Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

25 astetta pakkasta ja päiväkodissa viedään alle kaksivuotiaat pihalle????

Vierailija
09.02.2012 |

lapseni aloitti tällä viikolla päivähoidon päiväkodissa ja siellä ulkoillaan säällä kuin säällä..... Mä en ymmärrä miten viedään pikkutaaperot yli 20 asteen pakkasella ulos. Miksi? Kyllä vanhemmat lapset pärjäävät kun liikkuvat mutta parivuotiaat eivät mielestäni hyödy siitä siinä määrin että niitä pitäs siellä ulkona palelluttaa. Eihän ne osaa edes sanoa että on kylmä?? Lapsellamme onkin posket aivan ahavoituneet tämän viikon jälkeen. Aion vaatia että meidän muksua ei viedä niin kylmällä ulos!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattitaidon puutetta jos ei osaa lapsille järjestää loogista ohjelmarytmitystä jos joutuu sisällä olemaan.

Vierailija
22/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattitaidon puutetta jos ei osaa lapsille järjestää loogista ohjelmarytmitystä jos joutuu sisällä olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikealla pukeutumisella siellä pärjää hyvin. Eikä siihen tarvita monia villapaitoja, ihan yksi riittää. Toppatakki ja villasukat nyt ovat normaalistikin talvella käytössä.

Ihmekkös, jos tulee kylmä mikäli noita vaatteita ei talvisin osaa pukea päälle.

Haluaisitteko itse virua puoltakaan tuntia tuolla ulkona -25 asteen pakkasessa? Minä olen aina ihan jäässä, vaikka todellakin pukeudun kunnolla moneen villapaitaan, toppatakkiin, villasukkiin jne.

Sanoin juuri, etten pärjää edes parilla villapaidalla. En tosiaankaan lähtisi nyt ulos (-20 astetta) pelkässä toppatakissa, villapaidassa ja vaikka t-paidassa. Jäätyisin pystyyn. Osaan pukea ja selvästi vielä enemmän kuin sinä, silti palelen. Mikäs siinä on niin vaikea ymmärtää?

Kohta lähden kauppaan, ja tässä varustautumiseni (matkaa n. 400m):

- Pitkähihainen trikoopaita

- Villapaita

- Fleece-takki

- Toppatakki

- 2 kaulahuivia

- Paksut sukkahousut

- Farkut

- Sellaiset villasukat (ei tavalliset)

- Tavalliset villasukat

- Uggit, joissa on siis lampaankarvavuori

- Sormikkaat

- Rukkaset

- Pipo

Niin, enhän minä osaa pukeutua. Ennen kuin joku alkaa valittaa toppahousujen puutteesta, niin en ala pukea noin säälittävälle matkalle niitä, paahdun kaupassa.

Vierailija
24/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin eidän lasten pk:ssa se on alle kolme vuotialla 15 astetta ja isommilla 20 eli ei edes isommat ulkoile enää -25 astettssa. Asutaan Pirkanmaalla.

Vierailija
25/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://ilmatieteenlaitos.fi/800

Ja joo, voi siellä käväistä. Melkein säällä kuin säällä. Mutta ei tarvi tuntia tai kahta olla! Vähempikin riittää paleltumiseen.

Vierailija
26/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas täällä, tuskin ne nyt tuntitolkulla ulkona ovat.

Vierailija
27/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-15 asteen pakkasessa noin tunnin verran. Oli kunnon haalarit ja villapuvut ja rukkaset ym päällä, silti oli molemmilla sormet jäässä ja muutenkin olivat kylmissään, vaikka tuon eräänkin kirjoittajan logiikan mukaan yhden villapaidan pitäisi riittää..

Vierailija
28/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää lapsen ulos viemisen, ei sitä silloin saa pihalle viedä.

t. Lastenhoitaja, joka itse mielellään ulkoilee vaikka olisi -30C, mutta tiedostaa myös hoitotyön periaatteet:)

Vierailija
29/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hiihtänyt parin kympin pakkasella päiväkodissa.

Vierailija
30/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähden kauppaan, ja tässä varustautumiseni (matkaa n. 400m):

- Pitkähihainen trikoopaita

- Villapaita

- Fleece-takki

- Toppatakki

- 2 kaulahuivia

- Paksut sukkahousut

- Farkut

- Sellaiset villasukat (ei tavalliset)

- Tavalliset villasukat

- Uggit, joissa on siis lampaankarvavuori

- Sormikkaat

- Rukkaset

- Pipo

Niin, enhän minä osaa pukeutua. Ennen kuin joku alkaa valittaa toppahousujen puutteesta, niin en ala pukea noin säälittävälle matkalle niitä, paahdun kaupassa.

nyt ainaki farkut toppahousuihin...!

Ovat pikkasen lämpimämmät, ku farkut ja jos ei kehtaa, ni jotku laskettelu sellasia saa kai ihan merkkejäki...

Tosin, en shkä haluis, että oma lapseni olis näillä pakkasilla ulkona, ainakaan tuota puolta tuntia kauempaa.

Vierailija
31/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltää lapsen ulos viemisen, ei sitä silloin saa pihalle viedä. t. Lastenhoitaja, joka itse mielellään ulkoilee vaikka olisi -30C, mutta tiedostaa myös hoitotyön periaatteet:)

jeccicajazmiinan äiti saa päättää, että muutkaan 10 lasta ei sitten ulos mene?

Vierailija
32/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen vanhemmat eivät todellakaan voi kieltää lastaan viemästä ulos. jos tulee päiväkotiin sopeutuu päiväkodin rytmiin ja elämään. Ja jos ei kelpaa hankkii itse lapselleen hoitajan

Ei kukaan mene sairaalaankaan ja urputa siellä käytännöistä jotka pitäisi muuttaa juuri minulle sopiviksi.

Kannattaa panostaa lasten vaatteisiin. ne ei palele joilla on kunnon kamat puolen tunnin happihyppelyllä. Sitten taas ne joilla on goret, ohuiksi pestyt haalarit, onnettoman ohkaset rukkaset, ei villavaatteita jne varmasti palelevat. Minä ulkoilin tänäänkin lasten kanssa 40 min ja hyvin tarkeni kun oli kunnolla päällä.

Vierailija
33/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes säässä kuin säässä ja mua kyllä tympis, jos jonkin ap:n kaltasen vanhemman takia meidän pk:n ulkoilua vähennettäisiin/rajoitettaisiin. Joo ja en ny tarkoita, että hirveessä myrskyssä tai -35 pakkasessa tarvis ulkoilla, mutta ei -20 ole vielä llian kylmä.

Vierailija
34/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni kanssa (olen siis kotona) kun oli -27 ja oikein hyvin pärjäsivät n 20-30 min ja sitten sisälle. Ja hyvää teki kaikille meille edes se pieni puolen tunnin happihyppely. sään mukaiset vaatteet niin ei ole ongelmia. Eikä ole paleltumia tullut ja pienin on 2 vuotias pian.

Vierailija
35/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia, joilla on astmaa, keuhkoissa jotain, kylmäallergiaa jne.

Mutta ei näitä voi toisille vanhemmille mennä sanomaan, ja jos on esim viimeisten joukossa tällainen lapsi, niin silloin ulos ei mennä.

Vierailija
36/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman on tärkeää kertoa lapsen sairauksista viimeistään hoitosopimusta tehtäessä.

Vierailija
37/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman on tärkeää kertoa lapsen sairauksista viimeistään hoitosopimusta tehtäessä.

Vierailija
38/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyjä ei myöskään tiedustellut, mitä vaatetta päällä tulisi olla. Hän vain kysyi, viihtyisinkö minä (joka haluan lapseni ulkoilevan edes sen puolituntia) muka ulkona tuossa säässä.

-15 asteen pakkasessa noin tunnin verran. Oli kunnon haalarit ja villapuvut ja rukkaset ym päällä, silti oli molemmilla sormet jäässä ja muutenkin olivat kylmissään, vaikka tuon eräänkin kirjoittajan logiikan mukaan yhden villapaidan pitäisi riittää..

Vierailija
39/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja -15 c yli 3 v

t. lto

Vierailija
40/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmässä on kolme työntekijää. 1 voi jäädä astmaattisten, kävelemättömien ja ulkoilua pelkäävien vanhempien lasten kanssa sisälle!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä