Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi ihastus ja hänen ristiritaiset puheet...

Vierailija
08.02.2012 |

Olen pari kuukautta tapaillut ihanaa miestä, joka tuntuu olevan kaikkea mitä olen mieheltä toivonut. Hän on juuri sellainen, josta edellisessä huonossa suhteessa haaveilin. Mies on vaan ollut todella intensiivinen heti alusta asti, kertonut avoimesti tunteistaan ja olen joutunut häntä toppuuttelemaan koska edellinen suhteeni on vasta päättynyt.

Olen kuitenkin kiinnittänyt huomioita erääseen seikkaan, joka häiritsee minua. Mies puhuu paljon ja jokusen kerran hän on puhunut ristiriitaisesti kertoessaan esim. jostain tapahtuneesta. Hän esim. kerran kertoi olleensa ulkomailla festarilla ja kertoi miten halvat pääsyliput olivat, vaikka esiintyjänä oli tunnettu ulkomaalainen bändi. No kun kyseisen bändin kappale soi radiossa, mies ei muistanut että oli kertonut festareista ja alkoi puhumaan niistä uudestaan. Tällä kertaa hän sanoikin, että ko bändi ei esiintynytkään festareilla vaikka oli pitänyt. Silloin kun ensimmäisen kerran puhuttiin, kerroin vielä miten paljon olen aikoinaan tykännyt bändistä niin jotenkin kuvittelen, että hän olisi voinut mainita etteivät he tosiasiassa olleetkaan nähneet bändiä. Toinen ristitiita on pikkuasia, hän kertoi saaneensa uuteen autoonsa lisävarusteen autoliikkeestä ja seuraavalla viikolla sanoikin hakeneensa varusteen itse elektroniikkaliikkeestä.

Itselläni hälytyskellot alkavat näistä soida saman tien (olen kerran ollut suhteessa miehen kanssa joka luultavasti valehteli enemmän kuin puhui totta). Mutta olenko turhan säikky..? Ovatko nämä hälytysmerkkejä jostain isommasta "ongelmasta" vai teenkö kärpäsestä härkäsen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilyttäisi a.) intensiivisyys heti alkuun

b.) muuttuvat jutut.

Pelkkä b. voisi selittyä (oudolla) hajamielisyydellä, mutta nämä molemmat yhdessä kuulostavat huonolta.

Vierailija
2/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä kuulosta pätkääkään huolestuttavalta eikä edes ristiriitaiselta.

Siis tottakai jos miehen puheenaiheena on pääsylippujen hinta, niin silloin on olennaista se millaisia bändejä siellä pitäisi olla soittamassa, ei se oliko sitten lopulta joku pois. Ei kai nyt kukaan anna joka kerta kun jostain aiheesta puhuu täyttä selostusta kaikista yksityiskohdista vaan tilanteen mukaan kertoo asian eri puolista.

Ja nuo auto- ja elektroniikkaliike, niitähän on paljon sellaisiakin jotka on vähän molempia. Toisaalta ei sitä välttämättä edes enää viikon päästä muista tarkkaan mikä liike se nyt oli mistä se osa tuli ostettua .En minä ainakaan aina tuommoisia muista. Eli voisin sanoa tänään että ostin eilen paidan KappAhlista mutta viikon päästä että Lindexistä, kun ovat vähän samantyyppisiä liikkeitä enkä muistaisi tarkkaan enää mikä se oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattuu olemaan kokemusta jonkinlaisesta patologisesta valehtelijasta, eli ainakin omat hälytyskelloni soivat välittömästi juttusi luettuani. Olen tosiaan siis herkistynyt tälle asialle että sori vaan kaikki oikeasti hajamieliset ja totta puhuvat hemmot!

Yksi asia on jäädä kiinni jostain valkeasta valheesta, se nyt ei ole niin nuukaa minusta varsinkin jos valheensa sitten myöntää. Mutta jos pienet vähäpätöisetkin arkijutut alkaa olla valhetta niin mietin kyllä että miksi. Ja taas kyllähän unohtaa saa, mutta jos vartavasten kertoo vaikka että eilen kävin bussilla kaupungissa, vitsi että oli kylmä, bussi oli muuten ihan täynnä ja jouduin seisomaan, ja sitten seuraavana päivänä sanoo että kävin kaupungissa autolla ja sain parkkipaikan ihan oven vierestä, niin eikös se ole aika outoa.

Itselleni siis on tuollainen käynyt, että lopulta mistään vähäpätöisistäkään asioista ei voinut olla varma. Ja sitten jos se jäi paskanpuhumisesta kiinni, niin sanoi että vitsivitsi mä vaan pilailin, tai sitten väitti kivenkovaan että minä itse erehdyin.

Auta armias kun suhteen loppuvaiheilla olin sitten jo oppinut olemaan ottamatta mitään todesta, niin sen kerran kun se tyyppi sitten puhui totta niin sehän suuttui kun en meinannut uskoa ja vähättelin hänen juttuaan.

Vierailija
4/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä kuulosta pätkääkään huolestuttavalta eikä edes ristiriitaiselta.

Siis tottakai jos miehen puheenaiheena on pääsylippujen hinta, niin silloin on olennaista se millaisia bändejä siellä pitäisi olla soittamassa, ei se oliko sitten lopulta joku pois. Ei kai nyt kukaan anna joka kerta kun jostain aiheesta puhuu täyttä selostusta kaikista yksityiskohdista vaan tilanteen mukaan kertoo asian eri puolista.

Ja nuo auto- ja elektroniikkaliike, niitähän on paljon sellaisiakin jotka on vähän molempia. Toisaalta ei sitä välttämättä edes enää viikon päästä muista tarkkaan mikä liike se nyt oli mistä se osa tuli ostettua .En minä ainakaan aina tuommoisia muista. Eli voisin sanoa tänään että ostin eilen paidan KappAhlista mutta viikon päästä että Lindexistä, kun ovat vähän samantyyppisiä liikkeitä enkä muistaisi tarkkaan enää mikä se oli.

Eihän tuossa ap:n jutussa ollutkaan pointtina se lipun hinta vaan se, että oli ensin bändi siellä ja sitten myöhemmin ei ollutkaan...

Ja kyllä mies muistaa saletisti ostiko autovarusteen AUTOliikkeestä vai ELEKTRONIIKKAliikkeestä, nehän on 2 tyystin eri asiaa.

Kyllä tuo ap:n kuvaama mies soittelis minunkin kelloja. Tuo liika avoimuus + sitten tuo totuuksien muuttuminen kertomuksissa.

Vierailija
5/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun hälytyskelloja soittelee tuo sun eka kappaleesi. Että on "kaikkea mistä olet aina haaveillut" ja heti alusta lähtien todella intensiivinen ja varman jo rakastunutkin. Liian hyvä ei ole ikinä totta. Mä oon joutunut kokemaan sen niin monta kertaa miessuhteissani, että vähempikin ois voinut riittää.

Ota etäisyyttä. Mun hälytyskellot soi lujaa.

Vierailija
6/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavanlaisen miehen kanssa ja mikä pahinta, petti vaimoaan ihan säännöllisesti avioliitossaan ollessaan, joten heti epäilen kaikkea. Ja etenkin kun itselläni on norsun muisti ja olen luonteeltani sellainen looginen päättelijä/analysoija niin johan on "huithapelin" kanssa helposti sukset ristissä.....mutta sen olen havainnut, että osa on tarkotettu juttuja värittämään, ihan harmittomia seikkoja, mutta osasta en ole niin varma :(

Vierailija
7/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en vähättelisi valkoisten valheiden merkitystä. Olen ollut tekemisissä miehen kanssa joka valehteli niin harmittomista pikkuasioista kuin vakavistakin asioista. Esim. Oltiin äidin kanssa autonostoreisulla, haettiin mutsin uusi auto (hieno). Sain ajaa koko matkan kotiin. Seuraavana päivänä: vaihdettiin puolivälissä kuskia ja sain ajaa puolesta välistä kotiin. No en tuosta nostanut numeroa enkä monesta muustakaan epäjohdonmukaisuudesta. Mutta paljon isoja valheita seurasi tätä. Tyyppi osoittautui narsistiksi. Pyöritteli valheillaan melkoista laumaa naisia ja piti itseään täysin viattomana kaikkeen.

Sanoisin että kyllä muistaisin ja väitän että miehenikin muistais (joka ei oo paras muistiltaan mutta ei myöskään valehtelija) mistä on uuden auton lisävaruste on hankittu. Jos pikkuasioissa pitää valehdella ja kaunistella totuutta niin mites sitten isojen ja rumien juttujen kanssa?

