Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintöriita, jossa kaunoja taustalla.Kokemuksia?

Vierailija
08.02.2012 |

Meidän perheessä on perintöriita, jossa riitelee vain ja ainoastaan yksi ihminen. Ketään muuta ei edes kiinnosta pätkääkään koko perintö muuten kuin, että asia saataisiin paperinivaskoineen päätökseen.

Tällä yhdellä onnettomalla on epäilemättä vanhat todet ja itse keksityt kaunat koko asian takana. Käyttäytyy erittäin uhkaavasti välillä. Keksii itse muiden osalle jo muka annettuja ennakkoperintöjä. Jopa joidenkin itse hankkimat tavarat ovat hänen mielestään osa saatu ennakkona. Mikä avuksi, onko kokemuksia?

Ei siis kerro mikä rassaa tai mitä tarkalleen haluaa, mutta pitkittää tarkoituksella kaikkia asian käsittelyyn liittyvää.

Voiko yksi ihminen päättää jarruttamalla muiden puolesta ikäänkuin kaikista asioista.

Perinkuntaan kuuluu neljä alle nelikymppistä sisarusta.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jako neljään (neljähän teitä oli). Haastemiehen kautta allekirjoitettavat paperit ao. henkilölle. Tämä kannattaa hoitaa nyt, sillä muuten se vain pitkittyy ja maksaa teille koko ajan.

Minä jouduin antamaan myöten tilanteessa, jossa olisin halunnut toimia toisin. En myöskään halunnut pesästä mitään irtainta, sillä tiesin että muut olivat jo vainajan eläessä katsoneet mitä haluavat. Mikä minusta on kyllä sikamaisuuden huippu.

Älkää enää yrittäkö itse puhua tämän hlön kanssa. Se vain pahentaa asioita. Hoitakaa virallisia teitä.

Vierailija
22/34 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jako neljään (neljähän teitä oli). Haastemiehen kautta allekirjoitettavat paperit ao. henkilölle. Tämä kannattaa hoitaa nyt, sillä muuten se vain pitkittyy ja maksaa teille koko ajan.

Minä jouduin antamaan myöten tilanteessa, jossa olisin halunnut toimia toisin. En myöskään halunnut pesästä mitään irtainta, sillä tiesin että muut olivat jo vainajan eläessä katsoneet mitä haluavat. Mikä minusta on kyllä sikamaisuuden huippu.

Älkää enää yrittäkö itse puhua tämän hlön kanssa. Se vain pahentaa asioita. Hoitakaa virallisia teitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noita tullaan näkemään jatkossa valtavat määrät, jahka kaikissa näissä nykyisissä uusioperheissä aletaan periä.

Vierailija
24/34 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmin se ei enää onnistu.

jos kerran oikeasti itse ei ole rahanahne, niin kieltäytykää kaikki muut perinnöstä, jolloin se yksi saa kaiken mitä haluaa ja ansaitseekin. Jos kerran ei teille se raha ole tärkeä, ettekä itse ole ahneita.

Vierailija
25/34 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuten joudutte odottamaan, että tämä täti (täti vai setä?) heittää lusikkansa lopullisesti nurkkaan.

Häntä ei voi hakea holhouksen alle, ilmeisesti muuten oikeustoimikelpoinen...?

Vierailija
26/34 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yksi osakas vaatii jakoa, se on jaettava.

Oikeutta voi pyytää määräämään pesänjakajan, ja hän sitten jakaa sen.

Vierailija
27/34 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesänjakajan määrääminen

Jos kuolinpesän osakkaat tai eroamassa olevat puolisot eivät pääse sopimukseen jaettavana olevan omaisuuden jaosta, käräjäoikeus määrää hakemuksesta pesänjakajan tekemään jaon.

Pesänjakaja voi olla asianajaja, yleinen oikeusavustaja tai kuka tahansa tehtävään kykenevä henkilö. Pesänjakajaksi määrätään yleensä hakijan esittämä henkilö. Hänen on kuitenkin oltava puolueeton kaikkiin osapuoliin nähden. Hakemuksen yhteydessä on esitettävä pesänjakajaksi ehdotetun kirjallinen suostumus.

Pesänjakajan määräystä voi hakea kuka tahansa kuolinpesän osakkaista tai kumpi tahansa puolisoista eikä hakemusta tarvitse perustella.

