mieheni ei osaa pukea lastani nätisti
Yleensä puen lapseni ennen hoitoon menoa, mutta tänä aamuna mies vei lapsen hoitoon ja luonnollisesti myös puki hänet. Kun hain lapsen hoidosta, hänellä oli ihan järkyttävä asukokonaisuus. Kotivaatteet, jotka ei sopineet yhteen ollenkaan. Miks miehet ei vaan tajuu...
Kommentit (84)
että naiset eivät pukeudu juuri kuin miehet toivoisivat. jepjep. ei ole mitään merkitystä sillä mitä ihmisillä on yllään...
lapsen ja vaimon vaatetus on hieman eri asia. Se millaisissa vaatteissa (no okei ehjät ja säähän sopivat pitää olla) lapsi on päiväkodissa, ei kiinnosta juuri paskan vertaa. Eihän siitä ole kauaa kun lehdessä kerrottiin äidistä jokä käytti useita tunteja viikossa lastenvaatteiden valintaa. Mikäs siinä jos on aikaa tuhlata tuollain.
Jos vaimolla on siistit vaatteet ja tietysti ehtoolla seksyt alusvaatteet, niin sillä on sitten iso merkitys miehelle ;)
Eli käytännöllisyys ja seksikkyys ovat hieman eri asiat...
Aivan varmasti arvottaa - tai ainakin arvioi
Ei, ei arvota eikä arvioi. Enkä tee sitä itsekään, koska perheen "tason" arviointi lapsen vaatteiden perusteella on 1. typerää 2. arvailua.
Esikoisen kansssa sitä tosiaan on aina vähän herkillä.
Meillä on kolme lasta ja mä olen ratkaissut asian niin, että ensinnäkin lapset saavat aika pienestä itse pukea ja valita vaatteensa, aikuinen pitää huolen siitä, että on sään- ja tilanteenmukainen vaatetus.
Kaapissa on vain sellaisia vaatteita, joista voi valita.
Lapset saattavat keksiä omanlaisia yhdistelmiänsä, meillä on ennätys kolme hametta päällekkäin. Mä olen sen suonut ja pyrkinyt (ja ilmeisesti onnistunutkin) kasvattamaan itsetunnon sen verran hyväksi, että heitä ei ole kiusattu vaikka joskus on tarjoituksellakin valinneet eriparisukkia tms.
Meidän lasten päiväkodissa sai muuten tulla rooliasuissakin, aika usein siellä näkyi joku lumikki tai spiderman.
aiheesta kuin aiheesta!
Siis vaihtoehdot ovat tämän ketjun monen vastaajan mielestä taas joko
a) panostaa sairaalloisesti sävy-sävy-vaatteisiin ja miettiä koko edellinen päivä ainokaisen seuraavan päivän vaatevalintoja
tai
b) kaivaa jostain roskiin menevästä pussista selkeästi liian pienet, rikkinäiset, likaiset ja eripariset, mahdollisimman kamalat vaatteet.
Huoh. Aloittajahan ei sanonut, että "mieheni vie lapsen päiväkotiin jatkuvasti rikkinäisissä ja liian pienissä vaatteissa, mikä saa todennäköisesti sekä henkilökunnan että muut lapset perheineen miettimään, ettei lapsen kotona ole kaikki kunnossa ja vaikuttaa näin lapsen sosiaaliseen statukseen ja kaverisuhteisiin" (mikä voisikin ikävä kyllä pitää paikkansa, jos lapsi jatkuvasti tulisi selvästi pienissä, rikkinäisissä ynnä muuten hirveissä vaatteissa hoitoon) vaan ap sanoi "mieheni ei osaa pukea lastani NÄTISTI".
Totta kai lapseen saa panostaa, jos haluaa. Mutta, ihan tosi, tarhaikäisen lapsen pukeminen "ei nätisti" ei tarkoita hänen sosiaalisten suhteidensa kariutumista tai muiden aikuisten huolestumista lapsen perhetilanteesta! Tuskin kenelläkään lapseensa yhtään panostavalla edes on kaapissa niin paljon selkeästi rikkinäisiä ja pieniä ja kurjan oloisia vaatteita (jotka mies sitten joka kerta lasta pukiessaan sattumalta löytää), että tämä voisi oikeasti vaikuttaa muiden perheiden käsitykseen lapsen kotioloista! Tai jos on, kannattaisi ehkä siivota ne kaapit.
Kyllä tässä aloituksessa nyt oli kyse ihan esteettisestä viilauksesta. Siitä, että nainen haluaisi lapsen olevan KAUNIISTI (ei riittävän siististi) puettu. Ja mikäs siinä, senkun pukee lapsensa juuri niin kauniisti kuin haluaa. Mutta kenenkään muun (lapsen tai tarhatovereiden tai heidän vanhempieen) kannalta ei ole millään tavalla merkityksellistä, jos mies välillä pukee vähemmän kauniisti. - Parisuhteen kannalta sen sijaan voi olla merkityksellistä, jaksetaanko tällaisistakin merkityksettömistä naisen ja miehen eroista repiä ongelmaa!
Ikävä kyllä olet väärässä. Jokainen tekee sitä tiedostamattaan
Ja miksi ketään kiinnostaisi jonkun mutuilut?
lapsen ja vaimon vaatetus on hieman eri asia. Se millaisissa vaatteissa (no okei ehjät ja säähän sopivat pitää olla) lapsi on päiväkodissa, ei kiinnosta juuri paskan vertaa. Eihän siitä ole kauaa kun lehdessä kerrottiin äidistä jokä käytti useita tunteja viikossa lastenvaatteiden valintaa. Mikäs siinä jos on aikaa tuhlata tuollain.Jos vaimolla on siistit vaatteet ja tietysti ehtoolla seksyt alusvaatteet, niin sillä on sitten iso merkitys miehelle ;)
Eli käytännöllisyys ja seksikkyys ovat hieman eri asiat...
huomauttaa, että siinä missä miehet tässäkin ketjussa osoittavat ylenkatsetta koska eivät viitsi kiinnittää huomiota niin turhanpäiväisiin asioihin kuin naiset, he todellisuudessa muissa ketjuissa osoittavat olevansa jopa turhamaisempia kuin naiset.
siitä, että jos äiti pääsääntöisesti vastaa vaatteista (ostaa, pesee, viikkaa kaappiin), isän on vaikea tietää, mikä kuuluu yhteen minkäkin kanssa.
Yleensä puen lapseni ennen hoitoon menoa, mutta tänä aamuna mies vei lapsen hoitoon ja luonnollisesti myös puki hänet. Kun hain lapsen hoidosta, hänellä oli ihan järkyttävä asukokonaisuus. Kotivaatteet, jotka ei sopineet yhteen ollenkaan. Miks miehet ei vaan tajuu...
tai jotain puuttui , ominaista miehille? tämä siis vaikka kaikki oli valmiiksi etsitty.
eivät halua miestensä osallistuvan lastensa hoitoon.
Ei ole montaa sellaista miestä, joka ei ymmärrä perusasioita ja toimi sen mukaan. Harvinaisen heikkolahjaisten miesten puolisoiden ketju tämä on, jos nämä jutut pitää paikkaansa. Kai jo ihan siitä jotain voi naisestakin päätellä, tuo ketjun ylikorostettu pinnallisuus kertoo sitten lopun.
t. Mies joka osaa pukea lapset eikä välitä tällaisten äitien puheista pätkääkään.
asiaa kamalan vakavasti otti tyyliin "mies vaihtoon kun ei osaa pukea lasta". Avaudutaan sitä vähäpätöisemmistäkin asioista täällä AV:lla :)
Kyllä muakin ärsytti se kun mies puki ihan ihmeellisiä vaateyhdistelmiä lapselle päälle päiväkotiin. Oikein silmiin sattui kun haki lapsen kotiin ja näki vaatetuksen. Ei yksinkertaisesti auttanut muu kuin että rupesin laittamaan vaatteet illalla valmiiksi ruokapöydälle josta hän ne sitten löysi ja puki lapsen ;)
Tuohon aikaan meillä oli aika paljon "varavaatetta" eli mummolta saatuja kirpparivaatteita ja ikitahrautuneita käyttövaatteita. Vaikka kuinka yritin niitä piilotella kaapin pohjalle niin mies aina onnistui ne löytämään. Nyt lapsi ei sotke enää niin paljoa joten näitä varavaatteita ei tarvita enää päiväkodissa tai reissussa joten ongelma on helpottunut.
Toinen apukeino on ollut hankkia vain vaatteita, joita voi yhdistellä keskenään. Vaatekaapin sisältö koostuu muutamasta väristä jotka sopivat keskenään yhteen.
Sellainen tuli vielä mieleen, että eihän lapsen kauniisti pukeminen tarkoita epämukavaa pukeutumista. Meillä suositaan mm. trikoopaitoja, tunikoita, sukkahousuja ja vyötäröstä joustavia stretchfarkkuja sekä farkkuleggningsejä. Ja kun ne ovat sopivan värisiä niin pukeutumisen lopputulos on pienellä vaivalla siisti ja nätti.
Jäkäti jäkäti jäkäti jäkäti
Nalkutus nalkutus nalkutus nalkutus
Ja ihan siististi. Miksi lapsi pitää pukea koiranoksennuksen näköiseksi? mun exä teki sitä joskus tahallaan. kiusatakseen minua. Kysyin, kun lähdettiin reissuun suoraan pk:sta, että onko lapsella siistit kamppeet. Vastaus oli joo. Ja kun päästiin taukopaikkaan ja piti mennä ravintolaan, huomasin, että lapsen vaatteet oli oikeasti kuin koiranoksennus. "no ei kai se niin tarkkaa ole." No on, jos itse olen siistissä kamppeissa ravintolassa, pitää lapsenkin olla. Mentiin sitten huoltsikalle syömään.
No, minä en, eikä minun lapseni. Minusta jonkinlaiset käytöstavat on oltava. Minä mitään jäkättäny, vaihdoin vain paikkaa, minne oltiin menossa.
sitten mentiin huoltikselle osoittamaan mieltä miehelle, kun ei ollut raukka tajunnut stailata lasta kunnolla.
eivät halua miestensä osallistuvan lastensa hoitoon. Ei ole montaa sellaista miestä, joka ei ymmärrä perusasioita ja toimi sen mukaan. Harvinaisen heikkolahjaisten miesten puolisoiden ketju tämä on, jos nämä jutut pitää paikkaansa. Kai jo ihan siitä jotain voi naisestakin päätellä, tuo ketjun ylikorostettu pinnallisuus kertoo sitten lopun. t. Mies joka osaa pukea lapset eikä välitä tällaisten äitien puheista pätkääkään.
väliin tervejärkisen miehen kirjoitus. Kerroit juuri sen mitä mitä näistä naisista ajattelinkin.
Tilanne on kylläkin huomattavasti parantunut lähivuosina.
Olin kieltämättä erittäin yllättynyt jopa järkyttynyt kun mies tuli esikoisemme kanssa katsomaan minua synnytyssairaalaan kun kuopus syntyi. Tuo taisi siis olla ensimmäinen kerta kun mies oli täysin vastuussa esikoisen pukemisesta.
Tyttö tuli siis erittäin epäsopivissa vaatteissa. Päällä oli juhlapaita ja aivan liian isot verkkarit. Nämä vaatteet näkyvät sitten kivasti kaikissa valokuvissa joita otettiin sairaalassa.
Mies ei siis ollut LÖYTÄNYT tytön vaatteita. Nuo vaatteet oli kaivanut varastosta, jossa säilytin siskoltani saatuja vanhoja vielä liian isoja lastenvaatteita.
Oikeasti, miten voi olla että normaalissa perheessä asuva isä ei löydä tyttärensä vaatekaappia? Siis sitä isoa liukuovikomeroa tytön huoneessa. Oli kuulemma etsinyt monestakin paikasta, mutta siitä komerosta ei ollut tajunnut etsiä. Muisti että ennen (yli vuotta aiemmin) vaatteita pidettiin hoitopöydän laatikoissa.
lapsen "koiranoksennuspukeutumisessa" on teidän tarkkojen äitien niin kamalaa? Se että uskotte päiväkodin tätien kauhistelevan lapsenne vaatteita? Se että pelkäätte että päiväkodin tädit leimaavat sinut äitinä tyylitajuttomaksi, köyhäksi...?
IHAN AIKUISTEN OIKEESTI voin päiväkodin tätinä sanoa, että ihan yhtään ei kiinnosta, mitä lapsellanne on päällä, kunhan on vuodenaikaan nähden riittävästi tai riittävän vähän vaatetta. Aivan sama, onko vaatteessa joku pieni reikä, tahra, painatus lohkeillut. Emme luokittele lapsia parempiin tai huonompiin, rikkaisiin tai köyhiin vaatteiden perusteella.
Tätä lukiessa tuli sellainen ajatus että on mulla hieno mies.. :) Tykkää myös ostella tytölle vaatteita. Melkein aina on osannut pukea tytön.
MUTTA se tukki koko ajan päälle sen järkyttävän äitiyspakkauksesta tulleen keltaisen puvun. Sen missä oli se leijonan kuva (2010 pakkaus) ja siihen aina ruskea body.... Mä niiin inhosin sitä pukua ja vaivihkaa laitoinkin sen pois.. Yäk
vaatteet tuolille, niin mies ei edes viitsi raahautua vaatekaappia kaivelemaan =)
Nalkutus nalkutus nalkutus nalkutus
Ja ihan siististi. Miksi lapsi pitää pukea koiranoksennuksen näköiseksi?
mun exä teki sitä joskus tahallaan. kiusatakseen minua. Kysyin, kun lähdettiin reissuun suoraan pk:sta, että onko lapsella siistit kamppeet. Vastaus oli joo. Ja kun päästiin taukopaikkaan ja piti mennä ravintolaan, huomasin, että lapsen vaatteet oli oikeasti kuin koiranoksennus. "no ei kai se niin tarkkaa ole." No on, jos itse olen siistissä kamppeissa ravintolassa, pitää lapsenkin olla. Mentiin sitten huoltsikalle syömään.
Anna olla, ihme asioista niuhotat. Ei se lapsi siihen kuole, kukaan tuskin edes huomasi mitä sillä oli päällä....
Jos joku nyt vetää lapsen pukeutumisesta jotain hätäisiä johtopäätöksiä perheen varallisuudesta, niin kuka hitto ihan oikeasti välittää, mitä tällainen pinnallinen, toisten asioihin puuttuva ihminen ajattelee? Minä ennemmin ihmettelen, kuka kehtaa ääneen juoruta ja mutuilla kahvipöydässä jonkun perheen varallisuudesta.