Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suuttua kilahdin miehelleni (ruoka-asiaa, joululaatikot)

Vierailija
17.12.2011 |

Sanoin tekeväni joululaatikot itse...sanoin myös miehelleni että se on kasvisten keittoa jne (siis ei vaikeaa...) mies jutteli aiheesta kanssani. Pohdiskelin myös että pitäisikö ne paistaa niissä metallivuoissa siis mitä kaupassa myydään vai esim. jossain paistoastiassa...Niin kohta mies kommentoi "PALJON HELPOMMALLA PÄÄSISIT KUN OSTAISIT NE LAATIKOT VALMIINA." Siitä minä kilahdin. Tottakai minä pääsisin helpomalla, mikä itsestäänselvyys, tuon tajuamiseen ei kovin korkea äo:n tarvitse olla.

Itse halusin alunperin tehdä laatikoita sen takia, että se toisi joulun tuoksua, ei tarvitse syödä eineksiä ja kyllä tuosta tulee mieleen, että mies ei itse tekemää arvosta. Lisäksi mies alkoi sitten selittämään, että kukaan muu ei niitä syö. Muuten vaan viime vuonnakin mies halusi itse ostaa (eines)laatikot. Ja sanoin tuon miehelleni. Sanoin myös että en tee laatikoita, enkä syö eineslaatikoita. Mies saa itse ne syödä, jos haluaa.

Menipä hommasta maku.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin tekeväni joululaatikot itse...sanoin myös miehelleni että se on kasvisten keittoa jne (siis ei vaikeaa...) mies jutteli aiheesta kanssani. Pohdiskelin myös että pitäisikö ne paistaa niissä metallivuoissa siis mitä kaupassa myydään vai esim. jossain paistoastiassa...Niin kohta mies kommentoi "PALJON HELPOMMALLA PÄÄSISIT KUN OSTAISIT NE LAATIKOT VALMIINA." Siitä minä kilahdin. Tottakai minä pääsisin helpomalla, mikä itsestäänselvyys, tuon tajuamiseen ei kovin korkea äo:n tarvitse olla.

Itse halusin alunperin tehdä laatikoita sen takia, että se toisi joulun tuoksua, ei tarvitse syödä eineksiä ja kyllä tuosta tulee mieleen, että mies ei itse tekemää arvosta. Lisäksi mies alkoi sitten selittämään, että kukaan muu ei niitä syö. Muuten vaan viime vuonnakin mies halusi itse ostaa (eines)laatikot. Ja sanoin tuon miehelleni. Sanoin myös että en tee laatikoita, enkä syö eineslaatikoita. Mies saa itse ne syödä, jos haluaa.

Menipä hommasta maku.

alusta loppuun asti itse, joskus valmissoseista. ap

Vierailija
2/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuubi-aivo. En usko, että kyse arvostuksen puutteesta vaan enemmänkin siitä, että miehelle maistuu ne valmislootatkin ja toivoo sinulle vähän helpotusta. Ei ehkä ole mikään kokkikutonen itse ja tietää, ettei pysty sua auttamaan, pelkää sun liikaa rasittuvan, stressaantuvan ja muuttuvan veetumaiseksi joulupiparin pihtaajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa ihan järkevältä.

Tee ne laatikkosi, mutta älä turhaan miehellesi suutu.

Vierailija
4/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa nyt mitään. Sinä haluat tehdä laatikot itse, miehelle kelpaa kaupankin. Varmaan kertoi siksi, ettei halua sinun näkevän vaivaa turhaan.

Nyt sanot vain, että teet laatikot itseäsi varten, että ei tarvitse huolehtia. Muut syövät siinä samalla sitten :)

Vierailija
5/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on tuollaisia. Ja kuten sanoit, niin luonnollisesti on helpompaa ostaa valmiina.

Minä olisin (ja olen!) sanonut miehelle, että haluan tehdä itse, vaivasta huolimatta. Ja siitä huolimatta, että menekki on pientä. Mulle on ihan sama, olenko ainoa joka syö niitä, haluan itse syödä kotitekoista.

