Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mieheni ei osaa pukea lastani nätisti

Vierailija
08.02.2012 |

Yleensä puen lapseni ennen hoitoon menoa, mutta tänä aamuna mies vei lapsen hoitoon ja luonnollisesti myös puki hänet. Kun hain lapsen hoidosta, hänellä oli ihan järkyttävä asukokonaisuus. Kotivaatteet, jotka ei sopineet yhteen ollenkaan. Miks miehet ei vaan tajuu...

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua vähän naurattaa tää skitsoilu miehen valitsemista vaatteista. Meillä lapset on halunneet ja saaneet valita itse kaapista mieleisensä vaatteet päiväkotiin jo melko pienestä ja kunhan on säänmukaisetn niin menkööt sitten mekko JA hame päällä tarhaan.

Kunhan lapsella on hyvä olla vaatteissa, nauttii omista yhdistelmistään ja säänmukaisuus huomiotu (se toki on aikuisen homma), niin ihan sama paljonko naapurin Jessican äidin silmiä särkee, kun noita katsoo omiaan hakiessa.

Vierailija
22/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puen lapseni ennen hoitoon menoa, mutta tänä aamuna mies vei lapsen hoitoon ja luonnollisesti myös puki hänet. Kun hain lapsen hoidosta, hänellä oli ihan järkyttävä asukokonaisuus. Kotivaatteet, jotka ei sopineet yhteen ollenkaan. Miks miehet ei vaan tajuu...

se on molempien lapsi eikä mikään nukke!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Ei edes lastasi kunnioita. LÖydät paremman alta aikayksikön

Vierailija
24/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista mä en pitänyt ollenkaan. Niitä säilytettiin lähinnä hätävarana, mutta... Mies puki aina niitä vaatteita lapselle! Eikä ne koskaan ehtinyt pinojen alimmaisiksi, kun ne olivat koko ajan käytössä. ;)

Kysyin mieheltä joskus asiasta, ja ne vaatteet olivat kuulemma miehen mielestä hienoja. Miehillä vaan on erilainen käsitys hienosta! Ja jos jotkut eivät sopineet yhteen ollenkaan, niin eihän sen väliä ole kuin vaatteet lämmittivät kuitenkin ihan samalla lailla.

Vierailija
25/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei auta kuin kestää ;-)

Vierailija
26/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi, josta on kyse on jo aikuinen, mutta kun tuosta kerroin, hän oli vielä pieni... niin kauan olen tällä foorumilla ja onlinella viihtynyt. =D

tyttö oli vuoden ikäinen ja mieheni oli herännyt hänen kanssaan aikaisemmin, koska olin sairaana. mies oli tehnyt aamuhommat ja päättänyt lähteä tytön kanssa ulos, muttei ollut viitsinyt tulla makuuhuoneestamme hakemaan vaatteita, etten minä vain heräisi. hän oli löytänyt eteisestä pussin, johon olin kerännyt pois heitettäviä - ei siis edes kirppikselle meneviä - vaatteita ja kaivanut sieltä liian pienet potkuhousut, jotka hän oli kekseliäänä miehenä sitonut vyötärölle, kun eivät ihan päälle mahtuneet. paidaksi oli valikoitunut kietaisupaita, joka sidottiin liian pienenä navan kohdalta kiinni ja tämän komeuden ylle vielä neuletakki, jossa oli selässä iso purkauma, siis reikä. jalkaa vielä eri paria olevat sukat, toiseen barbisukka ja toiseen sininen villasukka toppapuku peittämään tämän kaiken kauheuden.

pihalla mies oli yhtäkkiä muistanut, että hitsi, tytöllähän on hammashoitola kymmenen minuutin kuluttua. vaatteita ei enää ehtinyt vaihtaa, mutta mies oli ajatellut, että hän voi kyllä selittää hoitajalle, miksi tyttö näyttää kerjäläiseltä. oli vielä naureskellut itsekseen, että eiköhän se hoitaja ole ennenkin oudosti puettuja lapsia nähnyt.

päästyään terveyskeskukseen ja neuvolan tiloihin, mies oli tajunnut, että kyseessä oli yhteisaika. siis paikalla olivat kaikki alueen noin yksivuotiaat kauniisti puettuina äiteineen... mies sanoi, että kyllä häntäkin nolotti, etenkin, kun oli itse pukeutunut viimeisen päälle siististi. nuorena äitinä pelkäsin oikeasti pitkään, että joku tulee huostaanottamaan lapseni tuon takia. =DDDD

Vierailija
27/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastaavien kavereilta kuulemieni juttujen perusteella olettanut, että miehet ovat pääsääntöisesti kyvyttömiä pukemaan lapsia nätisti. Olikin miellyttävä yllätys, kun kävi ilmi, että oma mieheni osaakin valita hyvät vaatteet vauvalle :D.

Mieheni on useimmiten laittanut vauvalle eri vaateyhdistelmän, kuin itselleni olisi ekaksi tullut mieleen, mutta joka kerta on silti ollut hyvä yhdistelmä vauvalla päällä. Esikoiseni oli sen verran iso, kun mieheni kanssa yhteen muutimme, ettei ole tälle vaatteita pukenut, mutta osaisi varmasti ihan hyvin valita tällekin oikean kokoiset ja näköiset vaatteet.

Vierailija
28/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän oikeasti kauhean:) asian?

...kekseliäänä miehenä sitonut vyötärölle... toiseen barbisukka ja toiseen sininen villasukka.....

Ei hyvää päivääää!

Vierailija
29/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Voi ei! :D Uskon että nolotti!

Meilläkin mies on täystumpelo vaateasioissa. Mutten välitä asiasta. Kun menee mummulaan yökylään joskus lasten kanssa ilman mua, koitan laittaa vaan sellasia vaatteita mukaan, jotka menee kaikki suurinpiirtein yksiin toistensa kanssa. Ohjeeksi oon sanonut että talviaikaan tytölle body, sukkahousut, housut ja paita. Ja jarrusukat jos sukkiksissa ei jarruja. mitään mekko/tunika/legginssit-yhdistelmiä en ees laita mukaan kun ei mies niitä osaisi käyttää. Olisi varmaan päällä fleecehousut mekon kanssa tms.

Kerran yövuoron jälkeen menin nukkumaan ja sanoin ohjeeksi miehelle laittaa body, mekko ja sukkikset lapselle kun nousivat samoihin aikoihin. Mies oli laittanut LYHYThihaisen bodyn hihattoman mekon kanssa. Ulkona ollessa lapsella oli siis haalarin alla pelkät paljaat käsivarret syyskelillä... Ei tajunnut mitään ennen kuin asiasta hieman närkästyneenä mainitsin...

Vierailija
30/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin värien sopivuus, mutta kun katsoo päivähoitopaikkoja, onko oikeasti vain te tälle palstalle kirjottaneet, jotka ajattelette noin, muut pukee vähän rennommin, vai pukeeko yleensä lasten isät lapset?

Päiväkodissa mitä katson, on vaatteet järjestäen trikoovaatteita, jotka on sotkettu vähemmän tai enemmän. Yleensä sen näköisiä, että ne on kokenut jo useamman pesunkin.

Veikkaan, että jokaisella on kuitenkin vähän erilainen käsitys pukeutumisesta kuin toisella. Oma lapsi puetaan omasta mielestä nätiksi, kun toisten silmissä se on aivan yhtä arkisesti puettu kuin muutkin lapset. Tuskin tilannetta todellisuudessa muuttaa, jos isä pukee, saati että anoppi pukee. Oma äiti vain osaa pukea lapsen samalla kaavalla kuin tytär.

Vierailija
31/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsääntöisesti yhteensopivat vaatteet. Tämä johtuu siitä että kaapissa on pääsääntöisesti yhteensopivia vaatteita. Välillä vaan jostain ihmeellisestä syystä? mies kaivaa lapsille vaatteet sieltä aliimmalta hyllyltä jossa on vielä liian isoja vaatteita odottamassa. Välillä vähän naurattaa kun pojalla joka käyttää kokoa 98/104 on paita kokoa 110cm ja hihat on rullattu muutamaan otteeseen ettei hihat ole liian pitkät :DD

Vierailija
32/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai järkyttävän hepulin kerran kun mies oli hakenut lapsen pk:sta. Tulivat sieltä suoraan puistoon ja äiti huomasi että tytöllä oli päällä college-housut. Oli siistit, ei mitenkään kulahtaneet ja ihan ehjät niin äiti alkoi raivoamaan että "Mikset ole vaihtanu noita tarha vaatteita pois. Ihan resusen näkönen ja täytyy lähteä kotiin vaihtamaan vaatteet". No niin ne sitten lähti vaihtamaan vaatteita tytölle ja me muut jäätiin puistoon meidän "resuisten" lasten kanssa joilla oli verkkarit tai colleget jalassa.

Vierailija
33/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole pillunvihellyksen väliä mitkä vitun vaatteet jollain kakaralla on päällä.

Ketään ei kiinnosta ja jos rupeaa kiinnostamaan, niin se on merkki siitä, että kannattaa hankkia oikeita ongelmia.

Vihaksi pistää perkele

Vierailija
34/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole pillunvihellyksen väliä mitkä vitun vaatteet jollain kakaralla on päällä.

Ketään ei kiinnosta ja jos rupeaa kiinnostamaan, niin se on merkki siitä, että kannattaa hankkia oikeita ongelmia.

Vihaksi pistää perkele

Vierailija
35/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulihan sitä miesnäkökulmaakin keskusteluun :D

Vierailija
36/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketju, että tulee elävästi mieleen, kun meillä oli vasta esikoinen. Eipä enää neljän kanssa jaksa tuollaisia murehtia.

Olisi siinäkin homma, kun jokainen pitäisi sovittaa ja sopia erikseen. Toki lapsetkin oppivat, mutta hermot menisi, jos alkaisi liian tarkkaan miettimään mitä he haluavat, mikä on järkevä ja kun saa sovittua mikä on jotenkuten nätti, yrittäisi jokaisen kohdalla vielä miettiä sopiiko jokainen yksityiskohta toisiinsa.

Nykyään riittää, kun saavat ajoissa järkevät ja puhtaat vaatteet päällensä. 11 vuotias itse päättää aika paljon ja välillä jälkikäteen ihmetellään valintoja, siis iltapäivällä kun ehditään. 2, 4 ja 6 vuotiaiden kanssa on oikeasti mietittävä (lue taisteltava), ettei mene Heli Keiju tai Spiderman asussa joka paikkaan tms. Ja joka aamu on samat rutiinit, 2 ja 4 vuotiaat ovat keksineet itselleen omasta mielestään hyvät vaatteet, tänäänkin oli toistensa villapaidat juuri kun aloin pukemaan haalaria. No toivottavasti hoitotäti tajusi, että toisella oli vähän lyhyet hihat ja toisella liian pitkät. 6 vuotiasta yritettiin saada ylipäätään pukemaan, kun toiset olivat melkein valmiina. Sitten vaan piti lähteä.

Ja ei, en murehdi, missä leikkivät hoitopäivän jälkeen pihalla. Hoitotäti on jo miettinyt sen ihan riittävän hyvin puolestani.

Vierailija
37/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulihan sitä miesnäkökulmaakin keskusteluun :D

Vihaksi pistää perkele

Vierailija
38/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylistä vaan epäilen, että tuokin on joku provoileva AV-mamma

voin vakuuttaa että ihan ilmielävä kaksilahkeinen täällä on. Ketjun ongelma vain muistutti niin elävästi entisen liiton emännästä, että kiuhuu kattila yli.

Lasten vaatteet ei mätsää, voi luoja...

Vierailija
39/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkutus nalkutus nalkutus nalkutus

Ja ihan siististi. Miksi lapsi pitää pukea koiranoksennuksen näköiseksi? mun exä teki sitä joskus tahallaan. kiusatakseen minua. Kysyin, kun lähdettiin reissuun suoraan pk:sta, että onko lapsella siistit kamppeet. Vastaus oli joo. Ja kun päästiin taukopaikkaan ja piti mennä ravintolaan, huomasin, että lapsen vaatteet oli oikeasti kuin koiranoksennus. "no ei kai se niin tarkkaa ole." No on, jos itse olen siistissä kamppeissa ravintolassa, pitää lapsenkin olla. Mentiin sitten huoltsikalle syömään.

Vierailija
40/84 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukea lapsi nätisti. Kyllä mieskin siihen psytyy, jos HALUAA. mutta miehillä on tapana tehdä epäkiinnostavat asioat vähän sinne päin :/