Helsingin kaupunginosien nimet?
Muutin tänne vasta, ja kaikki käyttää aina lempinimiä, joista en päättelemälläkään ymmärrä kuin puolet! Auttakaa:D Ei tule nyt mieleen muita kuin Skatta (Katajanokkako?). Heitelkää kaikkia!
Kommentit (101)
roiharia en ole ole kyllä koskaan kuullut!
Satahamina Santis? Entäs Laajasalo? Herttoniemi taitaa olla Hertsikka. Kulosaari, onko Kulis?
sketsi, jossa Pirkka-Pekka Petelius ja Taneli Mäkelä esittävät jotain vanhoja stadilaisia ja "bamlaavat" kuin jossain Suomisen perhe-leffassa.
Satahamina Santis? Entäs Laajasalo? Herttoniemi taitaa olla Hertsikka. Kulosaari, onko Kulis?
on Laajis, joku täällä sanoi et olis Laajuski mut kuulostaa vaikeelle ja oudolle. Ja kuten ylempänä oli niin Kulosaari on Kulis tai Brändö. Hertsikasta oon kuullut Hertsikkaa ja yli-trendikästä Herzigaa, siis sori, Herttoniemestä!
Onko Käpylällä lempinimeä? Itse kutsun Kottbyks mutta olis kiva jos olis muutakin.
Vartioharju=Vartsika, jota myös koko Vartiokylästä käytetään.
Marjaniemi = Maris
Kontula=Kondens
Puotila taitaa olla vaan Puotila
Yks Roihikassa kasvanut sanoo, että se perusmuoto on kyllä Roihikka kahdella koolla, harvoin vaan tulee perusmuodossa sanottua.
Katuja voisi Myös listata: flemari, Hesari, meksu, mansku, Aleksi, espat, freda..
[quote author="Vierailija" time="10.02.2012 klo 12:45"]
Herttoniemi= hertsikka
Sörnäinen= sörkkä
Vuosaari= vuokkis
[/quote]
Mikä vitun vuokkis? Muuta ei. E hyggikseen takas eli Hyvinkäälle.
Munkka on kylläkin vain Munkkiniemi! Ei Munkkivuori.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:53"]
Vartioharju=Vartsika, jota myös koko Vartiokylästä käytetään. Marjaniemi = Maris Kontula=Kondens Puotila taitaa olla vaan Puotila
[/quote]
:D :D :D En oo koskaan kuullukaan. Jotkut 75-80 -luvulla syntyneet puhuvat toisinaan Kondekasta, mutta muutoin Kontula on ihan Kontula.
Tapuli, Jakis, Mosa, Puksu, Ogeli, Pitsku, Munkka, Laru, Hietsu, Hakis, Sörkkä, Sörkka (vankila), Valkka, Kondeka, Myllis, Itis, Mellari, Tiksi, Myrtsi, Martsari, Koivis jne
Nii ja kai tiät minne mennä kun joku ehdottaa treffejä steissille?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2012 klo 13:19"]
enkä ole noita kaikkia tässä ketjussa listattuja nimityksiä edes koskaan kuullut enkä itse käytä kaikkia. Olen esim. asunut Vallilassa, mutta en koskaan sanonut sitä muuksi kuin Vallilaksi. Varsinkin nuo ruotsista peräisin olevat nimitykset kuulostavat enemmän jonkun viiskymppisen ikänsä Helsingissä asuneen henkilön ilmaisuilta, kuin jonkun nuoren junantuoman.:)
Älä siis ap ota paineita, että sinun pitäisi osata käyttää noita nimityksiä, saatat lähinnä kuulostaa hassulta, jos yrität muotoilla puheeseesi jotain Gräsaa.:)
Tietysti tulee mieleen muita tietämisen arvoisia paikkoja:
-Brahen kenttä (jossa nyt voi luistella) = Brahis
-Piritori (joskus jopa Ikuisen vapun aukio)= Vaasanaukio
Asut Valkassa ja se on Brakun kenttä! Ugh
Kesäiset paikat:
-Koffari=Koffin puisto
-Ruttis/Ruttopuisto=Vanha kirkkopuistikko
-Kaivari=Kaivopuisto
-Suokki=Suomenlinna
[/quote]
on Laajis, joku täällä sanoi et olis Laajuski mut kuulostaa vaikeelle ja oudolle. Ja kuten ylempänä oli niin Kulosaari on Kulis tai Brändö. Hertsikasta oon kuullut Hertsikkaa ja yli-trendikästä Herzigaa, siis sori, Herttoniemestä!
Laajasalo on kylläkin Laajika. Vanhempi polvi ja muualta muuttaneet puhuu Laajiksesta, mutta nuorempi ikäluokka (20-35v) käyttää tota Laajikaa. Mitään "Laajuskia" en oo koskaan kuullu, ja oon kyseisellä saarella kasvanut ja suurimman osan elämästäni asunut...
Santahamina= Santika (ei-paikallisille Santis)
Tammisalo= Tammari
Marjaniemi= Maris
Roihuvuori= Roihika
Siilitie= Siilari
Kulosaari= Kulis
Vuosaari= Vuokki
Herttoniemi= Hertsika (ainakin joskus 10v sit puhuttiin myös Herdestä)
Kulosaari= Kulis
Kannelmäki= Kantsu
Malminkartano= Maltsu
jne
jakomäki= jakis
tapulikaupunki= tapuli
ja kuten aiemmin jo sanottu, ruskeasuo on rusa ja lauttasaari laru.
puotinharju=puottari
lisäksi
Martinlaakso (Vantaalla)=martsu, martsari
täällä mainittiin nämä:
Oulunkylä = Ogeli
ja Alppila = Hydda (tulee Alppilan ruotsinkielisestä nimestä Alphyddan)?
Tuli niin paljon nimiä että meni ohi, mainittiinko nuo vai ei. :)
ja bonuksena Espoosta:
Otaniemi - Niemi, Otski