Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat ei taida haluta hoitaa lapsiamme?Mistä sen tietää?

Vierailija
09.02.2012 |

Itkin viime syksyn alussa anopille, kun hän kävi pistäytymässä luonamme, että olen niin väsynyt ja ahdistunut. Allergiavauva huusi yöt ja uhmaikäinen oli hankala.

Tuolloin anoppi ei ollut kovinkaan "lämpimän" oloinen minua kohtaan, en ymmärrä miksi. Olin ihan loppu oikeastikin.

Kerran hän sitten ehdotti että voi hetken olla lasten kanssa, kun appiukkokin on mukana. Oli pari tuntia, oltiin miehen kanssa syömässä muutaman kilsan päässä. Soitettiin että miten siellä menee, ja anoppi sanoi hyvin nihkeästi että he voisivat jo lähteä kotiin päin.

Tästä on jo useampi kuukausi, eikä ole ehdottanut hoitamista tai muutakaan, vaikka olen ollut tosi mukava heitä kohtaan ja ilmaissut kiitollisuuteni.

Eikö tästä nyt voi päätellä että ne ei HALUA auttaa meitä? Vai mitä ihmettä tästä voisi päätellä? Ovat terveitä ja juuri päässeet eläkkeelle. Olen jotenkin surullinen, kun ei tuon enempää kiinnosta, vaikka pahat univaikeudet on heillä tiedossa =(

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja homma menee niin, että isovanhemmat hoitavat meidän pienimmäistä ja me hoidamme lapsenlastamme. Vasta oli puolentoista vuoden ikäinen pari vuorokautta hoidossa kun vanhemmat risteilyllä ja keväällä minä olen lähdössä mieheni kanssa kaupunkilomalle, jolloin äitini tulee lastamme hoitamaan.

Taidamme olla harvinaisen onnekkaita. Ja niille, jotka arvostelevat sitä, että vanhemmat haluavat huvitella/juhlia: se on mielestäni vaan terveellistä ja oikein eikä keneltäkään pois.

Joskus olen ottanut lapsenlapsemme hoitoon, jotta äitinsä saa siivottua. Jos huomaan, ettei hän sitten siivonnutkaan vaan luki esim. Aikakauslehtiä, niin mitä sitten. En minä siitä suutu, se hänelle suotakoon. Sainhan minä hienon hetken pienen kanssa.

Vierailija
22/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vähän aikaa, oli myös lapsemme synttärit. Olin häärännyt koko päivän keittiössä, tehnyt kakut, salaatit, piirakat.

Juotiin kakkukahvit ja mentiin miehen kanssa parin kilomterin päässä olevaan lounasravintolaan syömään 8,50e lounaan.

Tilanne oli sellainen että sen hääräämisen jälkeen en olisi saanut heti unta makuuhuoneessa, jonne kuuluisi lasten äänet. Kyse oli lyhyestä ajasta ja päätettiin tehdä edes jotain kivaa kun ei olla vuosiin oltu missään.

se että tuossa tilanteessa en nukkunut ei kerro sitä etten olisi oikeasti väsynyt. Mutta siinä tilanteessa kun on käynyt synttärivieraita, on väsännyt hienon juhlapöydän ja on just ollut juhlat, niin en olisi osannut nukkua. -alkuperäinen-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä oikein ymmärrä, että jos olet loppu, niin miksi menet miehen kanssa syömään etkä lepää. Ei kävisi minulla mielessäkään mennä siskolle avuksi, jos hän ensin välittää väsymystään ja sitten minun mennessäni avuksi lähteekin ovesta ulos syömään tai elokuviin sen sijaan että nukkuisi.

Eli voisikohan syynä olla se, että ei ole kiva tarjota apua uupuneelle, jos tämä ei oikeasti olekaan loppuunväsynyt vaan odottaakin tilaisuutta hauskapitoon. Sitä kokee itsensä tyhmäksi mennessään apuun, ja toinen lähteekin lepäämisen sijaan ulos.

Tiedätkö, että uupunut voi ollamonestakin syystä? On aika vaikeaa nukkua se kaksi tuntia, kun anoppi ja appi häärää samassa asunnossa... Mutta illallinen miehen kanssa on juuri sellaista piristystä, jolla jaksaa taas eteenpäin.

Vierailija
24/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minusta tulee isoäiti hoidan varmasti lastenlapsiani, mutta kyllä minua täytyy pyytää hoitamaan en minä tuppaudu aikuisten lasteni elämään.

