Mitä odotat paikallislehdeltäsi? Millainen on hyvä lehti?
Kerro omasi hyvät ja huonot puolet.
Kommentit (8)
... parasta on just se paikallisuus.
Että saa tietoonsa mitä omassa kylässä tapahtuu. Meillä lehti on myös ainoo jonka viittin antaa lasten luettavaksi. Iltasanomat, Iltalehti on niin sensaatiohakusta asioilla mässäilyä että ne on piilotettava just lukemaan oppineilta.
Kerran viikossa ilmestyvä paikallislehti ei todellakaan tarjoa sitä mitä minä haluan.
Ei meille tule edes Hesaria tai paikallista päälehteä. Miksi ihmeessä tulisi kun samat tiedot saa netistä paljon nopeammin ja ennenkaikkea ilmaiseksi! Moni kunnallisuutinen josta lehdet jauhavat löytyy parissa minuutissa kaupungin byrokratian listoilta netistä ja alkuperäisenä ja ilman niitä virheitä joita toimittajat saavat tehtyä juttuihinsa.
Eiköhän paperisen sanomalehden aika ole Suomessa kohtapuoliin ohi. En itse asiassa tunne kovinkaan monia joille enää tulee paperinen lehti, sanoma- tai paikallislehti tai mikä tahansa. Aikakauslehdet on erikseen, niillä on toinen funktio. Jopa mun isä on luopunut paperihesarista, koska ei koe sitä tarvitsevansa ja katsoo uutiset netistä.
Päivän paras hetki on se kun saan aikaa juoda kupin kahvia ja lukea päivän lehden! Mielenkiintoset henkilöhaastattelut ja tiedot oman kaupungin/seudun tapahtumista on sitä parhainta antia. Parhaat naurut saa usein yleisönosastolta :D
Netin ääressä tulee muutenkin, töiden puolesta, nökötettyä ihan liiaksi.
Plussaa: Alan opiskelijat tekevät juttuja, hyvää harjoitusta.
Miinusta: ei mitään kiinnostavaa sisältöä. Mainoksista ei usein saa selvää kummassa kaupugissa liike on, Kemissä vai Torniossa. Kolumnien kirjoittajat ovat luokattoman kehnoja. Yleisöosaston mielipiteet keskittyvät ohi ajaneen auton kelvottomuuteen liikenteessä tai "erään naapurin haukkumiseen eräällä kadulla, tiedät kyllä millä"... Ja kyllä on nuorisokin kelvotonta. En tiedä eikö toimitukseen sada muuta vai valitaanko julkaistavaksi vain tätä soopaa. Pahantuulista, nurkkakuntaista valitusta kannesta kanteen, jätän enimmäkseen lukematta.
Lehti on Lounais-Lappi
Sopivasti huumoria ja syvällisyyttä. Ajoittain myös hyviä kuvia. Jotain huonoa... eipä tule mieleen.