Minä nyt sinuna kävisin suunnitellusti laatikoiden tekemisen kimppuun, sua itseäsi se vain sitten viikon päästä harmittaa, kun kilahdit ja jätit laatikot tekemättä. Turhaan sinä teidän jouluun tuolla lisäät katkeruutta. Let it be.

Vierailija
6/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuubi-aivo. En usko, että kyse arvostuksen puutteesta vaan enemmänkin siitä, että miehelle maistuu ne valmislootatkin ja toivoo sinulle vähän helpotusta. Ei ehkä ole mikään kokkikutonen itse ja tietää, ettei pysty sua auttamaan, pelkää sun liikaa rasittuvan, stressaantuvan ja muuttuvan veetumaiseksi joulupiparin pihtaajaksi.

ja nyt tulee tuollainen kommentti...joka on tosiaankin itsestäänselvyys..tietenkin olisi helppoa ostaa valmiina. ap

Vierailija
7/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei kiinnosta tuo laatikkoprojekti. Et sinä voi häntä siihen pakottaa.

Häntä luultavasti ahdisti kun vaadit häntä ääneen pohdiskeluinesi ottamaan kantaa asiaan josta hänellä ei ole mitään mielipidettä eikä tietoa eikä välittämistäkään.

Ehkä et omasta mielestäsi vaatinut mitään ja halusit vain ajatella ääneen, mutta mies luuli että kaipaat konkreettista neuvoa tai osallistumista (aika tavallinen nais/mies -väärinymmärrys).

Minä pyytäisin anteeksi ja sanoisin että teen nyt ihan itsenäisen päätöksen jaksanko tehdä laatikot itse vai ostaa.

Vierailija
8/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on tehnyt jo 25 vuotta joka joulu laatikot itse ja sitten marttyyrinä itkee, kun kaikki ei mennyt ja kukaan ei arvosta ja auta armias jos sanoo, että osta kaupasta pääset helpommalla tai tee niitä laatikoita vain omiin tarpeisiin, ei armeijalliselle ihmisiä niin johan on show käynnissä.

Kaikesta saa aikaan riitaa ja hauskinta tässä on se, että se joulu, ihanin juhla kaikista, pilataan jollain lapsellisella kilahtelulla joistain helvetin laatikoista.

Vierailija
9/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sotket miestäsi yhtään laatikkoprojektiisi? Miehet kokee kyselyt vaatimuksena aidosti tehdä jotain asialle toisin kuin naisille se on sellaista ääneen ajattelua.

Lisäksi: mikset tekisi kaupan laatikoista? Mä olen tehnyt sitä, että ostan laatikot kaupasta, sotken kermaa joukkoon ja paistan uudelleen. Tulee mahdottoman hyviä ja pääsee helpolla.

Vierailija
10/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa naiselle joululahjaksi keittokirja niin sehän merkitsee ettei nainen osaa kokata.

Onko lasi puoliksi tyhjä vai täynnä?

Muna vai kana?

Kaikesta saa riidan aikaiseksi mutta tuossa nyt ollut mitään kilahtamisen aihetta kuin että näyttää se joulunaika perinteisesti ihmisten pinnan aika kireälle.

Itse miehenä kaupan laatikot maistuu kyllä mutta arvostan paljon enemmän itse tehtyä. Se pitäisi jotenkin saada meidän eines mikropizza lapsillekin jotenkin opetettua. Vaimoni vanhemmat eivät itse tehneet laatikoita joten ei tee sitten vaimokaan.

Vierailija
11/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen yhteinen joulu tulossa?

Laaikoiden tekemisessä mun mielestä työläintä on lanttujen kuoriminen ka pilkkominen, muuten kakki on yksinkertaista. Muista maistella laatikkoseoksia reippaasti, että saat maut kohdalleen. Käytit mitä vuokia tahansa, voitele ne kunnolla. Työn iloa ja hyvää joulua!

Vierailija
12/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei kiinnosta tuo laatikkoprojekti. Et sinä voi häntä siihen pakottaa. Häntä luultavasti ahdisti kun vaadit häntä ääneen pohdiskeluinesi ottamaan kantaa asiaan josta hänellä ei ole mitään mielipidettä eikä tietoa eikä välittämistäkään. Ehkä et omasta mielestäsi vaatinut mitään ja halusit vain ajatella ääneen, mutta mies luuli että kaipaat konkreettista neuvoa tai osallistumista (aika tavallinen nais/mies -väärinymmärrys). Minä pyytäisin anteeksi ja sanoisin että teen nyt ihan itsenäisen päätöksen jaksanko tehdä laatikot itse vai ostaa.

mies itse kommentoi mitä laatikoihin tulee... ap

Vierailija
13/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on eri mielipide laatikoista, mitä siitä sitten. Jos sinä haluat syödä itse tehtyä ja tehdä laatikot, niin tee ihmeessä.

Vierailija
14/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi vähän häpeä ja anteeksi pyytää mieheltäsi.

Ei kyseessä mikään arvostuksen puute ole, vaan miehen tapa pitää sinusta huolta. Mies ilmoitti, että sinun ei tarvitse hänen takiaan stressata ja touhottaa, vaan hänelle käy kaupan laatikot ihan hyvin.

Itse snon samaa äidilleni noin 10 kertaa ennen joulua, kun hänen on pakko leipoa ja tehdä kaikki joulu ruuat itse. Muistutan häntä, että minun takia ei tarvitse laatikoilla stressata.

Vierailija
15/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne turhimmat. Mitä älyä on täyttää itsensä peruna-porkkana-tai lanttusoseella. Voisit keskittyä valmistamaan jotain muuta. Lehdissä on vaikka mitä jouluisia reseptejä. Ymmärrän hyvin, että mihesi ihmettelee. Ap, et ole varmaan mikään kulinmaristi.

Vierailija
16/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehes söi viime vuonnakin kaupan laatikoita, niin eiks se kerro siitä, että sä teet huonoja laatikoita, kaupan on parempia miehesi mielestä.

Vierailija
17/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni myös totesi, että ostetaan kaupasta, mutta tänä vuonna en halua.

Onneksi sentään tajusi mennä lapsen kanssa pihalle tuon laatikoiden teon ajaksi.

Ja lapseni totesi sisään tullessaan:"Mikä täällä lemuaa?!!"

Se on tätä perheen äidin arkea. :)

Vierailija
18/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehes söi viime vuonnakin kaupan laatikoita, niin eiks se kerro siitä, että sä teet huonoja laatikoita, kaupan on parempia miehesi mielestä.

kertaa teen kokonaan itse. (ennen soseista) ja yleensä ollaan vaan valmiina ostettu. ap

Vierailija
19/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni myös totesi, että ostetaan kaupasta, mutta tänä vuonna en halua.

Onneksi sentään tajusi mennä lapsen kanssa pihalle tuon laatikoiden teon ajaksi.

Ja lapseni totesi sisään tullessaan:"Mikä täällä lemuaa?!!"

Se on tätä perheen äidin arkea. :)

pyytää anteeksi. ap

Vierailija
20/25 |
17.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun miehes haluaa, että sä pääset helpommalla jostain, niin mitä hittoa sä siitä suutut? Mun mies on monet monet kerrat sanonut, että ostetaan kaupasta tai tilataan jostain ihan sen takia, kun tietää mun välillä stressaavat onnistumisesta. Silti mä teen aina kaikki synttärisyötävät, jouluruuat, bilesapuskat jne. Toki välillä jotain ostetaan, kuten maksalaatikko, ikinä en ole sitä tehnyt itse enkä haluakaan, mutta ne kaikki mitä mä haluan tehdä, niin teen. Ei mies voi siihen mitenkään vaikuttaa ja mä olen oikeastaan vain tyytyväinen, kun ehdottelee ostamista, koska mun parastahan hän sillon vain ajattelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi