Missä vaiheessa ootte kertonu töissä että haette toista työpaikkaa?
Esimiehelle siis.
Ennen haastattelua, sen jälkeen? Vai vasta sitten kun olette mahdollisesti tulleet valituksi uuteen työhön?
Kommentit (20)
Yksittäisistä hakemuksista en oo huudellut.
jos vaihtamisen arvoinen eteen tulee ja päätän hakea paikkaa, kertoisin vasta sitten jos tulen valituksi.
kävi haastattelussa ja kertoi sen jälkeen, koska oli niin innoissaan. Sopivat, että kertoo sit heti kun saa tietää vastauksen. Eilen sit sai tietää, että sai sen toisen työn ja soitti heti pomolle.
työnantajasta. Joillekin ei voi kertoa että hakee toista paikkaa, alkaa vittuilu ja syrjintä ja huonompana pitäminen. Mitä sitten jos et saakaan sitä paikkaa, tai mitään muutakaan pitkään aikaan? Kuuntelet sitten sitä nälvintää. Joillekin voi sanoa jo siinä vaiheessa, kun miettii hakevansa jotain muita töitä, eikä se muuta työnantajan ja työntekijän välistä suhdetta tai suhtautumista millään lailla. Itse ehkä kertoisin nykyiselle esimiehelleni siinä vaiheessa kun olen päässyt haastatteluun.
Mä oon aikaajoin pyytänyt väliaikaisen työtodistuksen, eli arvaavat siitä että haen
En ole kyllä koskaan vienyt nykyisestä työstä todistusta haastatteluun.
Mä oon aikaajoin pyytänyt väliaikaisen työtodistuksen, eli arvaavat siitä että haen
En ole kyllä koskaan vienyt nykyisestä työstä todistusta haastatteluun.
ole tuo joka kertoi työtodistusta pyytävänsä, mutta esim. mieheni on pyytänyt väliaikaista todistusta ihan sen takia, että on ollut samassa työpaikassa jo 16 vuotta, joten paljon muita todistuksia ei edes ole.
voihan väliaikasta työtodistusta sanoa tarvitsevansa vaikka koulua varten.
Mulla ois haastattelu ens viikolla, esimiehelle en ole kertonut.
Mulla on ihan hyvä esimies, sillä mietin että missä vaiheessa ois "reiluinta" kertoa.
Mutta käyn nyt sen haastattelun toki ensin.
ap
kun on nimi paperissa ja se toinen paikka on varma. poikkeuksena noi virat joissa saatetaan julkaista hakijat jo valintaprosessin aikana.
En tietenkään ennen kuin on ollut uusi paikka varma.
mennään irtisanoutumaan nykyisestä hommasta. Ei sen aikaisemmin mitään huudella. VOihan olla, että sitä uuttaa paikkaa joutuu hakemaan monta vuotta, vähän tylsä kertoa, että on koko ajan lähtökuopissa.
Meillä on niin pitkät rekrytointiprosessit, että olen sitä mieltä, että on reiluinta varoittaa esimiestä hyvissä ajoin, että on alkanut vilkuille sivuilleen. Toisaalta jos on paikassa, jossa seuraaja löydetään helpommin, niin pomolle voi kertoa myöhäisemmässä vaiheessa.
Kehityskeskusteluissa voi aina tietty ilmoittaa kaipaavansa jo uusia haasteita tms. Noin yleisellä tasolla tietty.
kun minulle luvattu "ylennys" meni sivu suun, sanoin että alan saman tien etsimään uutta paikkaa. Ja kävi mieletön tuuri, uusi työ löytyi tosi nopeasti, palkka nousi merkittävästi ja oli ja on edelleen huomattavsti parempi kuin silloisella esimiehelläni. Työkin vaativampaa ym. Parasta oli kuitenkin kuulla tämän ns. ylennyksen saaneelta kollegaltani, että homma on todella syvältä. Tämä nyt hieman ot.
esimiestäni suosittelijaksi hakemukseen.
Vasta sitten sanotaan jos uusi työpaikka saadaan.
Mutta voisin kuvitella joissain tilanteissa kertovani aiemmin.
kun minulle luvattu "ylennys" meni sivu suun, sanoin että alan saman tien etsimään uutta paikkaa. Ja kävi mieletön tuuri, uusi työ löytyi tosi nopeasti, palkka nousi merkittävästi ja oli ja on edelleen huomattavsti parempi kuin silloisella esimiehelläni. Työkin vaativampaa ym. Parasta oli kuitenkin kuulla tämän ns. ylennyksen saaneelta kollegaltani, että homma on todella syvältä. Tämä nyt hieman ot.
tapa nostaa palkkaansa ja edetä uraputkessa. Jos jää liian kauaksi aikaa samaan työhön, jämähtää henkisesti eikä ura etene.
Sitten kun on uusi paikka valmiina.
Paitsi jos haluat painostaa ja kokeilla saada parempaa palkkaa entisestä duunista.