Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakas mieheni osti

Vierailija
08.02.2012 |

Kaupasta vahingossa 6kkta vanhalle vauvalle ruispuolukkapuuroa 1-3v. tarkoitettua kun pyysin sitä puolukkapuuroa alk.5kk

Miksi sitä ruispuolukkaa ei saisi antaa alle vuoden ikäiselle lapselle?

Onko kyse koostumuksesta,vai sokerin määrästä vai kenties siitä ettei ruista voisi antaa vielä noin pienelle?

Siksi kysyn kun mulla sattuu olemaan nyt sitä pirun ruispuolukkapuuroa 24 törppöä kotona ja ei taidä pvm kestää siihen asti kun vauva täyttää vuoden

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nykyiset lapset jotenkin herkempiä kuin mitä me olimme joskus 1960-70-luvuilla, tai ne meidän isot lapset 1990-luvulla?

Silloin syötettiin surutta maitoon keitettyjä vellejä ja puuroja muutaman kuukauden ikäisille.

Terveinä pysyttiin, allergioita oli vähemmän, mutta tällaisia meistä sitten tuli, ja teineistä... vauvojen vanhemmat eivät varmaan halua edes tietää.

Ehkä se ei kuitenkaan ole teollisten vauvanruokien puutteesta johtuvaa.

Vierailija
42/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on perkuleen vaikeaa arvata, etä rouva aikoo leipoa seuraavan viikon tiistaina jotain, jos hän ei siitä asiasta mitään mainitse.

Ja jos mainitseekin, niin se on joku reilun viikon takainen ohimenevä "Taidanpa tässä joskus leipasta kakun"-heitto. Tämä tulisi miehen ehdottomasti muistaa, kun hän seitsemän päivää myöhemmin menee kauppaan. Olisi myös suotavaa, että mies osaa telepaattisesti lukea naisen ajatuksia, että minkalaisen kakun hän aikoo leipoa. Ja kyllähän jokaisen miehen tulee tietää, kuinka monta munaa ja paljonko kermaa tähän kyseiseen kakkuun tulee.

Naiset eivät ole epäselviä, miehet ovat vain tyhmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan miehenä viikottain kärvistellä, kun nainen antaa epämääräisiä ohjeita ja olettaa minun olevan ajatustenlukija. Kauppalistassa lukee "jauhelihaa", ja joka kerta saan soitella, että kuinkahan monta sataa grammaa sitä nötköttiä tällä kertaa saisi tulla. "Kermaa" voi tarkoittaa mitä tahansa väliltä 2-6 desiä. Silmät pyörivät päässä ja nainen huokaillee pettyneesti, kun kauppakassista löytyy liian vähän kermaa.

Usein ohjeet on juuri tuollaisia, mutta jos vaimo alkaa nalkuttaa ostoksista sellaisista asioista mitä ei listassa ole, niin saa kyllä kuulla takaisin samalla mitalla. Varamsti tietää että itselläni oletuksena on 400g sikanautaa. Jos haluaa jotain muuta, niin sitten on pare kirjoittaa siihen lapulle. Tai jos munia tarvitaan poikkeuksellisen paljon, niin kannattaa mainita asiasta. Se on perkuleen vaikeaa arvata, etä rouva aikoo leipoa seuraavan viikon tiistaina jotain, jos hän ei siitä asiasta mitään mainitse.

Mutta ilmeisesti naiset saa jotain pätemiskiksejä tuollaisesta.

Niin ja AP:n kannattaa valita otsikko hieman toisin, jos ei halua tällaista keskutelua :) Niin ja itse antaisin lapselle tuota isommille tarkoitettua tuotetta, ei se todennäköisesti siihen kuole. Mutta äitien mielestä tämäkin on maailman isoin virhe ;)

Kivasti on yhdestä puurosta kehkeytynyt antoisa keskustelu siitä kuinka suuri miesten ja naisten välinen kuilu on.

Sen verran komppaan teitä miehiä että ihan samaa tuo omakin siippa aina valittaa et ei voi tietää jotain juttuja....Mutta mä olen vaan todennut sen että se taas johtuu miesten valikoivasta kuulosta ainakin luulisin niin!

Ja ette kuule uskokaan kuinka tarkan kauppalistan mä ukkelille teen kun muuten ei tuu sitä mitä oikeesti tarvii.

Vierailija
44/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie yksi purkki mukanasi neuvolaan ja kysy onko tuoteselosteessa jotain miksi ei vauvalle kävisi. Itse kyllä antaisin mennä vaan jos vauvalle kelpaa, todennäköisesti se on vaan karkeampaa kuin ihan vauvoille soseutettu ja saattaa sisältää maitoa.

Reps ja kops ; oikeestikohan joku neuvolan tätille purkkiruokia tarkastukseen kuskais ;)

Vierailija
45/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ette kuule uskokaan kuinka tarkan kauppalistan mä ukkelille teen kun muuten ei tuu sitä mitä oikeesti tarvii.

Minulla ei oikeasti ole mitään hajua mistä tämä johtuu, mutta vaikka aina ennen kassalle menoa käyn kauppalistan ja ostoskorin läpi, että kaikki tarvittava tarttui mukaan, niin jotenkin onnistun melkein jokatoisella kerralla mössimään jotain ja unohtamaan pari-kolme ostosta. Yhtäkkiä sitä kotona huomaakin kauppalapusta kaikenlaisia uusia kohtia. Valikoiva silmä tai jotain, mutta pirun monta kertaa on kyllä saanut ihmetellä, että ei siinä kauppalapussa kyllä varmasti oltu porkkanoita mainittu silloin, kun minä sitä kaupassa vilkuilin.

Toisaalta minulla kyllä on todettu tarkkaavaisuushäiriö ynnä lukihäiriö...

Vierailija
46/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olen vaan todennut sen että se taas johtuu miesten valikoivasta kuulosta ainakin luulisin niin!

Osansa tälläkin on varmasti. Itsekin huomaan, että jotain (ilmeisesti vaimolle erittäin tärkeitä) asioita menee täysin ohi. Ja sitten sitä vasta pulassa ollaankin, kun jonain aamuna ei olekaan oikeita tarvikkeita saatavilla :)

Toinen asia on tuo erilaisten asioiden vihjailu. Sanokaa nyt hyvät naiset asiat niin kuin ne on. Miesten ajatuksenjuoksu on hieman erilaista ja asioista vihjailu tai kiertoilmauksien käyttö ei vain mene perille, siis yleensä. Tästäkin on tällä palstalla välillä avauduttu :)

Vierailija
47/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan miehet sitten miten se kauppalista pitäisi laatia että kaikki tavarat tarttuis mukaan ja olisivat oikein,tietää sitten korjata sitä listaa oikeeseen suuntaan :)

Tää meni nyt jo uteliaisuuden puolelle

Vierailija
48/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydessään osti joka kerta hk:n sinistä lenkkiä, rasian margariinia ja purkin kermaa. ihan sama mitä oli pyydetty tai kuinka tarkka ostoslista hänellä oli mukanaan. kotiin hän tuli aina lenkin, kerman ja margariinin kera.

epäilen, että hän teki sen tahallaan, ettei vain tarvinnut kaupassa kovin usein ravata. ihmettelin aina, kuinka äiti silti hänet toisinaan kauppaan lähetti.

Vierailija
49/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

I Suuri mysteeri on, miten 40 vuotta sitten lapset eivät kuolleet nälkään, kun ei ollut hienoksi hakattuja soseruokia. Saatikka sitten muinaissuomalaiset...

II Ap ottaa purkin käteen, katsoo tuotetiedot ja soittaa kyseisen fiman kuluttajapalveluun.

III Koska mies on ollut sika eikä tuosta parane, niin eropaperit vaan vetämään niin säästyt ap monilta murheilta.

Vierailija
50/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti siihen listaan pitää speksata hyvin tarkkaa ne tuotteen joilla on oikeasti väliä, kuten:

- hygieniatarvikkeet

- sidukat

- suklaa...

- kriittiset ruoka-ainekset

Siis jos esim. leivän pitää olla jotain tiettyä, niin silloin se pitää kirjoittaa siihen lappuu. Tai jauhelista, jos sitä tosiaan haluaa enemmän kuin 400g ja muuta kuin sika-nautaa, niin kirjoittakaa se siihen lapulle. Ja paljonko sitä maitoa pitää ostaa, jos sen määrä on tärkeää. jne.

Eli siis rautalangasta :)

Vierailija
51/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähetän kauppalistan usein miehelleni sähköpostilla. Ekaks kaupan nimi missä käydä tyyliin

PRISMA

sitten tarvittavat tuotteet ranskalaisilla viivoilla ja tietty siinä järjestyksessä kun sijaitsevat kaupassa. Määrät jos tavallisuudesta poikkeavia. Merkit ja tarkat kuvaukset jos jotain erikoistuotteita. Isolla kirjoitetut on haettava tarvittaessa toisesta kaupasta jos ei ekassa ole. Muita tuodaan vain jos on, ei kriittisiä.

- tuorekurkku

- salaattia (2 kpl jos hyviä)

- KANAMUNIA

- Kanafileitä

- Possunjauhelihaa (2kpl jos päiviä)

- Kaurajuoma 10 purkkia

- Tattari hiutaleita (keskisen mylly, pahvi pakkaus todennäköisesti riisijauhoja vastapäätä ylimmällä hyllyllä)

Toimii kohtuullisen hyvin. Varsinkin jos muistaa välillä ottaa miehen takin ja housujen taskuista vanhat listat ettei tuo vanhalla listalla.

Ja yllätys yllätys mieheni on tosi ahkera ja hyvä tyyppi. Mutta ajatukset on usein vielä työasioissa kun käy kaupassa ja tykkää siitä että kaupassa käynti on mahdollisimman helppoa kun lista on hyvä.

Vierailija
52/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähetän kauppalistan usein miehelleni sähköpostilla. Ekaks kaupan nimi missä käydä tyyliin PRISMA sitten tarvittavat tuotteet ranskalaisilla viivoilla ja tietty siinä järjestyksessä kun sijaitsevat kaupassa. Määrät jos tavallisuudesta poikkeavia. Merkit ja tarkat kuvaukset jos jotain erikoistuotteita. Isolla kirjoitetut on haettava tarvittaessa toisesta kaupasta jos ei ekassa ole. Muita tuodaan vain jos on, ei kriittisiä. - tuorekurkku - salaattia (2 kpl jos hyviä) - KANAMUNIA - Kanafileitä - Possunjauhelihaa (2kpl jos päiviä) - Kaurajuoma 10 purkkia - Tattari hiutaleita (keskisen mylly, pahvi pakkaus todennäköisesti riisijauhoja vastapäätä ylimmällä hyllyllä) Toimii kohtuullisen hyvin. Varsinkin jos muistaa välillä ottaa miehen takin ja housujen taskuista vanhat listat ettei tuo vanhalla listalla. Ja yllätys yllätys mieheni on tosi ahkera ja hyvä tyyppi. Mutta ajatukset on usein vielä työasioissa kun käy kaupassa ja tykkää siitä että kaupassa käynti on mahdollisimman helppoa kun lista on hyvä.

- Eli 4,6,10,12 vai jotain muuta määrää "kananmunia"

- kanafileet määrä vai grammat

- tuo salaatti menee varmasti pieleen, pussi vai ruukku, jäävuori? lehti? tammenlehväsalaatti? saako yhden huonon tuoda

jne jne :D

Vierailija
53/53 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Eli 4,6,10,12 vai jotain muuta määrää "kananmunia" - kanafileet määrä vai grammat - tuo salaatti menee varmasti pieleen, pussi vai ruukku, jäävuori? lehti? tammenlehväsalaatti? saako yhden huonon tuoda jne jne :D

Oikeassa olet, ei tuollakaan listalla vielä ihan ilman aivotoimintaa homma onnistu =)

Tarkimmin kuvaan ne ruuat joihin vaikuttaa allergiat kuten tuo tietty tattarihiutale jne.

Muuten minä teen ruokaa siitä mitä kaappiin tulee. Ja mies syö mukisematta sen mitä teen. Ja nytkin on kaapissa kolme levyä suklaata kun mies on halunnut ilahduttaa minua herkuilla kaupassa käydessään eli tulee sieltä välillä muutakin kuin listalla olleita tuotteita.