Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

25 astetta pakkasta ja päiväkodissa viedään alle kaksivuotiaat pihalle????

Vierailija
09.02.2012 |

lapseni aloitti tällä viikolla päivähoidon päiväkodissa ja siellä ulkoillaan säällä kuin säällä..... Mä en ymmärrä miten viedään pikkutaaperot yli 20 asteen pakkasella ulos. Miksi? Kyllä vanhemmat lapset pärjäävät kun liikkuvat mutta parivuotiaat eivät mielestäni hyödy siitä siinä määrin että niitä pitäs siellä ulkona palelluttaa. Eihän ne osaa edes sanoa että on kylmä?? Lapsellamme onkin posket aivan ahavoituneet tämän viikon jälkeen. Aion vaatia että meidän muksua ei viedä niin kylmällä ulos!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän esim. astmaatikkoja voi viedä pihalle tollasella pakkasella...

Vierailija
2/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä olivat hetken olleet ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti vartin verran. Enemmän lapsen ihoa ahavoittaa se päiväkodin koneellisesti vaihtuva kuiva sähköpatterein lämmitetty ilma. Pieni happihyppely tekee pienellekin hyvää, varaat vain kunnon varusteet.

Vierailija
4/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä keskisuomessa asutaan

Vierailija
5/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasraja -15 astetta, mutta ulkoilevat kyllä käytännössä melkein säässä kuin säässä, mutta sitten ihan lyhyen aikaa, max puoli tuntia, jos on parikymmentä astetta pakkasta. -25 asteella luulen, etteivät menisi ollenkaan ulos.

Vierailija
6/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni happihyppely tekee kaikille hyvää. Tietenkään aivan pienet kävelettömät eivät mene kovalla pakkasella ulos. Eivätkä astmaatikot. Mutta kyllä 2v:t ovat sen verran hyviä kävelijöitä, että voivat pienen kävelylenkin tehdä!

Mutta jos toivot, että lapsesi ei saa raitista ilmaa, voi hän varmasti jäädä kävelemättömien kanssa sisälle!

Vierailija
7/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni happihyppely tekee kaikille hyvää. Tietenkään aivan pienet kävelettömät eivät mene kovalla pakkasella ulos. Eivätkä astmaatikot. Mutta kyllä 2v:t ovat sen verran hyviä kävelijöitä, että voivat pienen kävelylenkin tehdä!

Mutta jos toivot, että lapsesi ei saa raitista ilmaa, voi hän varmasti jäädä kävelemättömien kanssa sisälle!

Vierailija
8/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli -13 ja olivat ulkona 1,5 tuntia. Tulivat sitten sisälle klo 16. Olivat ulkona -18 asteessakin mutta vain sen puoli tuntia.

Meidän 2-vuotias ei tänään mennyt ulos, mutta on toki ollut monet monituiset kerrat aiemmin. Posket punoittavat, mutta vaatteita on laitettu sen verran, että ei palele. -20 astetta on toki aika kylmä, mutta puoli tuntia ei ole mikään pitkä aika. Toki ehkä sanoisin, että 15 minuuttiakin riittäisi sitten noissa asteissa. Meidän päiväkodissa alle 2-vuotiaiden ulkoiluraja on muuten -10. Se tosin tarkoittaa kunnollista ulkoilua, ei puolta tuntia.

Vierailija
10/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä kädet että jalat ovat jäässä vaikka mitä merkkiä on käytössä...osaan kerrospukea lapseni, on paksut talvikengät, niissä villasukat alla samoin kuin talvirukkasten alla lapaset ja aina sama juttu. Eikä mikään vaate kiristä tai purista. Sitten saa lämmitellä minuuttitolkulla itkevää lasta. Viimeksi oltiin tasan 20min. ulkona -18 asteen pakkasessa ja se riitti.

Me ei ulos mennä jos mittari näyttää -15 tai enemmän kuin pakon edessä, max. on -10 jolloin pihalle lapsen kanssa voin mennä. Onneksi on kotihoidossa! Tuo kuullostaa järjettömältä noilla pakkaslukemilla ap.

Vierailija
11/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaan itsemääräämisoikeuteen voi vedota tällaisessa.

Ihan lääkäriltä kuultua on myös se, että alle kaksi vuotiaden keuhkot eivät kovin hyvin kestä yli 20 asteen pakkasia.3

Vierailija
12/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitteko itse virua puoltakaan tuntia tuolla ulkona -25 asteen pakkasessa? Minä olen aina ihan jäässä, vaikka todellakin pukeudun kunnolla moneen villapaitaan, toppatakkiin, villasukkiin jne.

Vierailija
13/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävivät kävelyllä? Silloin kyllä tarkenee. Itse pidän tärkeänä, että edes hetki ollaan ulkona kovallakin pakasella. Mutta tosiaan sitten on huolehdittava että kaikki liikkuvat. Se ei käy, että pikkuiset töröttävät paikallaan,silloin jäätyy.

Vierailija
14/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikealla pukeutumisella siellä pärjää hyvin. Eikä siihen tarvita monia villapaitoja, ihan yksi riittää. Toppatakki ja villasukat nyt ovat normaalistikin talvella käytössä.

Ihmekkös, jos tulee kylmä mikäli noita vaatteita ei talvisin osaa pukea päälle.

Haluaisitteko itse virua puoltakaan tuntia tuolla ulkona -25 asteen pakkasessa? Minä olen aina ihan jäässä, vaikka todellakin pukeudun kunnolla moneen villapaitaan, toppatakkiin, villasukkiin jne.

Vierailija
15/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku kyseli haluaisiko aikuiset ulkoilla näillä pakkasilla.

Me oltiin tänään ulkona, okei täällä etelässä pakkasta vain 20 astetta. mutta kun ei niitä pieniä voi jättää yksin sisällekään. Ja 15 lasta kymmenen tuntia pienissä tiloissa sisällä ei kiitos.

Kannattaa hoitaa itse lapsensa tai viedä perhepäivähoitajalle. Silloin saa itse vaikuttaa miten ulkoillaan

Vierailija
16/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanu työkavereiden "vihat" niskoilleni, kun oon yrittäny puhua siitä, ettei pieniä vietäis ulos näillä kovilla pakkasilla. Täällä Hgissä, kun on usein vielä tuo viima, joka kylmentää ilmaa mittariasteita selvästi alemmaksi. Osa työkavereista on vielä sitä mieltä, että kun ulos mennään, siellä ollaan n. puoltoista tuntia - puolen tunnin takia ei viitsi kuulemma pukea !!??

Toivoisinkin, että vanhemmat ilmaisevat selkeästi kantansa (mielipide + perustelu) henkilökunnalle tästä asiasta.

- pk-työläinen

Vierailija
17/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on 10 astetta pakkasta ja tuulee, tuntuu paljon kylmemmältä. Silloin on vaara, että kasvot paleltuvat. Kyllä kuiva pakkassää on paljon parempi ulkoilusää kuin tuulinen pikkupakkaspäivä.

Ja tosiaan oli puhetta, että kovalla pakkasella tehdään happihyppely-lenkki. Silloin kaikki liikkuu eikä ehdi paleltua alle puolessa tunnissa!

Kyllä aamupäivä ilman ulkoilua on kärsimystä meille kaikille. Lapset eivät jaksa keskittyä sisähommiin kolmea tuntia ennen lounasta!

Vierailija
18/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä yhdessäkään lapsessa sellaista havainnut. Olen pph enkä todellakaan vie lapsia 25 asteen pakkaseen, vaikkei meidän kunnassa mitään pakkasrajoja päivähoidossa tunnetakaan. Ihan hyvin ovat lapset aina sisälläkin viihtyneet. Mulla on nyt pienin hoitolapsi alle 1,5-vuotias eikä hän ulkona topattuna juurikaan liiku.

Vierailija
19/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan päiväkotiin tutustumaan, miltä näyttää 23 lapsen ryhmässä 3 tunnin sisälläolon jälkeen! Ja kun ei taida löytyä yhtään ryhmää, missä ei olisi ainuttakaan erityistä tai ylivilkasta lasta.

Minä olin aina tyytyväinen, jos lasteni ryhmässä olivat viitsineet pukea hetkeksi ulos säällä kuin säällä! Eniten koulutti, jos koko päivänä ei oltu nokkaa ulos pistetty!

T: LTO

Vierailija
20/54 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan päiväkotiin tutustumaan, miltä näyttää 23 lapsen ryhmässä 3 tunnin sisälläolon jälkeen! Ja kun ei taida löytyä yhtään ryhmää, missä ei olisi ainuttakaan erityistä tai ylivilkasta lasta.

Minä olin aina tyytyväinen, jos lasteni ryhmässä olivat viitsineet pukea hetkeksi ulos säällä kuin säällä! Eniten koulutti, jos koko päivänä ei oltu nokkaa ulos pistetty!

T: LTO

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme