Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikiö makaa kohdussa vinottain

Vierailija
12.02.2012 |

Pylly siis kohdun suuntaan, pää vasemmalla puolen kohdussa, jalat tuolla oikealla puolella.

Neuvolassa sanottu että koitetaan kääntää mutta uudelleensynnyttäjänä voi alateitsekin synnyttää.

Mitä jos lapsi ei käännykkään?

Eikö peppu edellä olekaan mahdottomuus?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 34. Edellinen kääntyi 38 viikolla perätilaan ja siitä itse parin yön jälkeen ennenkö oli kääntöyritys.

Kohtua on kuulemma mukavasti venytetty aikaisemmissa synnytyksessä niin tilaa kääntymiseen on, sitä en niinkään hermoile.

Tämä perätilan tajuaminen vaan kolahti, onneksi tosin koska en vaan ajatellut että pylly edellä tehdään synnytystä ja sellainen sitten saattaa tulla niin on tässä jokunen viikko aikaa sisäistää asia.

Eli nro 25, sinulla kaikki lapset siis syntyneet raivotarjonnassa kuitenkin?

Kääntöön varataan aika jos ei käänny itse, se on neuvolassa puhuttu.

ap

Vierailija
22/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, koska mulle on siitä puhuttu melko kevyesti neuvolassa ja lapsen asentoa ultratessa jälleen puhuivat että hyvinhän se syntyy.

Ja voi olla että syntyy hyvin, enhän minä sitä tiedä vaan he tietää enempi mutta alkoi vaan joku ääni huutamaan päänsisällä.

Kerään vähän kysymyksiä itselleni lääkäriä varten ja tahdon että tutkii kunnolla paikat ja selittää tämän minulle niin ettei ole ihan näin heikolla jäällä kun synnytys alkaa aikanaan.

Olen vähän peloissaan nyt jonkun takia että se "tulee hyvin" mutta kai nyt joka perätila on silti riskinsä? Tai annetaanko samalla koko synnytys kätilölle kun se menee ihan jees?

ap

Lantion magneettitutkimus, jossa tarkistetaan, että mitat riittävät. Vauva mitataan. Itse synnytys tuntuu sinusta ihan samalta, kuin päätarjonta. Ainoastaan ponnistusvaiheessa lääkäri tulee paikalle, ja auttaa vauvan hartiat ja pään ulos. Ponnistuskin on sinulle ihan samanlaista kuin päätarjonnassa. Synnytyssairaalassa on aina lääkäri paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

34, on erittäin todennäköistä, että vauva kääntyy itse. Ulkokäännöstäkään ei eritettä kuin vasta viikko 36, jolloin kääntymisen todennäköisyys alkaa olla pienempi. Summa summarum: voit oikeasti lopettaa murehtimiseen:)

Vierailija
24/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä nyt koittaa ottaa vaikka yhden asian kerrallaan, ei synnytyskään ole ihan vielä ajankohtainen..

Mutta kiitos kaikille juttelusta! Jalat taas maahan!!

ap

Vierailija
25/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sikiösi" asento ei ole ongelma, oma asenteesi taas on..

Vierailija
26/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sikiösi" asento ei ole ongelma, oma asenteesi taas on..

Mitä sä tiedät ap :sta sen perusteella, että hän sanoo sikiö

Vierailija
27/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti nauruista.

Tottakai puhun sikiöstä, ihan tieteellisestikin oikea nimike tuo on.

Mutta hyvä että tämä on PAHINTA tilanteessani, nyt tarttee mennä koisimaan!

Hei vaan!

ap

Vierailija
28/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuskeli masussa erittäin tyytyväisenä vielä 35 viikolla. Jos oikein muistan, niin kääntyi kokonaan vielä kolme kertaa ennen synnytystä. Ja synnytin 38 viikolla.

En murehtisi tulevaa vielä liikaa, sillä on erittäin todennäköistä, että vauva kääntyy vielä itsekin, mikäli ei ole kiinnittynyt pepustaan. Ja mulle luvattiin, että saan päättää sektiosta sitten, kun lapsi lähtee syntymään, mikäli on vielä perätilassa. No, sehän sitten kääntyi itse, joten mun ei tarvinnut sektiopäätöstä tehdä silloin. Tosin jouduin päätöksen tekemään myöhemmin, kun synnytys pysähtyi, mutta se pysähtyminen ei liittynyt lainkaan vauvan asentoon.

Paras päätös siellä sairaalassa tehdään ja saat itse vaikuttaa päätökseen, joten komppaan aiempia ja väitän myös, että hyvin se menee!

Vierailija
29/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alateitse, perätilassa, ilman mitään tutkimuksia. Mutta olikin pieni, alle 2,5kg ja hyvin tuli. Kakkas enstöikseen kätilön käsille :D

Kaveri "joutu" synnyttämään yli 4 kiloisen, perätilassa olevan, tutkimuksista en tiedä, oli vaan sanottu, että kyllä se mahtuu. No mahtu ja lapsella ei mitään, äiti tais vähä normi enempi revetä.

Ai niin, kyllä mullekki se eppari piti leikata, ku oli vähä heikohkot supistukset..

Vierailija
30/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vauva syntyy useimmiten juuri peppu edellä. Joskus voi tulla jalat tai toinen jalka edellä, se on vaikeampi tilanne kuin peppu edellä.

Vierailija
31/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä.

Olen ihan aikuisten oikeasti LUULLUT että lapsi ei puolittain tule pihalle, siis pylly edellä.

Ei se vaan voi tulla niin ulos. En usko, te kusetatte ihan täysillä.

ap

Vierailija
32/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sanoa että pylly kohdunsuuta kohti.

Ap

Vierailija
34/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on ihan varteenotettava vaihtoehto varsinkin toissynnyttäjällä, kun lantio on jo enemmän auki ja tiedetään että sieltä on ennenkin mahduttu tulemaan.

Samankokoinenhan se lapsi on kummin päin tahansa, mutta pää edellä lapsi sutjakammin kääntyilee juuri sillä lailla kuin lantion läpi kulkiessa on edullisinta. Perätilassa on vaikeampi tulla.

Helsingissä suurissa synnytyssairaaloissa kuunnellaan hyvinkin synnyttäjän omaa mielipidettä: jos perätilasynnytys hirvittää niin sektion yleensä saa, mutta rohkaisevat kyllä alatiesynnytykseenkin, onhan se tulevien raskauksien kannalta hyvä jos ei tarvitse leikata.

Perätilasynnytyksessä on aina lääkäri läsnä ulosauttohetkellä, eli eivät ole pelkästään kätilövetoisia synnytyksiä. Sitä pidetään ihan turvallisena jos on lääkäri jolla on kokemusta näistä - ja mistäs sitä kokemusta saisi jos kukaan ei perätilavauvaa haluaisi synnyttää. Isoissa sairaaloissa kokeneita lääkäreitä löytyykin.

Vierailija
35/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta peppu ensin? Jos lapsi ei käännykään?

Kyllähän se voi kääntyä raivo- tai perätilaan mutta jos se nököttää pylly alas eikä käänny?

Silloin se varmaan leikataan?

ap

Vierailija
36/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuopus oli perätilassa ja sektio tehtiin. En todellakaan uskaltanut lähteä alateitse synnyttämään. Varsinkaan, kun esikoinenkin autettiin ulos imukupilla.

Vierailija
37/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö perätilas,yritettiin 2 kertaa kääntää mut ei kääntyny.mul kuvattiin lantio ku olin ensisynnyttäjä.kuvien mukaan hyvin mahtuis tulemaan.synnytin alakautta,hyvin meni.koko synnytys kesti 8,5 tuntia

Vierailija
38/38 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvan pää ei ollut kiinnittynyt. Lapsivedet oli menneet kotona ja sitten jouduin menemään Kättärille saamaan antibioottia. Siellä huomattiin että vauva oli poikittain, pää oli kyljessäni. Ja kohdunsuu muutaman sentin auki. Jouduin makaamaan paikallani seuraavat 8 tuntia, muuten napanuora olisi voinut luiskahtaa ulos. Jossain vaiheessa kuitenkin kävi niin että supistukset toivat lapsen päätä alaspäin ja asettui siis paikalleen oikein. Sain synnyttää alakautta mutta olisi myös voinut joutua sektioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi