mummo leikkas lapsen hiukset
Voihan v sanon minä.
Poika on halunnut kasvattaa pidempää tukkaa ja olen sen hänelle suonut. Ei se mikään ihmeen pitä ollut, vähän korvallisten alapuolelle vaan.
Oli nyt sitten yökylässä mummolassa (mummon pyynnöstä) ja mummo oli ottanut sakset käteen ja leikannut lapselle semmoisen prinssi-rohkea-polkkatukan tosi lyhyellä otsatukalla >:(
Oli pakko itse leikata hiukset aivan lyhyiksi ettei lapsi näyttäisi tytöltä sen otsatukkansa kanssa.
Eniten varmaan vituttaa siksi, kun mummo (=äitini) teki samaa minulle ja veljelleni kun oltiin lapsia. Leikkasi aina jonkun aivan järkyttävän kampauksen jolle kaverit (ja muutkin) sitten naureskeli.
Vieläkin muistan sen tunteen kun laittoi kylmät sakset otsan yläosaan, lähelle hiusrajaa ja rapsis rapsis leikkasi niks naks tosi lyhyen, hiukkasen mutkaisen otsatukan.
Vanhemman lapsen käytti joskus ominpäin parturissa ja leikkautti hänelle 2 sentin siilin.
Liekö oli silloinkin yrittänyt ensin itse parturoida.
Kommentit (10)
mä en ymmärrä miksi joku leikkaa lapsen hiuksia ilman äidin lupaa!!! Ite vein kerran kummipoikani ilman lupaa parturiin, mutta silloinkin vain siistittiin ylipitkä pörröinen poika tukka ja äitinkin oli tyytyväinen... Jos joku leikkais mun lapsen tukkaa niin sais kuulla kunniansa :/
vähän eri asia viedä parturiin kun leikkailla ite?
4
MIKSI annat lapsen sinne, jos kerran on jo yhden lapsesi pilannut???
Hiukset kasvoivat kyllä takaisin :) Se aika vaan hiusten kasvamista odotellessa tuntui pitkältä.
Siitä on jo useampi vuosi aikaa kun käytti lapsen parturissa ja siitä oltiin kyllä keskusteltu niin että mummokin ymmärsi taas sekaantuneensa semmoiseen asiaan mikä ei hänelle kuulu.
Lapsen annan mummolaan siksi koska haluan ylläpitää sukulaissuhteita, ja auttaa myös lapsia luomaan suhteita isovanhempiinsa.
Mummo on myös kovin lapsirakas ja tykkää hoitaa lapsia.
Ymmärrän siis mummoakin, vaikka suututtaa lapsen hiusten pilaaminen.
vähän turhankin pahasti.
Vaan jospa nyt muistaisi ettei lasten hiuksia mennä leikkaamaan oman mielen mukaan.
-ap
Ihan kuin mun äiti; puuttuu asioihin, jotka ei millään tapaa hänelle kuulu. Ja samoin pöyristyttävä toi kommentoija, joka vei jonku vieraan kakaran parturoitavaksi ilman lupaa! Mitään ei vissiin liiku päässä, kun tollaista teette?!
en kestä niitä yökyläilyjä, jotka "tehdään pyynnöstäni" eli saadaan lapsi kärttämään niin kauan, että hermostun ja lupaan. Ja sitten leikkaan uuden kampauksen ja saan olla puoli vuotta rauhassa.
Minä en tuollaisille kummeille tai mummoille lastani enää yksinään antaisi. Yksinkertaisesti on menty yli rajan, eikä siitä sitten enää luottamusta takaisin saa.
kerran lapsi tuli kotiin hiukset hassusti leikattuna. Ja muutaman päivän päästä oli sitten valokuvaus.
en kestä niitä yökyläilyjä, jotka "tehdään pyynnöstäni" eli saadaan lapsi kärttämään niin kauan, että hermostun ja lupaan. Ja sitten leikkaan uuden kampauksen ja saan olla puoli vuotta rauhassa.
niin miksi soitat ja vongut lapsia kylään luoksesi?
jos kerran on jo yhden lapsesi pilannut???