Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eroaminen on niin vaikeaa, vaikka on kaikki syyt erota?

Vierailija
09.02.2012 |

Pari vuotta jo olen ottanut miehen kanssa välillä puheeksi sen, että pitäisikö meidän erota. Kolme vuotta olen vatvonut meidän parisuhdettamme terapiassa. Minulla on lisäksi käytännössä jo toinen mies, ystävyys joka venyy pitkälle romanssin puolelle aina säännöllisesti. En ole onnellinen mieheni kanssa, eikä mieskään ilmeisesti ole oikein tyytyväinen avioliittoomme (no kas kummaa).

Silti tässä ollaan näennäisesti aviossa. Ei riidellä (no joo, se vaatii aika paljon sopeutumista minulta), molemmat elävät rauhassa omaa elämäänsä ja tavataan aina välillä jääkaapilla.

Kauankohan tätä oikein voi jatkaa näin? Eihän tässä ole hitto soikoon mitään järkeä. Pitäisi varmaan kertoa miehelle, että panin taas eilen toista, niin kai se haukkuisi huoraksi ja lähtisi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yrittäkää erota sovussa. On helpompi katsoa itseään peilistä, kun on pyrkinyt toimimaan toista kunnioittaen. Sinuna jättäisin esim. kertomatta toisesta miehestä ellei nyt oo aivan pakko.

Vierailija
2/5 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yrittäkää erota sovussa. On helpompi katsoa itseään peilistä, kun on pyrkinyt toimimaan toista kunnioittaen. Sinuna jättäisin esim. kertomatta toisesta miehestä ellei nyt oo aivan pakko.

Sellainen aikuisten ero olisi ihana. Siihen olen tässä näiden parin vuoden aikana pyrkinytkin, eli kovasti pehmentämään asiaa miehelle. Ensimmäisillä kerroilla mies heittäytyi aivan raivoisaksi ja sekoitti lapsetkin heti erokeskusteluun, jonka lietsoi omalta puoleltaan aivan ilmiriidaksi. Vedin vähän sanojani takaisin, ja olen nyt yrittänyt jotenkin kautta rantain lähestyä asiaa uudestaan taas. Vaikeaa on. Ahdistaa aivan hillittömästi tämä elämäntilanne. Kotiin kun tulee, putoaa heti sellainen nyrkikokoinen möykky palleaan ja tekee olemisesta vaikeaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on lopullinen varmuus itsellä erosta.

Vierailija
4/5 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on lopullinen varmuus itsellä erosta.

Kauanko siihen menee? Miltä ero tuntuu sen jälkeen, onko se vain helpotus?

Itsestäni ero miehestä tuntuisi äärimmäisem huojentavalta, ainoastaan ajatus lapsista suremassa eroa itkettää.

ap

Vierailija
5/5 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vaikka sanoisi jotain melkoisen ahdistuneelle ap:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi