En todellakaan avaa ovea jos naapurini yrittää paeta perheriitaansa meille.
Asia ei kuulu minulle niin paljon että siihen sekaantuisin pelastamalla naapurin luokseni. Poliisit voin soittaa, mutta ovea en avaa vaikka naapuri sitä viimeisillä voimillaan hakkaisi.
Kommentit (31)
ilman sitä. Ja itse ovat ukkonsa valinneet, ei turpaansaanti varmasti yllätyksenä tule.
Jos naapurissa vähän väliä käytäisiin perheriitoja ja turpiin saanut osapuoli pakenisi aina meille, en tosiaan alkaisi osaksi sellaista peliä.
Jos tollaista sattuisi yhden kerran, niin tietysti päästäisin naapurin meille turvaan.
Siitä lähtien, sen turpiinvedetyn pitäisi huolehtia itse ettei se toistu. Tehdä rikosilmoitus ja jättää se hakkaaja.Miksi sen turpiinvedetyn vastuulla olisi ratkaista tilanne, eihän hän ole tehnyt mitään väärin? Aika paljon odotetaan hakatulta ja todennäköisesti sitä ennen pitkään alistetulta, että hän ryhtyisi tilanteen ratkaisijaksi, eroaisi, hankkisi uuden asunnon... Noin vaikeassa, suorastaan epäinhimillisessa tilanteessa elävä ihminen ansaitsee ja tarvitsee apua ja tukea ratkaisuihinsa. Ei syyllistystä.
Joissakin tapauksissa
Nro. 23
utelemaan heidän elämäntilanteestaan. Ja toisaalta ihan tyytyväiseltä se muija tuntui kun lähtivät aina lähipubiin kaljalle ja karaokea laulamaan. Yöllä sitten tuli turpiin ja ämmä juoksi naapureiden ovilla kirkumassa ja hakkaamassa apua.
Meillä ei käynyt toista kertaa, koska soitin ne poliisit ja en avannut ovea. Mutta ne, jotka oli kerran pelastaneet eukon niin saivat olla uhreina joka viikonloppu.
Onneksi pääsimme siltä alueelta äkkiä pois.
oli hakkajavaimon mies tullut ovemme taka ja huusi uhkailuja meille ja paukutti ovea ja yritti murtaa ja hetken kuluttua kuului jo ampumisen ääntä. Eli jos olisimme avanneet, olisimme kaikki kuolleet, minä ja 1v ja 2v lapset. Mies oli yön töissä, joten olin lasten kanssa keskenään kotona. Asuimme silloin vuokralla kun rakensimme omaa taloamme. Oli todella helpotus päästä pois tuolta alueelta. Se akkakaan ei edes jättänyt miestään vaan hakkautti itseään säännöllisesti joka viikonloppu miehelleen.
päästä osaksi naapurinsa elämää. Naapuri saa hakata ovellani jos pakenee puolisoaan, mutta ovea en avaa, soitan poliisit viemään häirikön pois.
Autoitko naista millään tavalla pois tuollaisesta elämäntilanteesta, kysyitkö kertaakaan vaikkapa mitä hänelle kuuluu ja ymmärtääkö hän, että tuosta tilanteesta pitäisi päästä pois ja että se on ihan mahdollista? Monesta hakatuilta hämärtyy oma ihmisarvonsa ja sitä voi tuollaisella keskustelulla muistuttaa mieleen. En voisi elää itseni kanssa, jos tietäisin jonkun elinpiirissäni tulevan säännöllisesti hakatuksi enkä tekisi asialle mitään.
naapurin hullu ukko tulee haulikon kanssa akkaansa hakemaan.
Naapureiden asiat eivät kuulu minulle.
Olisitko edelleen samaa mieltä, jos joku pedofiili houkuttelisi kersaasi nousemaan autoon ja naapuri näkisi tilanteen ja ajattelisi, että eipä kuulu minulle, en halua itselleni mitään ongelmia eivätkä naapureiden asiat edes kuulu minulle. Sitten kersa löytyisi seuraavalla viikolla ojasta raiskattuna ja murhattuna. Saattais vituttaa.
Katsopas kun se paha voi osua omallekin kohdalle ja varmasti sinäkin silloin toivoisit, että joku auttaisi.
naapurin hullu ukko tulee haulikon kanssa akkaansa hakemaan.
Naapureiden asiat eivät kuulu minulle.Olisitko edelleen samaa mieltä, jos joku pedofiili houkuttelisi kersaasi nousemaan autoon ja naapuri näkisi tilanteen ja ajattelisi, että eipä kuulu minulle, en halua itselleni mitään ongelmia eivätkä naapureiden asiat edes kuulu minulle. Sitten kersa löytyisi seuraavalla viikolla ojasta raiskattuna ja murhattuna. Saattais vituttaa.
Katsopas kun se paha voi osua omallekin kohdalle ja varmasti sinäkin silloin toivoisit, että joku auttaisi.
Jos naapurissa vähän väliä käytäisiin perheriitoja ja turpiin saanut osapuoli pakenisi aina meille, en tosiaan alkaisi osaksi sellaista peliä.
Jos tollaista sattuisi yhden kerran, niin tietysti päästäisin naapurin meille turvaan.
Siitä lähtien, sen turpiinvedetyn pitäisi huolehtia itse ettei se toistu. Tehdä rikosilmoitus ja jättää se hakkaaja.Miksi sen turpiinvedetyn vastuulla olisi ratkaista tilanne, eihän hän ole tehnyt mitään väärin? Aika paljon odotetaan hakatulta ja todennäköisesti sitä ennen pitkään alistetulta, että hän ryhtyisi tilanteen ratkaisijaksi, eroaisi, hankkisi uuden asunnon... Noin vaikeassa, suorastaan epäinhimillisessa tilanteessa elävä ihminen ansaitsee ja tarvitsee apua ja tukea ratkaisuihinsa. Ei syyllistystä.
Kyllä mä olen tuon ensimmäisen kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla: kerran voin auttaa, mutta aikuista ihmistä en ala hyysäämään. Lasta toki auttaisin aina, hän ei voi valita olojaan. AIkuinen voi. Se on fakta, ei mitään syyllistämistä.
Kahdesti jouduin pyytämään naapuria soittamaan poliisin paikalle. Ensimmäisellä kerralla ei ollut edes väkivaltaa, vaan hajotti puhelimen ja tietokoneen ja uhkaili. Poliisi ei ensimmäisillä kerroilla vienyt pois, mutta tilanne paheni uhkailuista tekoihin ja lopulta poliisi vei 3 kertaa samana yönä. Oli ihn hiton vaikea päästä eroon, sillä lain mukaan en voinut heittää ulos, vaikka asunto oli minun nimelläni ja vuokran yms. kulut olin maksanut itse joka sentin. Lopulta kaverini pistivät pihalle ihan turpasaunan uhalla, viranomaiset eivät korvaansa lotkauttaneet.
Nainen on pyytänyt multa rahaa, en ole antanut, kun heillä rahat menee ukolla viinaan ja peleihin.
En ole myöskään luvannut ottaa meille asumaan, jos menettävät asuntonsa.
Poliisille on kaveri itse soitellut, sieltä ei paljoa apua ole tullut. Mies ajelee päissään ja kolhii autoaan.
En todellakaan aio ottaa heitä meille tai muuten auttaa. Ihan saavat olla omillaan. Ilmoitan kyllä poliisille, jos tiedän että ukko on autolla ja kännissä.
Meillä ei asu lähimaillakaan ihmisiä joiden pitäisi juosta ukkoaan karkuun...
Rauhallisia ja fiksuja vaan asuu...Muuttakaa tommosista slummeista pois missä akat joutuu naapuriin yrittää keskellä yötä.
Minä en ainakaan avaisi ovea kun en muutenkaan avaa tuntemattomille.
ystävät tunnetaan hädän hetkellä
- tilaa edes poliisit paikalle ap tai ambulanssi- jos näet hakkaamista- muuten saat syytteen heittellejätöstä- naapurit todistajina
ps älä ole kova ap- itsellesikin voi saattua IHAN MITÄ tahansa
t. sossu
Kun asuin nuorena kunnan vuokra-asunnossa, samassa rapussa asui perhe jossa isä oli ihan juoppohullu ja vaimonhakkaaja.
Biillehän soitettiin poliisit useampaankin kertaan. Yhden kerran jopa jouluaattona kun hakkasi vaimoaan kuin vierasta sikaa.
Vaimo itse haki sen aina putkasta, vaimo kieltäytyi menemästä terveyskeskukseen hakkaamisten jälkeen, valehteli että mustelmat olivat syntyneet kaatumisista jos siltä kysyikään asioista.
Loppujenlopuksi, erosi kuitenkin tuosta miehestä.
Hankki kuitenkin heti uuden miehen joka oli ihan samanlainen kuin edellinenkin.
Juopon väkivaltaisen idiootin.
Se raivosi kuitenkin vähän vähemmän, eikä sammuillut pihalle eikä rapputasanteelle.
Ei tarvinnut kutsua poliiseja enää niin usein.