Vierailija
8/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikeasti voi olla, mutta turhan naiiviksi ei toki kannata heittäytyä.

Ehkä teet kärpäsestä härkäsen, mutta jotenkin tuosta tuli mieleen omat sinkkuajat. Tai se yksi vaihe jolloin tapailin paria ihmistä samaan aikaan. En tietenkään kertonut kenellekään rakastavani, mutta muistan menneeni välillä ihmisissä sekaisin. En ollut varma kelle olinkin jo kertonut saman asian...

Vierailija
9/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jollain tasolla ajatellut, että koska mies on kova puhumaan niin osa jutuista on ehkä näitä "värityksiä" mutta silti epäilyttää. Eikä kyse mielestäni missään nimessä ole siitä, etteikö mies muistaisi miten asiat ovat tapahtuneet vaan nimen omaan siitä mikä on totta ja mikä keksittyä.

Lisäksi, olen tosiaan juuri eronnut ja pyytänyt että etenemme hitaasti. Mies on tämän hyväksynyt ja itsekin sanonut että edetään päivä kerrallaan. Samalla hän kuitenkin suunnittelee yhteisiä reissuja ja kehuu minut maasta taivaisiin joka tapaamisella.

Mutta, minusta hän ON ihana, hän on huomaavainen, hänen kanssaan voin puhua mistä vaan ja olla oma itseni, saan nauraa ja hymyillä. Mutta voin myös olla huonolla tuulella ja kertoa pahasta mielestä. Hän ymmärtää ja lohduttaa.

Ajatukseni ovat tosiaan hyvin ristiriitaisia...

Vierailija
10/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti sitä menneisyyden pettymysten takia epäilee kaikkea uuttakin. Otatte nyt rauhallisesti ja nautit siitä mitä teillä on. Aika näyttää minne asiat menevät. Yritä olla murehtimasta turhia. Muistat vaan pitää jalat maassa :)

Vierailija
11/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen kokemus, mutta mentiin yksiin asi. Kävi ilmi että mies oikeasti valehteli ihan kaikesta, pikkuasioista lähtien! Valehtelemiseen ei ollut mitään syytä, joten en voinut uskoa että oikeasti tekee niin kaikessa, mutta niin vaan teki. Just tollasia juttuja! Ja jos kysyy että miks viimeksi sanoit eri tavalla niin a: selittelee sut pyörryksiin ja kun ootte ollu tarpeeksi kauan yksissä b: käy kiinni koska et luota häneen.

Ja jos joku tuntuu täydelliseltä mieheltä niin se on selvä merkki että ei ainankaan sitä ole. Esittää, valehtelee, mukautuu näyttääkseen täydelliseltä sulle. Kääntää takkinsa kun olet jumissa, eli asutte yhdessä esim.

Jätä se nyt. Tossa ei ole muita vaihtoehtoja!

Vierailija
12/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on kova puhumaan niin osa jutuista on ehkä näitä "värityksiä" mutta silti epäilyttää.

Samalla hän kuitenkin suunnittelee yhteisiä reissuja ja kehuu minut maasta taivaisiin joka tapaamisella.

mietin. Joskus pälpättäjillä ja suurentelijoilla on jonkinasteista persoonallisuushäiriötä tai maniaa.

Persoonallisuushäiriöisten (lähinnä narsistit) kanssa saattaa tosiaan suhteen alussa olla aivan ihanaa, antavat ylenpalttista huomiota jne.

Päihdeongelmaisilla (ja muista riippuvuuksista kärsivillä) esiintyy usein valehtelua myös muissa kuin riippuvuuteen suoraan liittyvissä asioissa.

Nämä nyt pahimpina mahdollisuuksina. Se, mitä joku kirjoitti useammasta tyttöystävästä voi myös pitää paikkansa.

Ehkä voisit kysyä näissä tapauksissa "Etkö sanonut, että.." "Viimeksi mainitsit, että.." jne.

Ole varovainen.

2

Vierailija
13/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap lisää, onko muita esimerkkejä? Mitä tiedät miehen taustasta? Työt, suhteet, perhe, harrastukset?

Vierailija
14/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit kysyä näissä tapauksissa "Etkö sanonut, että.." "Viimeksi mainitsit, että.." jne.

Ole varovainen.

2

se tosiaan sanoo että itse olet väärässä, en ole koskaan niin kertonut, tai vaihtoehtoisesti kääntää asian vitsailuksi tai sitten suuttuu kun et luota häneen, niin anna moisen mennä menojaan. Ei maksa vaivaa. Ei todellakaan.

Terveisin numero en muista mikä mutta tuo jonka kommentti oli otsikoitu "vaikean pistit". huh kun tulikin pinnalle jo unohtuneet traumat!

Vierailija
15/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ala liikaa yksityiskohtia kertomaan, ettei kukaan vahingossa tunnista :)

Mies on reilu kolmikymppinen, harrastaa liikuntaa ja joukkueuheilua, on veljensä ja äitinsä kanssa suht läheinen. Hän on ollut pitkässä suhteessa, joka on päättynyt parisen vuotta sitten. Tämä oli käsittääkseni jonkin aikaa on-offia ja miehellä on saattanut olla muutakin säätöä tämän suhteen aikana, tosin en tiedä jos ovat juuri silloin olleet tauolla. Mies on työssä jossa viihtyy todella hyvin ja on hyvin toimeentuleva.

Muita esimerkkejä miehen ristiriitaisista puheista ei kyllä ole...

Vierailija
16/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jokainen aikuinen ihminen tietää, että ihmisiä löytyy monenlaisia. Ne kieroilijat eivät kuitenkaan poista niitä hyviä ihmisiä maailmasta.

Vaikka kuinka olisi törmännyt lieroihin niin eikö uusi suhde pitäisi kuitenkin aina pyrkiä aloittamaan puhtaalta pöydältä. Uskoa hyvään? Ei se tarkoita sitä että tyhmä pitäisi olla.

Vierailija
17/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten vaikuttaa normaalilta..

Itse varmaan ottaisin jomman kumman noista oudoista vastauksista uudelleen esiin, vastaus jonka mies antaa tai miten hän käyttäytyy, kertoo paljon.

Vierailija
18/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina käsketään jättämään omien kokemuksien perusteella?

tietyt tapaukset kuten persoonallisuushäiriöiset tai patologiset valehtelijat toimivat samalla tavoin.

Vierailija
19/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en tiedä miksi minunlaisiani täytyisi erityisesti varoa, jos tuo nyt mies edes on sitä lajia. Ei kaikki patologiset valehtelijat ole ilkeitä ja valehtele peitelläkseen esim. pettämisiä tai muita vääriä tekoja. En minä ainakaan koskaan ole sellaista tehnyt.

Sen sijaan juurikin minulla tuollaisissa pienissä sinänsä merkityksettömissä asioissa tulee ihan automaattisesti suusta ulos valheita. Tajuan vasta asian sanottuani että ei se noin mennytkään. Ainoa miten pystyn estämään valheiden tuloa on jos aina ennen kuin aion sanoa mitään, päätän miettiä hetken sitä mitä aion suustani päästää - mutta ei normaalissa nopeatempoisessa keskustelussa se käy että yksi aina ennen vastaamista meditoi 10 sekuntia ja miettii että miten se asia nyt menikään.

Omat tuttuni tietävät tämän asian ja ovat sen hyväksyneet. He tietävät etten ole ilkeä ihminen enkä yritä kusettaa ketään, vaan että mun aivoni vaan toimivat vähän viallisesti. Tuottavat fantasiaa ja muistoja sekaisin kun yritän kuvailla konkreettisia tapahtumia. Apua tähän en ole saanut vaikka jo lapsena koulupsykologille tämän asian takia menin, lähinnä se ja myöhempi psykiatrilla käynti auttoivat hyväksymään sen että tämmöinen minä olen, ja kullakin on omat heikkoutensa ja niiden kanssa pitää vaan elää.

Vierailija
20/23 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en tiedä miksi minunlaisiani täytyisi erityisesti varoa

siksi, että on tosi raskasta kun ei mihinkään voi luottaa.

Hienoa, että sinun läheisesi ymmärtävät, mutta itse en jaksaisi tuollaista. Minulla oli ennen yksi ystävä joka valehteli jatkuvasti, kaikesta. Se oli todella rankkaa, erityisesti siksi, että usein niistä kertomuksista sai tosiaan huolestua. Jos etsisin parisuhdetta niin todellakin haluaisin suojella itseäni vastaavalta. Tietenkin sitä voi päätyä yksiin vaikka minkälaisen kanssa, kaikki viat eivät heti näy tai edes ole olemassa aluksi..