Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolainan myöntämisestä kysymys,

Vierailija
11.02.2012 |

Eli onko sillä väliä, mistä pankista lainaa hakee? Heltiääkö lupa helpommalla jostain tietystä pankista?

Me haimme n.170 000:n lainaa Nordeasta, ja kielteinen päätös tuli, koska itse olen vielä hetken aikaa hoitovapaalla(kuukauden tuloni n.950€), ja miehen nettotulot n.1600 euroa kuussa. Olimme itse laskeneet pärjäävämme näilläkin tuloilla. Olisikohan esim.Sampo-pankista mahdollista saada lainaa tässäkin tilanteessa??

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä tosi pienillä tuloilla olette hakemassa isoa lainaa.

Tuota mehän ei tiedetä AP:n tuloja. Hän on nyt hoitovapaalla, mutta hänellähän voi olla vaikka 4000euron tulot itsellään.

palkka, niin osaa se pankkikin sen laskea. Mutta silti minusta iso laina, vaikka olisi nuokin tulot.

Vierailija
22/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä tosi pienillä tuloilla olette hakemassa isoa lainaa.

Tuota mehän ei tiedetä AP:n tuloja. Hän on nyt hoitovapaalla, mutta hänellähän voi olla vaikka 4000euron tulot itsellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ensiasunnon pitää olla noin kamalan kallis? Me ostimme aikoinaan vaatimattomamman ensiasunnon, ja olemme sen jälkeen jo kaksi kertaa vaihtaneet parempaan. Eikä laina ole koskaan ollu lähelläkään sitä maksimilainaa, minkä pankista olisimme saaneet.

Me ainakin pystymme oman lainamme maksamaan, vaikka toinen vanhemmista jäisi työttömäksi/sairastuisi, ja itse asiassa, vaikka molemmille kävisi niin, emme olisi kohtuuttomissa vaikeuksissa. Näitä pitää oikeasti miettiä etukäteen.

Niin, siitä olen kanssasi samaa mieltä, että järkein teko on ostaa ensiasunto. Mutta kun minun perheeni on aina asunut vuokralla, ei minulle 19-vuotiaana tullut mieleenkään OSTAA asuntoa. Vuokralla vaan. Ja aina siitä eteenpäinkin, koska pelottelin itseäni juuri noilla "kauheilla riskeillä"

No, sitten olimme tilanteessa, että 3h+k rivitalo (se 1200e/kk vuokra) alkoi käydä ahtaaksi ja olisi pitänyt alkaa katsoa isompaa. Ja kas, ne vuokrat alkoivat nousta 1500e/kk... siinä kohtaa (ja vasta siinä kohtaa) aloimme miettiä, että ehkä vuokra-asuminen ei sittenkään ole järkevää.

Ja hankimme ensiasunnon: omakotitalon Vantaalta.

Tarinan pointti on se, että kun meitä on niin hirveen erilaisissa tilanteissa. Toisilla on se perintö tai metsää, toiset ovat 15-vuotiaasti säästäneet asuntoon, toiset havahtuvat kolmannen lapsen ilmoitellessa tulostaan että ehkä se oma asunto olisi järkevin.

Ja me kyllä pystymme lainamme maksamaan. Ja itseasiassa turvallisempihan asuntolaina on -pankin kanssa voit AINA neuvotella kun taas vuokra on joka kuukaus maksettava.

Vierailija
24/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuplasti nuo, mitkä teillä. Samassa tilanteessa ollaan myös eli asuntoa etsitään. Lainalupaus on 150 000, mutta omasta mielestämme ehdoton maksimi otettavalle lainalle on 120 000.

Miksi ajaisitte perheenne noin ahtaalle ja ottaisitte maksimilainan maksimilaina-ajalla? En vaan käsitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi