. Sulla on sitten ollut tosi huono säkäkin, jos et ole muunlaisiin naisiin päässyt tutustumaan (paitsi se ystäväsi tietty).
meikeistä, ulkonäöstä ja miehistä, kun ainakin minun kaveripiirissä kiinnostaa myös kirjallisuus, politiikka ja etiikka. Tuntemieni naisten yleissivistys on kyllä paljon laajempaa kuin suurimman osan tuntemistani miehistä, joten senkin takia en ymmärrä naisten leimaamista esim. pinnallisiksi. Sitä paitsi nuo naiset, jotka viihtyvät miesten seurassa, vetävät aina kateuskortin esille puhuttaessa muista naisista: he kun tuntevat olevansa niin kauniita, että muut naiset vain kadehtivat heitä.
ihmettelen ovatko nämä naiset jääneet teini-ikäisten tasolle! Ei kai aikuiset naiset selitä tällaista. Onneksi omassa lähipiirissäni puheenaiheisiin kuuluu paljon muutakin kuin meikit ja miehet.
mutta silti yleensä ottaen viihdyn paremmin naisten kuin miesten kanssa. Tuo kuvailemasi naistyyppi ei todellakaan ole yhtä kuin kaikki naiset tai edes suurin osa naisista.
syyt samat kuin yllä. Lisäksi mä en yksinkertaisesti JAKSA jauhaa vaatteita, meikeistä, hiuksista ja ihQuista sisustuksista. Kaikki tietää sen kälättävään kanaäänen? Mä vihaan sitä.
mutta en myöskään hakeudu miesten seuraan. Olen sitten sellainen yksinäinen susi, enkä nyt tällä iällä enää siitä kärsi. Joskus muinoin se oli iso harmi.
Ehkä olette juuri se syy, miksi nämä naiset eivät tule naisten kanssa toimeen...
Sinänsä olisi hauska nähdä sun yrittävän, koska totuus on, että tuollaiset ap:n kuvailemat naiset ei oikeasti edes halua tulla toisten naisten kanssa toimeen.
Ja siinä missä ne itse vaahtoaa toisten naisten huonoista tavoista juoruilun yms. suhteen, he itse ovat yleensä ensimmäisenä suuna päänä rääpimässä, jos pääsevät "äijien" kanssa naisia arvostelemaan.
Itse en ole tainnut ääneen sanoa kyseistä asiaa, mutta sopii kyllä muhun. Opiskelen miesvaltaista alaa, ja itseni lisäksi siellä on 3 naista. Itse olen selkeästi "jätkämäisin" tapaus, tulen huomattavasti paremmin toimeen miespuolisten opiskelijoiden kanssa, juttu luistaa ja huumori on aivan yhtä huonoa kuin miehilläkin. Näistä naisista kaksi on enemmän diivoja, maanantaisin kuulee juttua "Jooo siis mä olin niiiiiiin kännissä ja päädyin sänkyyn yhen tosi hyvännäköisen miehen kanssa" jnejne. Loput puheenaiheet liittyvät tekokynsiin ja hiustenvärjäilyihin. Kyseessä saattaa olla myös äärimmäisen huono tuuri, kun luokalle on sattunut sellaista sakkia.
Koulun ulkopuolella paras kaverini on mies, ja kyllä, taidan olla itse vähän miesmäisempi kuin hän. Minulla on myös naispuolisia kavereita, joiden kanssa tulee puhuttua aivan asiaa, käytyä kahvilla, leffassa jne. Miesten kanssa käydään kaljalla ja KYLLÄ, puhutaan autoista ja tisseistä. On muutama miespuolinen kaveri kehaissut, että hienoa, miten on olemassa nainen, jonka kanssa voi puhua mistä vain. Mielestäni kohtalaisen rajoittunut käsite tuo "mistä vain", mutta miten vain :)
En käy kavereideni kanssa shoppaamassa, sillä en näe mitään syytä, miksi pitäisi koittaa joka ainoaa riepua joka kaupasta löytyy. Itseäni raivostuttaa hitaus ja "turhat" krumeluurit, olen lähinnä harmaavarpunen jonka mielestä vaatteet ovat täydelliset kunhan ovat puhtaat ja oikeaa kokoa, joten en valitettavasti näe pointtia joidenkin kavereideni tunteja kestävissä shoppailuissa.
Suoraan sanottuna mua nuorempana vähän pelotti naiset, jotka paklasivat itsensä nuken näköisiksi. Tai vaihtoehtoisesti pesukarhuksi... On saattanut jäädä päälle tuo ajattelumalli, mutta en koe, että mulla lähtökohtaisesti olisi paljoakaan yhteistä naisen kanssa, josta ei tiedä onko hän ihminen vai meikkipää.
Jotkut voivat kokea enemmän yhteenkuuluvaisuutta toisen sukupuolen kanssa, miksi ei saisi?
Jos on luonnostaan helppo olla miesten kanssa, joutuu naisten silmätikuksi, ja seuraus on juuri tuo. On nähty moneen kertaan. Puukkoa tulee selkään vaikka kuinka yrittää tulla molempien sukulpuolten kanssa yhtä lailla juttuun.