Pesänjakajan suorittamaa jakoa voi moittia käräjäoikeudessa.

Mistä pesänjakajan määräystä haetaan

Hakemus on jätettävä vainajan kotikunnan käräjäoikeuteen kun kyse on kuolinpesän jaosta.

Vierailija
28/34 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi osakas teistä kolmesta haluaa ostaa muiden osuuksia, niin sehän on ok. Näin osa pääsee pois koko jutusta halutessaan. Eikä siinä ole tällä yhdellä mitään sanomista.

Vierailija
29/34 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näitä perintöriitoja kunnellut kun isäni otti joskus asiakkaita illalla kotona vastaan. Ihmettelin pienempänä sitä, miten tiukalta ja kylmältä muuten niin kiltti isäni kuulosti. Näin vanhemmiten ymmärrän hyvin miksi joutui olemaan sellainen tiukkis.

On hän kyllä saanut huonoista jaoista kuullakin, joskus taisi tulla melkein tappouhkauksiakin.

Arvatkaa vaan, onko isälläni oma testamentti tiukasti tehtynä!

Vierailija
30/34 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielivaltaa. Ei ole tervettä!

Vierailija
31/34 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan siltä mitä meidän tilanteessa käydään:Minut haukutaan narkomaaniksi,varastelijaksi,valehtelijaksi ja omanedun tavoiy´ttelijaksi yms.Veljeni itsaristakin syytettiin mua ,kun surin häntä,epäiltiin,että on sormeni pelissä!Eikö normaalisti sydämellään tunteva saa tuntea tuskaa kun 18v.veli päättää päivänsä tytön takia?!Lähetellään ilkeitä uhkaavia viestejä,vaatien nimmareita vaikka mihkä paperiin ja jos en suostu soitellaan lastensuojeluun perättömien ilmiantojen nimissä yms.Ja suvulle haukutaan täysin mitättömäksi jos mistäkin syystä mitkä ovat aivan tuulesta temmattuja.Mitä teen?Lisäksi ns,"äitini"kävi meillä useaan kertaan varkaissa kostoksi siitä etten suostunut allekirjoittamaan lupakirjaa tontin myyntiin,varastaa postia yms.sairasta kostoa.Oli alunperinkin katelliinen isän rakkaudesta mua kohtaan...Sairasta?

Vierailija
32/34 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen osakkaana 5 sisaruksen kanssa kuolinpesässä. Meidän ongelma on, että yksi (veli) on ilmoittanut alusta asti, ettei ota mihinkään kustannuksiin, kuten hautaus, erääntyneet laskut, pieni laina yms. Me muut taas haluaisimme maksaa kaikki yhteisesti pois, myydä sitten talon ja jakaa päältä jokaiselle ensin ne kulut kuittia vastaan. Veli sanoi, että se sopii, tehkää kuinka tahdotte, mutta hän ei suostu siihen että saamme rahamme siitä päältä, sen kun voi estää, koska vainajan laskujen yms maksaminen on "vapaaehtoista" osakkaille. Muutoin pesä on lähes varaton. Veljelläni ei ole tuloja eikä hän voi lainata omaa osuuttaan mistään, mutta haluaa kiusata mietä muita sillä,ettemme saa omia pois. Hän esim ilmoitti aikoinaan että yli 1670€ maksaneet hautajaiset olivat liian kalliit pesän olemattomiin tuloihin nähden ja katsoi, että ne maksaneet eivät ole saamassa hyvitystä talon myynnissä. Onpa jopa ilmoittanut, ettei ehkä suostu myyntiin "menköö vasaran alle, sittehä tiijätte mitä se työkii, ku vouti vie"

Vierailija
33/34 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2012 klo 15:41"]

jos kerran oikeasti itse ei ole rahanahne, niin kieltäytykää kaikki muut perinnöstä, jolloin se yksi saa kaiken mitä haluaa ja ansaitseekin. Jos kerran ei teille se raha ole tärkeä, ettekä itse ole ahneita.

[/quote]

Jos kieltäytyy perinnöstä ja on lapsia, niin lapset tulevat sitten perijöiksi. Auttaako se riidassa? Enpä usko.

Vierailija
34/34 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se!