Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitäisi kysyä puhelimessa raskaana olevalta, haluaako hän abortin vai ajan äitiysneuvolaan?

Vierailija
11.02.2012 |

Tuli tuosta töksäyttelykyselystä mieleen, että ainakin pari oli selvästi loukkaantunut kysymyksestä ilmeisen väärinkäsityksen vuoksi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttia neuvolakäyntiin. Eikö tuota voi tehdä jutustelulla? Esim. kysymällä,

- haluatko varmistuksen verikokeella vai riittääkö tavallinen testi.

- haluatko neuvola-ajan ja onko toiveita, mitä siellä keskustellaan

- tuleeko lapsen isä mukaan ensimmäiselle kerralle

- mitä tunteita raskaus on herättänyt

On kysytty vain viimeisten kuukautisten ja positiivisen testin ajankohta. Sitten on annettu ensimmäinen aika 7.-10. viikolle. Siellä ensimmäisellä käynnillä sitten jutustellaan enemmän.

t. kolmen äiti

Vierailija
22/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä XXX:n äitiysneuvolan puhelin. MIkäli haluatte varata ajan raskauden ajan seurantaan, painakaan 1, mikäli haluatte aborttilähetteen, painakaa kaksi. Mikäli haluatte kysyä typeriä kysymyksiä terveydenhoitajalta, joka ei tiedä niihin vastausta, painakaa 3. Kiitos."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut työharjoittelussa sekä työskennellyt äitiys- ja perhesuunnitteluneuvoloissa viimeksi noin 10 v. sitten. Kaikissa näissä paikoissa siis nämä toiminnot ovat olleet yhdessä. Ilmeisesti siis joillakin paikkakunnilla äitiys- ja perhesuunnittelu- eli ehkäisyneuvola kansankielellä ovat erikseen? Keskeytysasiat on hoidettu kaikissa työpaikoissani neuvolan kautta.

Mulla oli tapana kysyä asiakkaalta, että onko hänellä tarkoitus jatkaa tätä raskautta. Kun asiakas sanoi, että on, niin sitten sanoin, että no siinä tapauksessa onnea. Toivon ettei kukaan ole tästä loukkaantunut.

Vierailija
24/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö oikeasti jotkut tajua, että jos ei tiedä mihin kääntyä abortti-asiassa, niin usein käännytään neuvolan puoleen?! Mikä raskaanaolevien ihqu-äitien etuoikeus se neuvola on, ettei siellä saisi varautua myös niihin jotka lasta eivät halua pitää.. Aika musta-valkoista ajattelua tuollainen.

Vierailija
25/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt loukkaantuisi, mutta vähän ihmettelisin sanavalintaa.

Olen itse ollut työharjoittelussa sekä työskennellyt äitiys- ja perhesuunnitteluneuvoloissa viimeksi noin 10 v. sitten. Kaikissa näissä paikoissa siis nämä toiminnot ovat olleet yhdessä. Ilmeisesti siis joillakin paikkakunnilla äitiys- ja perhesuunnittelu- eli ehkäisyneuvola kansankielellä ovat erikseen? Keskeytysasiat on hoidettu kaikissa työpaikoissani neuvolan kautta. Mulla oli tapana kysyä asiakkaalta, että onko hänellä tarkoitus jatkaa tätä raskautta. Kun asiakas sanoi, että on, niin sitten sanoin, että no siinä tapauksessa onnea. Toivon ettei kukaan ole tästä loukkaantunut.

Vierailija
26/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tuosta loukaantunut, kun pitkän yrittämisen jälkeen plussasin ja soitin ekaa kertaa neuvolaan. Onneksi täti onnitteli heti ja varasi minulle ajan ekaa käyntiä varten.

Koeta onkia asia esiin jollain muulla tavalla.

Mulla oli tapana kysyä asiakkaalta, että onko hänellä tarkoitus jatkaa tätä raskautta. Kun asiakas sanoi, että on, niin sitten sanoin, että no siinä tapauksessa onnea. Toivon ettei kukaan ole tästä loukkaantunut.

Vierailija
27/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin heti tutulle terkalle, että olen yllättäen raskaana kun ehkäisy petti. Luonnollisesti hän kysyi, että aionko pitää sen. Vastasin, että aion. Varattiin aika ja lopuksi hän vielä totesi, että "vielähän sinulla on aikaa miettiä" (menossa oli 5+ viikko). Sitä pidin vähän tökerönä kysymyksenä, etenkin kun tiesi taustamme eli esikoinen syntyi kuolleena. Ilmeisesti hän ajatteli, että kaksi elävää lasta riittää. Toteamukseen vastasin, että olen jo miettinyt eikä päätökseni muutu.

Tyttö täytti viikko siitten 12v.

Vierailija
28/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä edes tiedä mihin kaupungissani pitää soittaa kun haluaa abortin, mutta kyllä tuo asia pitää hoitaa hienovaraisemmin. Eikö moni soittaja sano soitettaessa että mitä haluaa. Hei, olen raskaana ja haluan neuvolakäynnin. Hei, olen raskaana, haluan abortin/keskeytyksen. Vai onko nykyään niin ujoja soittajia, etteivät saa sanaa suustaan mitä oikeasti haluavat ja asia pitää heistä lypsää ulos..

Ettekö oikeasti jotkut tajua, että jos ei tiedä mihin kääntyä abortti-asiassa, niin usein käännytään neuvolan puoleen?! Mikä raskaanaolevien ihqu-äitien etuoikeus se neuvola on, ettei siellä saisi varautua myös niihin jotka lasta eivät halua pitää.. Aika musta-valkoista ajattelua tuollainen.

Vierailija
29/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on minulta kysytty ja mielestäni se paras. Tuohon, että onko lapsi toivottu, voi vastata ei myös siinä tilanteessa, että raskaus oli todellinen yllätys, mutta aikoo silti pitää lapsen.

Vierailija
30/30 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pystytte soittamaan neuvolaan jos edellinen raskaus on päätynyt aborttiin? Etenkään jos siitä ei ole pitkä aika ja tehty perusteella "en halua vauvaa nyt"