Mulla on paljon ystäviä, jotka tulee tosi hyvin miesten kanssa toimeen, itsekin tulen.
Mutta sitten on naisia, jotka kuvittelee olevansa jotenkin aivan erityisen mahtavia ja erityisesti miesten ykköskaveri, ja nämä ovat sellaisia, että jos on vaikka naisten kesken juttelu kesken, ja paikalle tulee mies, alkaa ihan älytön show tämän naisen osalta ( naisen itsensä mielestä varmaan ihan tavallista hasuun ahuskaa seurustelua). Kyseinen nainen siis käytännössä kääntää selkänsä entiselle juttukumppanilleen ja alkaa kihertää ja nauraa tyhjänpäiväisesti yms. yms. kun MIEHET SIIS VAAN ON NIIN MAHTAVIA!
Että kyllä mä sanoisin, että jos et tule "naisten" kanssa toimeen, on vika lähinnä itsessäsi ja omassa käytöksessäsi. Muuten ei kokonainen sukupuoli sua kategorisesti syrji.
En vihaa ketään, eikä kukaan tietääkseni vihaa minua. Mutta hauskempaa mulla on porukassa jossa on enemmän miehiä. Paria hyvää naiskaveriani lukuunottamatta.
Vähänkin vieraammassa naisporukassa tunnen oloni todella epämukavaksi, enkä löydä mitän puhuttavaa heidän kanssaan. Olin keväällä elämäni ensimmäisellä naistenristeilyllä ja voi, että oli kamala kokemus. Niin tärkeilevää ja kummallista sakkia. "Mun se ja tämä maksoi tämän verran", "Mulla on tämän ja tämän merkkiset ne ja nämä" Ja tätä oli kokoajan: "Mun lapseni teki sitä ja tätä..."
Juu, lapset on ihania, mutta vapaailtanani mä en jaksa heistä jauhaa kokoajan ja miesten kanssa ei tarvii, koska heitä ei oikeastaan kiinnosta. ja miehet joiden kanssa viihdyn koostuu ihan läipiiristä ja veljistäni, joten voin aina olla oma itseni. Enkä minä ole muistaakseni ikinä mitenkään korostanut edes tätä koko asiaa, kaikki jotka mut tuntee tietää sen sanomattakin.
tällainen tyyppi, mutta se on kyllä totta että miesten kanssa on helpompi tehdä töitä, olen miesvaltaisella alalla enkä enää vaihtaisi naisvaltaiselle mistään hinnasta.. Naiset yleisesti ottaen spekuloi liikaa enkä tosiaan minäkään jaksa puhua aina aiheista joista valtaosa naisista puhuu, esim. sisustaminen ja lasten vaatteet. Minulla on ystäviä siviilissä kuitenkin enemmän naisia kuin miehiä enkä käyttäydy töissä tai muutenkaan agressiivisesti tai pomottavasti.
Siis kyllä minä tutustun myös naisiin. Mutta harva nainen antaa itsestään niin fiksua kuvaa että jaksaisin jatkaa juttua tai ystävystyisin. Fakta vaan on se, että iso osa naisista on näitä tosielämän barbiekanoja ja mua ne vaan ällöttää enkä löydä heistä mitään samaa itseni kanssa.
Tulen muuten myös toimeen kavereideni tyttöystävien kanssa. Ensinnäkin siksi, että koen sen tärkeäksi ettei heillä ole vaivaantunut olo ja toisekseen siksi, että se satunnainen kanan leikkiminen ei minua tapa. Jotkut tietty ovat aidosti oikein mukavia.
T: Se jonka paras ystävä on nainen.
Älykkäitä ja syvällisiä yksilöitä, joiden puheenaiheet on äärimmäisen mielenkiintoisia? SUa kiinnostaa ihan villisti just tissit, miesten panoreissut, autot ja armeijajutut?
Älä nyt jaksa naurattaa... Miten joku voi olla noin tyhmä?
omalta työpaikalta, naisia jotka jostakin kumman syystä nostavat itsensä "olen ihan erilainen kuin kaikki muut naiset sillä kaikki muut naiset ovat keskenään samanlaisia" -jalustalle. Nämä naiset ovat kiusallista seuraa etenkin miehen näkökulmasta. Miehenä joutuu sietämään sitä että tuollainen nainen arvostelee jopa parhaita ystäviään ja on aina tunkemassa miesten joukkoon kerjäämään hyväksyntää ns. hyvänä jätkänä. Käyttäisin heistä nimitystä "selkäänpuukottajat".
Oman 43-vuotta pitkän elämänkokemuksen perusteella uskallan väittää että miehet ja naiset ovat jokainen tyyppi yksilöitä ja niillä joilla on tarve lokeroida muita ihmisiä on loppujen lopuksi vain tarve korostaa omaa erinomaisuuttaan.
-M43-
Ehkä olette juuri se syy, miksi nämä naiset eivät tule naisten kanssa toimeen...