Niin minäkin olen aikoinani tehnyt, välillä sunnuntai-iltana suurin piirtein arvottiin kuka äiti, isä, jompi kumpi isoisä tai isoäiti ehtisi ja kuinka monta tuntia hoitaa kipeää lasta maanantaina, kerran toinen lapsista 5v nukkuin aamupäivän pahvilaatikossa minun työpaikallani, josta toinen isoäiti haki hänet puolilta päivin ja vei toiselle isoisälle.

Kummatkaan isovanhemmista eivät koskaan tarjoutuneet hoitajiksi, mutta aina jos vain mahdollista osallistuivat ja yrittivät keksiä mistä hoitajan saisi jos eivät itse ehtineet tai ihan välillä sanoivat rehellisesti että nyt ei jaksa.

Vierailija
25/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä oikein ymmärrä, että jos olet loppu, niin miksi menet miehen kanssa syömään etkä lepää. Ei kävisi minulla mielessäkään mennä siskolle avuksi, jos hän ensin välittää väsymystään ja sitten minun mennessäni avuksi lähteekin ovesta ulos syömään tai elokuviin sen sijaan että nukkuisi. Eli voisikohan syynä olla se, että ei ole kiva tarjota apua uupuneelle, jos tämä ei oikeasti olekaan loppuunväsynyt vaan odottaakin tilaisuutta hauskapitoon. Sitä kokee itsensä tyhmäksi mennessään apuun, ja toinen lähteekin lepäämisen sijaan ulos.

Tiedätkö, että uupunut voi ollamonestakin syystä? On aika vaikeaa nukkua se kaksi tuntia, kun anoppi ja appi häärää samassa asunnossa... Mutta illallinen miehen kanssa on juuri sellaista piristystä, jolla jaksaa taas eteenpäin.

Mutta jos haluaa miehen kanssa ulos syömään, ei pidä valittaa väsymystään vaan palkata hoitaja. Isovanhemmat eivät halua kokea olevansa hyväksikäytettyjä lasten äidin valittaessa, että ei jaksa ja sitten jaksaakin lähteä syömään ulos.

Vierailija
26/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vähän aikaa, oli myös lapsemme synttärit. Olin häärännyt koko päivän keittiössä, tehnyt kakut, salaatit, piirakat. Juotiin kakkukahvit ja mentiin miehen kanssa parin kilomterin päässä olevaan lounasravintolaan syömään 8,50e lounaan. Tilanne oli sellainen että sen hääräämisen jälkeen en olisi saanut heti unta makuuhuoneessa, jonne kuuluisi lasten äänet. Kyse oli lyhyestä ajasta ja päätettiin tehdä edes jotain kivaa kun ei olla vuosiin oltu missään. se että tuossa tilanteessa en nukkunut ei kerro sitä etten olisi oikeasti väsynyt. Mutta siinä tilanteessa kun on käynyt synttärivieraita, on väsännyt hienon juhlapöydän ja on just ollut juhlat, niin en olisi osannut nukkua. -alkuperäinen-

lähdet syömään.

Miten lihava muuten olet, jos aina korvaat nukkumisen syömisellä?

Vierailija
27/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä oikein ymmärrä, että jos olet loppu, niin miksi menet miehen kanssa syömään etkä lepää. Ei kävisi minulla mielessäkään mennä siskolle avuksi, jos hän ensin välittää väsymystään ja sitten minun mennessäni avuksi lähteekin ovesta ulos syömään tai elokuviin sen sijaan että nukkuisi. Eli voisikohan syynä olla se, että ei ole kiva tarjota apua uupuneelle, jos tämä ei oikeasti olekaan loppuunväsynyt vaan odottaakin tilaisuutta hauskapitoon. Sitä kokee itsensä tyhmäksi mennessään apuun, ja toinen lähteekin lepäämisen sijaan ulos.

Mutta jos haluaa miehen kanssa ulos syömään, ei pidä valittaa väsymystään vaan palkata hoitaja. Isovanhemmat eivät halua kokea olevansa hyväksikäytettyjä lasten äidin valittaessa, että ei jaksa ja sitten jaksaakin lähteä syömään ulos.

Että välillä ei vaan jaksa sitä lastaan. Ei jaksa olla vanhempi ja saatavilla 24/7. Välillä on kiva, kun joku muu on tehnyt ruuan ja tarjoilee sen sinulle. Se voi piristää enemmän kuin parin tunnin päikkärit.

Vierailija
28/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt tätä, että jos ei edes itse jaksa lapsiaan, niin olettaa muiden niitä uhmaavia ja huutavia rääkyjiä innolla hoitavan.

Jos sinä etsit jatkuvasti mahdollisuutta olla erossa lapsistasi niin eikö ole loogista, että myös isovanhemmat käyttäytyvät samoin? Heillä on vihdoinkin sitä omaa aikaa yhdessäoloon, aikaa harrastaa ja nauttia elämästä. Heillä on ystäviä, tekemistä, ihania pitkiä yöunia. Siis kaikkea sitä, mitä sinäkin haluat ja kaikesta päätellen haluat heiltä ottaa pois.

Miksi isovanhempien pitäisi hoitaa sinun lapsesi? Tätä asiaa en ole ikinä ymmärtänyt.

Vierailija
29/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kyllä millään muullakaan!

Aikamme katseltiin isovanhempien vammailua ties mistäkin asiasta ja päädyttiin siihen lopputulokseen, että parempi jatkaa elämää kukin omalla tahollaan.

Enää ei tarvitse nähdä vaivaa.

Ei tulla paheksumaan mitään.

Ei juoruilla tai levitellä ilkeitä juttuja.

Eikä oikeastaan tarvitse muuta kuin pysyä poissa.

Tilanne on nyt win-win puolin ja toisin, vaikka ne katkerat ja jatkuvasti tyytymättömät isovanhemmat eivät sitäkään tunnu tajuavan.

Nauttisivat vapaa-ajastansa, jonka voivat viettää kaiken kivan merkeissä meidän rajoittamatta :)

Vierailija
30/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että välillä ei vaan jaksa sitä lastaan. Ei jaksa olla vanhempi ja saatavilla 24/7. Välillä on kiva, kun joku muu on tehnyt ruuan ja tarjoilee sen sinulle. Se voi piristää enemmän kuin parin tunnin päikkärit.

jolloin isovanhemmat voivat rehellisesti sanoa, että ihan totta, melkoinen hirviö tuo teidän tenava. Ei pidä valehdella isovanhemmille, että on väsynyt vain siksi, että haluaa ilmaisen lastenhoitajan.

Vierailija
31/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 300 päivää. Jos isovanhempi hoitaa lasta edes yhtenä päivänä, se ei tee kovin isoa vaivaa.

Vierailija
32/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää niiltä isovanhemmilta hoidatteko meidän lapsia?

Toisaalta en kyllä ymmärrä miten ihminen voi väsyä kakun ja salaatin teosta.

Jos on väsynyt voi sanoa sille lapsen isälle että hoida näitä minä nukun nyt.

Vierailija
33/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 300 päivää. Jos isovanhempi hoitaa lasta edes yhtenä päivänä, se ei tee kovin isoa vaivaa.

jos ei käy siivoamassa vanhempiensa tai isovanhempiensa kotia muutamaa kertaa vuodessa, ei siitä ole kovin isoa vaivaa. Jostain syystä lapsiperheiden äidit ovat niin itsekkäitä, että näkevät vain oman "väsymyksensä".

Vierailija
34/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet valittanut väsymystä ja itkenyt ahdistusta. Kun anoppi ja appi ovat tulleet avuksi, et olekaan yrittänyt päästä väsymyksestä eroon vaan olet lähtenyt miehen kanssa ulos syömään.

Appi ja anoppi kokevat, että valehtelit heille! He ovat luultavasti loukkaantuneita siitä, että väsymyksesi oli tekosyy, jolla heidät huijattiin lastenhoitajiksi eikä kukaan halua kokea olevansa niin tyhmä, että antaa valehdella itselleen.

Uskon, että he haluavat auttaa tositilanteessa, mutta nyt heitä loukkaa tapasi valehdella. He eivät enää voi luottaa sanaasi.

Vierailija
35/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Kamalaa hyväksikäyttöä hoitaa joskus harvoin lapsenlasta.

Vierailija
36/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet valittanut väsymystä ja itkenyt ahdistusta. Kun anoppi ja appi ovat tulleet avuksi, et olekaan yrittänyt päästä väsymyksestä eroon vaan olet lähtenyt miehen kanssa ulos syömään.

Appi ja anoppi kokevat, että valehtelit heille! He ovat luultavasti loukkaantuneita siitä, että väsymyksesi oli tekosyy, jolla heidät huijattiin lastenhoitajiksi eikä kukaan halua kokea olevansa niin tyhmä, että antaa valehdella itselleen.

Uskon, että he haluavat auttaa tositilanteessa, mutta nyt heitä loukkaa tapasi valehdella. He eivät enää voi luottaa sanaasi.

En ihmettele, että vauvoja ravistellaan vammaisiksi.

Kun on uupunut perhe-elämään ja haluaa poistua kotoaan pariksi tunniksi on sekin väärin, on huijannut isovnanhempia ja ties mitä.

Kun on ylikierroksilla ja ei ole nukkunut yli vuoteen kokonaista yötä, kun on koko päivän kestinnyt vieraita ei uni edes tulisi ihan hetkessä vieraiden ollessa paikalla. Kun haluaa lähteä hetkeksi pois kotoa, on sekin väärin ja hyväksikäyttöä.

On täällä kyllä sairasta, sekopäistä porukkaa. Hyi HELVETTI.

Vierailija
37/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui. Kamalaa hyväksikäyttöä hoitaa joskus harvoin lapsenlasta.

ja varmasti ap:n appivanhemmatkin ymmärtävät tästä eteenpäin, että kyse on vain saituudesta: vapaata lapsista halutaan, mutta ei suostuta siitä maksamaan joten vaaditaan ilmaista hoitoapua.

Vierailija
38/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet valittanut väsymystä ja itkenyt ahdistusta. Kun anoppi ja appi ovat tulleet avuksi, et olekaan yrittänyt päästä väsymyksestä eroon vaan olet lähtenyt miehen kanssa ulos syömään. Appi ja anoppi kokevat, että valehtelit heille! He ovat luultavasti loukkaantuneita siitä, että väsymyksesi oli tekosyy, jolla heidät huijattiin lastenhoitajiksi eikä kukaan halua kokea olevansa niin tyhmä, että antaa valehdella itselleen. Uskon, että he haluavat auttaa tositilanteessa, mutta nyt heitä loukkaa tapasi valehdella. He eivät enää voi luottaa sanaasi.

En ihmettele, että vauvoja ravistellaan vammaisiksi. Kun on uupunut perhe-elämään ja haluaa poistua kotoaan pariksi tunniksi on sekin väärin, on huijannut isovnanhempia ja ties mitä. Kun on ylikierroksilla ja ei ole nukkunut yli vuoteen kokonaista yötä, kun on koko päivän kestinnyt vieraita ei uni edes tulisi ihan hetkessä vieraiden ollessa paikalla. Kun haluaa lähteä hetkeksi pois kotoa, on sekin väärin ja hyväksikäyttöä. On täällä kyllä sairasta, sekopäistä porukkaa. Hyi HELVETTI.

Kyllä se on niiden lasten vanhempien ihan oma asia katkaista napanuorta omiin vanhempiin ja hyväksyä se, että isä voi osallistua perhe-elämään. Äidille tekee ihan hyvää kerran kuussa lähteä viikonlopuksi pois kotoa nukkumaan sitä kamalaa väsymystä pois: se kun ei syömällä katoa minnekään!

Minusta on alhaista olettaa, että ikääntyvät vanhemmat ovat vastuussa siitä, mitä lastensa perheissä tapahtuu. Tai sitten nuoret hyväksyvät sen, että isovanhemmat saavat ehdottoman määräysvallan ja oikeudet eikä pelkkiä velvollisuuksia ja vastuuta. Anopille lupa määräillä nukkumiset ja lupa komentaa lapset ja miniällä suu kiinni.

Kun on uupunut perhe-elämään, eivät syyllisiä ole omat vanhemmat vaan ihan itse sitä perhettään elää.

Vierailija
39/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan isovanhempien hyväksikäytöstä jos menee syömään ja siitä kuinka isovanhemmilla ei ole velvollisuuksia. Onko teillä ihmiset todella näin helvetin huonot suhteet omiin vanhempiinne? Oletteko te itse yhtä kylmiä omia lapsianne kohtaan? Mä en voi mitenkään käsittää kuinka joku voi kokea olleensa hyväksikäytetty jos hoitaa omaa lapsenlasta ja antaa omalle lapselleen mahdollisuuden tehdä jotain mukavaa ilman lastaan välillä? Aivan todell akäsittämätöntä. Nyt mä ymmärrän miksi suomalaisilla on niin korkea masennus ja itsemurhaluvut: isovanhemmatkin vaan nauttii kun ei tarvitse auttaa. Ei kristus mitä meininkiä. Mä ymmärrän nyt miksi suomenruotsalaiset elävät pidempää yhteisöllisyytensä ansiosta, onhan tämä meno täällä niin surkeaa että itkettää.

Vierailija
40/59 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on paskat välit vanhempiini ja se ei johdu minusta, vaan väkivaltaisesta tunnekylmästä isästäni joka ei lapsenakaan auttanut tai tukenut missään, vaan ivasi ja pilkkasi.

Ei nyt sitten isovanhempana oe yhtään sen parempi vaan sama vittuilu ja haukkuminen jatkuu ja kohdistuu myös viattomiin lapsenlapsiin. Missään ei vvanhempani ole auttaneet minua ikinä, mitään eväitä en maailmalle saanut muutakuinckasan traumoja ja onnettomam lapsuuden.

Tää se on suomalainen sielunelämä. Vittuilua, vahingoniloax tynnekylmyyttä ja piittaamattomuutta lapsista ja lapsenlapsista.

Ja kaltaisiani on muuten paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän