Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja perheen elättäminen. Miten teillä muilla?

Vierailija
12.02.2012 |

Ollaan naimisissa, kaksi lasta joista toinen on vauva. Molemmat lapset siis miehen lapsia. Olemme jo pitkään olleet tilanteessa, että minä maksan lähes kaiken lapsiin liittyvän (kaikki vaatteet, tarvikkeet, vaipat ym.) ja ostan enimmäkseen perheemme ruuat. Vuokran maksamme puoliksi ja päivähoitomaksun. Mies maksaa omia lainojaan ja sillointällöin ostaa vähän ruokaa. Olen täysin väsynyt tähän kuvioon, sillä miehelläni on kuitenkin tulot yli 3000 e kuussa ja minulla 1400 e. Kohta jään kotihoidontuelle ja edelleen siis joudun maksamaan puolet vuokrasta ym. Tähän kykenen laskujeni mukaan pari kuukautta, koska minulla on hieman säästöjä. Emme saa mitään yhteiskunnan tukia, koska siis miehellä on liian hyvät tulot. Jos miehen kanssa yrittää keskustella siitä, että hänkin voisi ostaa lapsille jotain, hän suuttuu. Hän ei varmasti tiedä yhtään paljonko lapsiin uppoaa rahaa, koska ei siis ole heitä "kustantanut" ollenkaan.

Älkää kysykä miksi olen tässä... olen varmasti todella tyhmä, tiedän sen. Mutta mitä tekisitte tilanteessani? Kannattaisiko erota? Laskeskelin että silloin saisin tukia senverran että minulla ja lapsilla ei olisi yhtään niin tiukkaa kuin nyt.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole sinun vaan teidän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi