Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitäisi kysyä puhelimessa raskaana olevalta, haluaako hän abortin vai ajan äitiysneuvolaan?

Vierailija
11.02.2012 |

Tuli tuosta töksäyttelykyselystä mieleen, että ainakin pari oli selvästi loukkaantunut kysymyksestä ilmeisen väärinkäsityksen vuoksi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttiin vain että onko lapsi toivottu. Ja se oli minusta ihan sopiva tapa kysyä.

Vierailija
2/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt asian näiltä prinsessoilta miten tahansa, niille tulee paha mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa on joka kerta soittaessani ensimmäistä kertaa plussaamisen jälkeen ä-neuvolaan, kysytty että onko toivottu lapsi.

Ihan ymmärrettävä kysymys ja en ole kyllä ajatellut, että tosta pitäisi tai edes voisi mitenkään loukkaantua.

Tuntuisihan sekin varmasti pahalta, jos soittaisi nimenomaan sillä ajatuksella että tahtoo keskeytykseen, ja terveydenhoitaja alkaisi siellä iloisena onnittelemaan...

Vierailija
4/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli soitetaanko sinne vaan ja ollaan puhelimessa ihan hiljaa? En taas tajua, huh. Varatessani ekaa neuvola-aikaa soitin ja esittelin itseni, sanoin tehneeni positiivisen raskaustestin ja haluavani ajan neuvolaan. Ja homma eteni siitä sitten. Eikö noin tee kaikki? Olisko mun pitänyt vaan olla hiljaa ja odottaa että terkka puhuu?

Vierailija
5/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitä pitää kysyä. Kai nyt soittaja itse tietää, kumpi asia on kyseessä? Meillä n tosisoitetaan suoraan ä-neuvolan terkalle, jolta varataan aika.

Vierailija
6/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli soitetaanko sinne vaan ja ollaan puhelimessa ihan hiljaa? En taas tajua, huh. Varatessani ekaa neuvola-aikaa soitin ja esittelin itseni, sanoin tehneeni positiivisen raskaustestin ja haluavani ajan neuvolaan. Ja homma eteni siitä sitten. Eikö noin tee kaikki? Olisko mun pitänyt vaan olla hiljaa ja odottaa että terkka puhuu?

En ymmärrä, miksi soittaja ei voi itse asiaansa sanoa vaan terkka joutuu miettimään sanojaan, miten edetä.

Vierailija
7/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttikäynnille?

Vierailija
8/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luulla että aborttiin saa lähetteen vasta kun on käynyt terkkarin juttusilla ja varaa ajan. Sitten kun menee vastaanotolle, selviää että lähete olisi voitu tehdä jo puhelimessa. Ja nuo ajat on pois varsinaiselta neuvolatyöltä, eli raskaana olevilta äideiltä ja lapsilta.

Vierailija
9/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen vain varannut ajan äitiysneuvolaan. Parilla kerralla on taidettu onnitella, kerran vain annettiin aika.

t. kolmen äiti

Vierailija
10/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli omalta terveysasemalta. Neuvolaan mennään kun raskaus on toivottu. Tai mistä minä tiedän, jos joku soittaa äitiysneuvolaankin. Mutta sieltä siis ohjataan suoraan terveysaseman lääkärille koska neuvolassa ei ole lääkäri kuin parina päivänä viikossa.

Vierailija
11/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin,aborttiin olisit ilmeisesti menossa?"

Ilmeisesti se riitti syyksi että olin vasta 19v kun neuvolaan otin yhteyttä,eikä siis ollut aikomustakaan aborttia tehdä..

Vierailija
12/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten voit asiakasta palvella.

Vierailija
13/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs asiakas soittaa neuvolaan, on asiakkaan tehtävänä ilmoittaa, minkälaista palvelua haluaa. Ja lähtökohta kai edelleen on, että neuvolassa hoidetaan raskauksia eikä abortteja.

Olen kolmesti soittanut neuvolaan ja ilmoittanut, että olen raskaana ja tarvitsen ajan. Yhdellä kerralla kysyttiin, miten testasin ja alettiin laskea viikkoja, toisella kertaa onniteltiin ja kolmannella kerralla ilmoitettiin, että ajat menevät kuukauden päähän. Kertaakaan ei ole ollut kenelläkään tarvetta kysellä, onko lapseni toivottu. Tottakai jos olisin aboritta hakemassa, sanoisin, että olen raskaana ja tahdon abortin. Mikä ihme siinä on, että kuvitellaan sen asiakkaan pihtaavan tietoa?

Vierailija
14/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttikäynnille?

Tässä se tulee vielä, lihavoin tärkeimmän kohdan ettei jää epäselväksi:

"Eli soitetaanko sinne vaan ja ollaan puhelimessa ihan hiljaa? En taas tajua, huh. Varatessani ekaa neuvola-aikaa soitin ja esittelin itseni, sanoin tehneeni positiivisen raskaustestin ja HALUAVANI AJAN NEUVOLAAN. Ja homma eteni siitä sitten. Eikö noin tee kaikki? Olisko mun pitänyt vaan olla hiljaa ja odottaa että terkka puhuu?"

Tuo neuvolaan ajan varaaminen mielestäni jo kertoo että haluaako sinne neuvolaan. En edes tiedä, mihin täällä pitäisi soittaa jos haluaisi keskeytyksen, joten en soittanut tietystikään sinne.

Ilmeisesti eri paikkakunnilla nämä hoidetaan sitten vähän eri tavalla, eli se saattanee aiheuttaa noita sekaannuksia. Ainakin tämän keskustelun vastaukset viittaisivat siihen että joissain neuvolan ja aborttipaikan ajanvaraukset löytyvät sitten samasta numerosta. Minä löysin selkeästi oman alueeni äitiysneuvolan numeron ja soitin siis sinne.

Sitä en ymmärrä kuinka herkkähipiäinen täytyy olla että varmistuksesta loukkaantuu.

Vierailija
15/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten voit asiakasta palvella.

Olisi aika hassu kysymys. Kyllä se kysymysmuoto onko lapsi toivottu on hyvä, monesti ne jotka sen abortin haluavat jännittävät puhelua niin paljon etteivät tiedä miten asian esittäisi. Itse menin suoraan terveyskeskukseen asian tiimoilta, mutta jos olisin soittanut äitiysneuvolaan olisin tuollaisen kysymyksen halunnut kuulla.

Vierailija
16/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä kuinka herkkähipiäinen täytyy olla että varmistuksesta loukkaantuu.

Eiköhän se asiakas osaa ihan itse sanoa että päivää, haluaisin ajan aborttiin.

Vierailija
17/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sinne ja sanoin tehneeni positiivisen testin ja nyt pitäisi kai johonkin lääkäriin päästä. Terkka sitten korjasi että terkkariin mennään ensin ja alkoi kysellä kaikenlaista, ei mistään aborteista tosin.

Vierailija
18/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kai jos yhtään epäselvältä tuntuu nii voi kysellä vaik et miltäs nyt tuntuu?

Vierailija
19/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttia neuvolakäyntiin. Eikö tuota voi tehdä jutustelulla? Esim. kysymällä,

- haluatko varmistuksen verikokeella vai riittääkö tavallinen testi.

- haluatko neuvola-ajan ja onko toiveita, mitä siellä keskustellaan

- tuleeko lapsen isä mukaan ensimmäiselle kerralle

- mitä tunteita raskaus on herättänyt

MInusta kyllä lähtökohta on se, että jos joku julistaa olevansa raskaana, sitä pitäisi onnitella. Näinhän se nyt normaalisti menee. Sen, joka sitä aborttia haluaa, pitäisi ilmaista itseään siten, että tarkoitus tulee selväksi. Kuitenkin niitä abortin hakijoita on pieni vähemmistö.

Vierailija
20/30 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai äitiysneuvolaan soiteta, jos abortin haluaa. Itse ainakin ottaisin varmaan yhteyttä lääkäriin terveyskeskukseen tms.