Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi ihastus ja hänen ristiritaiset puheet...

Vierailija
08.02.2012 |

Olen pari kuukautta tapaillut ihanaa miestä, joka tuntuu olevan kaikkea mitä olen mieheltä toivonut. Hän on juuri sellainen, josta edellisessä huonossa suhteessa haaveilin. Mies on vaan ollut todella intensiivinen heti alusta asti, kertonut avoimesti tunteistaan ja olen joutunut häntä toppuuttelemaan koska edellinen suhteeni on vasta päättynyt.

Olen kuitenkin kiinnittänyt huomioita erääseen seikkaan, joka häiritsee minua. Mies puhuu paljon ja jokusen kerran hän on puhunut ristiriitaisesti kertoessaan esim. jostain tapahtuneesta. Hän esim. kerran kertoi olleensa ulkomailla festarilla ja kertoi miten halvat pääsyliput olivat, vaikka esiintyjänä oli tunnettu ulkomaalainen bändi. No kun kyseisen bändin kappale soi radiossa, mies ei muistanut että oli kertonut festareista ja alkoi puhumaan niistä uudestaan. Tällä kertaa hän sanoikin, että ko bändi ei esiintynytkään festareilla vaikka oli pitänyt. Silloin kun ensimmäisen kerran puhuttiin, kerroin vielä miten paljon olen aikoinaan tykännyt bändistä niin jotenkin kuvittelen, että hän olisi voinut mainita etteivät he tosiasiassa olleetkaan nähneet bändiä. Toinen ristitiita on pikkuasia, hän kertoi saaneensa uuteen autoonsa lisävarusteen autoliikkeestä ja seuraavalla viikolla sanoikin hakeneensa varusteen itse elektroniikkaliikkeestä.

Itselläni hälytyskellot alkavat näistä soida saman tien (olen kerran ollut suhteessa miehen kanssa joka luultavasti valehteli enemmän kuin puhui totta). Mutta olenko turhan säikky..? Ovatko nämä hälytysmerkkejä jostain isommasta "ongelmasta" vai teenkö kärpäsestä härkäsen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies töissä? Oma asunto, auto, kesämökki tms. ? Ei esitä vaan on kertonut, että on taivaanrannan maalari?

Kuka kustantaa matkat? Eli mies suunnittele ja sinä maksat vai millä tavalla?

Seurusteletteko vielä vai kiihkeää panemista? (hekuman huumassa sitä itse kukin kehuu naista ja vielä oikeasti tarkoittaa sitä)

Tietysti suhteen alussa jokainen markkinoi sallituissa rajoissa itseään parempana kuin onkaan.

JOs ap et olisi vielä rikki edellisen suhteen jäljiltä, niin olisiko tuo miehen tuohu normaali-ap:lle normitoimintaa?

Vierailija
22/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en tiedä miksi minunlaisiani täytyisi erityisesti varoa

siksi, että on tosi raskasta kun ei mihinkään voi luottaa. Hienoa, että sinun läheisesi ymmärtävät, mutta itse en jaksaisi tuollaista. Minulla oli ennen yksi ystävä joka valehteli jatkuvasti, kaikesta. Se oli todella rankkaa, erityisesti siksi, että usein niistä kertomuksista sai tosiaan huolestua. Jos etsisin parisuhdetta niin todellakin haluaisin suojella itseäni vastaavalta. Tietenkin sitä voi päätyä yksiin vaikka minkälaisen kanssa, kaikki viat eivät heti näy tai edes ole olemassa aluksi..

Toki tällainen valehtelutaipumus on asia jota moni ei ole valmis hyväksymään. Sitten on tietysti eritapaisia valehtelijoita. Esim. itse en juuri kerro mitään tarinoita joista muut huolestuisivat vaan valheet on juuri tyyliä jos joku kysyy missä kävit eilen syömässä niin voin sanoa Rossossa vaikka kävin oikeasti Chico'sissa.

Varsinkin tärkeissä asioissa myös ainakin omalle miehelleni korjaan väärinsanotun asian heti kun huomaan että tuli taas valhe (yleensä huomaan sen saman tien kun kuulen mitä tuli sanottua). Vieraammille en aina ala sellaista selittää jos ei ole asia mikä on pakko mennä oikein, koska se aiheuttaisi kohtuutonta haittaa eism. työelämässä jos leimautuisi patologiseksi valehtelijaksi. Töissä olenkin siksi hyvin hiljainen enkä tosiaan osallistu työajan ulkopuolisiin rientoihin koska niissä tiedän että valehtelu tulisi esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mies suunnittelee reissuja mutta tietää rahatilanteeni ja on tarjoutunut maksamaan reissut. Hänellä on oma asunto ja muutenkin pärjää hyvin taloudellisesti.

Olen tosiaan saanut siipeeni parikin kertaa ja ehkä tosiaan olen vain ylivarovainen. Aiemmissa suhteissa olen jättänyt kuuntelematta sitä järjen ääntä joka toitottaa, että mies ei ole kunnollinen. Ja olenkin kituuttanut huonossa suhteessa liian pitkään. Nyt sitten olenkin ehkä ylivarovainen.

Mutta annan ajan kulua ja katson rauhassa mitä tästä tulee, kokonaisuus ratkaisee. Ja tosiaan yritän kuunnella sekä sydäntä että järkeäni. Kiitos kaikki neuvoista! Tänne on vaikea kirjoittaa, kun ei voi liian yksityiskohtaisesti kertoa ja toisaalta tästäkin olisi tullut todellinen romaani jos olisin kertonut jokaisen yksityiskohdan.